Miért ilyen drága a vonat?
Az valóban igaz, hogy külföldi utazáshoz nagyon drága a vonat, tavaly nyáron akartam Németországba utazni és ilyen 100Euro fölötti összegekbe kerültek a vonatjegyek. az egyik oka az lehet, hogy a vasúti infrastruktúra fenntartása sokkal költségesebb még mindig, és nyugaton még él az a kultúra, hogy vasúti utazás egyfajta presztíz még mindig ezáltal jóval drágább is, főként angliára jellemző, ahol a vonatozás bizony nagyon drága, szemben a busszal mondjuk.
Viszont Magyarországon belül belföldi utazásnál szerintem egyáltalán nem drága még teljes árúval sem, de szinte nincsen olyan aki nem tud egy kis kedvezményt kicsikarni valamilyen címszóval úgy pedig máris nem olyan drága, főleg egyedüli utazásnál még az országon átívelő jegyek sem többek 10 ezernél, azt pedig ne mondja senki, hogy egy Sopron-Nyíregyháza távot ennél kevesebből megjár bármivel is.
#6: Való igaz, hogy sokan csak az üzemanyagköltséget számolják. De ez jogos abban az esetben, ha az embernek már van egy autója, és azzal kapcsolatos költségeket így is, úgy is ki kell fizetni. Ekkor már az, hogy egy adott útnál az autó vagy a vonat éri meg jobban, gyakorlatilag csak az üzemanyagköltség vs. vasúti jegy ár kérdése. Persze van egy minimális amortizáció az autó futásával, de minden egyéb fix költség (adók, biztosítás, szerviz) már irreleváns ilyenkor.
Akkor helyes az ilyen összehasonlítás, ha egy ember autóvásárlás előtt hasonlítja a dolgokat össze. Egyik oldalon: autó ára a teljes életére vetítve (pl. ha 10 évig használom majd az autót, akkor a mostani vételára minusz a 10 évvel későbbi eladási ára osztva 10-zel), az éves adó, biztosítás, szervizköltség, útdíj, benzinköltség (az adott évre tervezett utazásokkal számolva). Másik oldalon: az adott évrer tervezett utazások költsége (busz- és vonatjegyek ára). Így már győzhet a vonat+busz, és emnerünk nem vesz autót, hanem jár tömegközlekedéssel, ezzel pénzt spórolva.
Na ekkor még az időveszteségről nem beszéltünk, tömegközlekedéssel néhány kivételtől eltekintve sokkal lassabb eljutni egy adott helyre, mint autóval. Van, ahonnan este már nem is lehet visszajönni, mert nincs már járat, iylen program esetén plusz szállás az adott helyen, másnapra plusz szabadság a munkahelyen. Előbb-utóbb arra jut az ember, hogy mégiscsak megéri autót venni, mert azzal gyorsabban, szabadabban tud az ember mozogni.
Mondom ezt én is, tömegközlekedés-rajongóként, én is vettem autót, családdal közlekedni sokkal egyszerűbb, kényelmesebb. De ha valahova úgy jön ki, hogy vonattal éri meg jobban, akkor oda vonattal megyünk.
Kedves kérdező !
Ülnél a pénztárban és meglátnád hogy 10 utasbol 9 valamiféle kedvezménnyel utazik és nem is olyan drága!
Statisztika szerint a vasuti közlekedés a legkedvezőbb áru.
Persze nem nézve azt hogy a kocsival akár 5 en tudnak utazni.
Mindnekettőnek meg van az előnye és hátránya is
Hosszu távon végig vezetni fáradtan megérkezni....
Nemzetközi drága?...Budapesti indulással
13 eurotol ülőhelyel lehet utazni bármelyik irányba
De Pozsony oda vissza 18 E
Szerintem te arra gondoltál hogy többen utaznátok...
Amugy azt tudni kell hogy a Nemzetközi jegyek árai közös egyezmény alapján jönnek létre nem a Máv Start találja ki.
"Nemzetközi drága?...Budapesti indulással
13 eurotol ülőhelyel lehet utazni bármelyik irányba"
Egy Budapest-Zürichet végigülni az nem hasonlóan fárasztó, mint végig vezetni? Mondjuk autópályán gyorsabb,ha nincs gáz akkor két órát simán lehet adni a vonatnak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!