Mi értelme van így az érettséginek? (Matek)
Mielőtt valaki nekem esne, hogy milyen büdös bunkó proli vagyok: 20 éves vagyok, másodéves egyetemista tanárképzőn, ahol egész jól tanulok. (Humán szak, angol és töri) Kíváncsiságból belenéztem a mostani középszintű matekérettségibe, de legjobban esetben is egy kettesre tudnám azt megírni, úgy, hogy a 2018-as matek érettségim hármas lett. (5 pont kellett volna a négyesemhez)
Így mi értelme van az érettségi vizsgáknak? Megértem, hogy kell egy minimális matematikai tudás, de ez nem lenne elég az átlag ember számára egy összeadás, kivonás, szorzás, osztás, százalékszámítás formájában? Annyira elvagyunk kényelmesedve, hogy a nagyobb áruházakban (Penny, Spar) a pénztárosnak még nagyon számolnia sem kell fejben, mert a pénztárgép az esetek nagy részében (ha valaki egész címletekben fizet) kiírja a visszajáró összegét is, illetve egyre többször látom azt, hogy a pénztárosok "biodíszletnek" be vannak állítva az önkiszolgáló kasszához.
Miért nem lehet a középszintű érettségit leegyszerűsíteni annyiból, hogy kivennék belőle a felesleges dolgokat (1,2,3,4 fokú egyenletek, gráfok, síkodomokkal / térbeli elemekkel való feladatok, stb) és berakni az alapműveleteket, akár szöveges feladatok formájában, viszont a diákok nem használhatnának hozzá számológépet se semmilyen más segédeszközt, az emelt szintű érettségit meg meghagynánk ilyen nehézségűre.
Nyilván humán beállítottságúként annyira neked nem fontos. De akinek a kedvence a fizika, matek, illetve ezen akar továbbszakosodni annak fontos. És ő pedig a te tantárgyaidat, a törit és angolt fogja degradálni. Mert rá lehetne húzni a törire is hogy felesleges, hisz a wikipédia mindent leír.
Ezt minden bántás, prolizás nélkül írom... de felesleges egy-egy szakot elítélni, csak mert nekünk személy szerint nem tetszik.
A kérdés inkább az, hogy tanárszakosként hogy lehet ez a hozzáállásod?
De nézzünk bele a te tárgyaidba is; töriből miért kell tudni betéve az összes évszámot? Miért nem elég tudni, hogy mondjuk a II. világháború volt kb. 70 éve, azt' jóvanazúgy.
Vagy az angol. Miért nem elég elhabogni meg össze-vissza írni "úgyismegértik" alapon?
Na, a matekkal ugyanez a helyzet.
Látszik hogy nem látod a világot, ergó nem reál dolgokkal foglalkozol.
Oké, legyen 1+1 = 2 feladat matek érettségin. Középszinten mindenki 100%-ot írna.. Ilyenkor mi lenne? Okosabbnak tűnnél hogy össze tudsz adni két egyjegyű számot hibátlanul 12 oldalon keresztül?
2-es szintet 8.-os diák megüti sőt, 3-asra is simán megírják 8.-os tudással akkor ha már tanulsz vmit + 4-évig akkor vmivel többet engedtessék meg kérni.
Semmivel nem vagy előrébb ha írsz egy első osztályos feladatot max pontra, mert azt mindenki megírja maxra ergó akkor ki is lehetne venni az érettségi követelmények közül.
#1 A történelem érettségi középszinten egy vicc, már bocsánat. Össze lehet szedni egy kettest - hármast úgy, hogy elemzi a kiadott forrást, grafikonokat, és ezek alapján kitölti a táblázatot meg ír egy értelmes szöveges választ. Az esszé kérdésekben is általában olyanokat kérdeznek, ami lassan már a csapból is folyik (Horthy, Trianon, Nácik, Sztálin stb.)
Magyarból ugyanez van középszinten, nagyon nagy elvárás megtanulni egy szöveg értelmezését egy 18 éves diáktól, helyesen írni, írni egy hivatalos levelet, meg levezetni egy novella / verselemzést a tanult sémák (milyen költői képek, verselés stílusa, stb.) alapján.
2# "A kérdés inkább az, hogy tanárszakosként hogy lehet ez a hozzáállásod?
De nézzünk bele a te tárgyaidba is; töriből miért kell tudni betéve az összes évszámot? Miért nem elég tudni, hogy mondjuk a II. világháború volt kb. 70 éve, azt' jóvanazúgy.
Vagy az angol. Miért nem elég elhabogni meg össze-vissza írni "úgyismegértik" alapon?
Na, a matekkal ugyanez a helyzet."
A válaszod első részére válaszoltam az #1 válaszolónak. A nagyobb egyetemes történelmi eseményeket meg azért célszerű tanítani, hogy a jövő generációja ne válasszon meg kancellárnak egy olyan degenerált populista baromit, mint amilyen Hitler volt, akármennyire nagy gazdasági válság elé is néz egy adott ország.
Angol: Egy idegen nyelven érdemes legalább középfokon tudni, de nyelvtan nélkül teljes káosz lenne a nyelvben, na ezért.
1-es vagyok:
"#1 A történelem érettségi középszinten egy vicc, már bocsánat. Össze lehet szedni egy kettest - hármast úgy, hogy elemzi a kiadott forrást, grafikonokat, és ezek alapján kitölti a táblázatot meg ír egy értelmes szöveges választ. Az esszé kérdésekben is általában olyanokat kérdeznek, ami lassan már a csapból is folyik (Horthy, Trianon, Nácik, Sztálin stb.)"
OK. Szóval szerinted a szöveg értés és fogalmazás könnyű töriből. Nos, más így áll a matekhez. Számára az egyenletes, a gráfok, térmértan, koordinátageometria könnyű, és egyszerű. Egy matekos azt mondaná most, hogy mindenki meg tudja írni 4-es, 5-ösre, mert minden logikus.
Érted már mi a probléma? Nem vagyunk egyformák! Neked a töri jól megy, és viccnek tartod az érettségit, mert nyugodtan megírtad emelten 5-ösre. De az osztálytársad aki a matek emeltet tette le 96%-osra, az rád mondja, hogy felesleges tantárgyat tanultál életed folyamán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!