Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért él az emberek fejében-...

Miért él az emberek fejében- tévesen-, hogy a tömegközlekedés olcsó?

Figyelt kérdés

Tegnap fürdeni indultunk a párommal, egy régóta kiszemelt, de kevésbé felkapott, tőlünk 45 km-re fekvő gyógyfürdőbe.


Gondoltam, jó lenne meginni majd ott 1-2 sört, meccset nézni, ne autóval menjünk! Párom nem tud vezetni.

Lévén, sofőröm (még) nincs, a taxikban pedig sosem érzem magam komfortosan, ráadásul irreálisan drága is, abban a kegyben szándékoztam részesíteni magunkat, hogy oda-vissza sofőrrel utazunk, tömegközlekedés (busz-vonat) által kivitelezve, a vonat számomra egyébként is külön élmény, sajnos ritkán engedi időm.


Rákerestem az interneten, majd kijött a megdöbbentő eredmény: 4300 forint/fő, 2 óra feletti menetidő.

Előbbit még meg is bocsájtom, utóbbi már sztornózta is a felvetést. De csak nem engedett a gondolat...

4300 forint... Két főre 8600.

A kisebbik, jobb fogyasztású autónkkal (akár öten is) 2200 forintból fordulunk meg, ebbe már az olajfogyást és a szélvédőmosót is belevehetitek... :D

Ez lenne az "olcsó tömegközlekedés"? A napokban egy idióta úgy érvelt egy országos Facebook-csoportban, miszerint: "Van itt pénz, tele vannak az utak, dugó dugó hátán."

Erről beszélt? Hogy valaki inkább autóval tud le egy 2000 forint értékű utat a párjával, mintsem 8000 felett tömegközlekedve?


Elgondolkodtam, tényleg ennyire irreálisan drága és megengedhetetlen lehet a tömegközlekedés?

Rákerestem a legfrekventáltabb, szomszéd városba induló járatokra, 50 km oda-vissza, 500 forint (itt nem "kering" a busz), normális menetidő.

Így már árnyaltabb lett a kép, nade még mindig égnek állt a hajam: szinte forintra pontosan a fogyasztás árát tükrözi a jegyár, hosszabb menetidővel, rugalmatlansággal, kötelező sétával, nem beszélve arról, hogyha ketten utaznak tömegközlekedéssel valahova, akkor már gyakorlatilag kétszer annyit fizettek, mintha autóval mennének.


Tisztában vannak ezzel a tömegközlekedők?

Nem a 15 éves diákra, vagy a 70 éves nyugdíjasra gondolok.

Egy egyszerű, semmilyen kocsiért kevesen nem tudnának kiszorítani egyszeri 500 000 forintot, plusz havonta még átlagban, fenntartásra 15 000 forintot.


Én elképedtem... Ahhoz, hogy "versenyképes", egyáltalán megfontolandó legyen a dolog, a benzinár fele lenne reális egy felnőtt számára. 3 ember esetén, ne adj isten baráti társaságnál már így sem érné meg.

Mit gondoltok?



2018. jún. 24. 11:35
1 2 3 4
 1/38 anonim ***** válasza:
94%

Az én teljes árú tömegközlekedés bérletem 7000Ft-ba kerül/hó. Akik autóval járnak munkatársak havi 15-20ezer Ft tankolásról beszélnek. +az autó vételára, szervizek, biztosítás stb... ami megint nem két fillér.


Most akkor ebből hogy jön ki a személyautózás olcsóbb?

2018. jún. 24. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/38 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként:


[link]

2018. jún. 24. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/38 anonim ***** válasza:
94%

Valamit benéztél.


45 km biztos hogy nem 4300 Ft. Az 50 km-es jegy 930 Ft (minden közlekedési cégnél, mivel ezt törvény írja elő), még pót- vagy helyjeggyel sem lehet több 1500-nál.


Milyen viszonylaton akartál utazni?

2018. jún. 24. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/38 anonim ***** válasza:
100%
Amit pl nem veszel figyelembe, az az, hogy a tankolás-egyebek mellett még ugyanennyibe kerül az autó müszaki fenntartása is (csak azt nem akkor fizeted, aminor mégy vele), másrészt vezetni is kell, amit ha kifizetnél normál órabérben, az megint közel annyi lenne.
2018. jún. 24. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/38 A kérdező kommentje:

Nem, nem néztem be, mivel nincs közvetlen járat, csak "keringés árán" lehet bejutni.

De- mivel nem követem el a "mazsolázgatás" érvelési hibát, azonnal részleteztem is lentebb egy közvetlen, egész jó járatot, az is éppen annyiért közlekedik, amennyi az üzemanyag lenne... 1 fő esetén!


A bérlet megint más kérdés, az fix utazásra van, de az ember jár nyaralni, kirándulni, enni, barátokhoz, szülőkhöz, munkája apropóján ide-oda, elugrik boltba, hétvégi házhoz, stb.


Persze, meg kell venni, de ez a fenntartás inkább csak szöveg, egy alsó kategóriás autó, vagy egy új modell fenntartása szinte elhanyagolható költség havi szintre lebontva.


Nem győztetek meg, nem mondtatok jó érvet: irreálisan drága a tömegközlekedés.

2018. jún. 24. 11:57
 6/38 anonim ***** válasza:
35%
Esztergom 53km.1300ft
2018. jún. 24. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/38 anonim ***** válasza:
86%
Elismerem, ha mondjuk kispufajpusztába laksz, ahol még a közért is csak a szomszéd faluban van, akkor lehet hosszú távon jobban kijössz az autóval, de egy nagyobb városban biztos nem.
2018. jún. 24. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/38 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Nagyon nem mindegy, hogy honnan-hová mész. Ne számoljuk az autó egyéb fenntartását, ha már megvetted ígyis-úgyis fizeted.

Csak hasraütésszerűen Győr-Szeged vonattal kb 5 óra és 6ezer ft. Kocsival 2óra 40perc maps szerint és kb 7ezer ft (7 környéki fogyasztással), +pályadíj. Vonattal olcsóbb, de hosszabb, cserébe azzal foglalkozol amivel akarsz, de nagyon nem mindegy hogy az állomás környékére mész (és onnan indulsz...) vagy egy környékbeli település eldugott külterületére egy tanyára, ahogy az sem mindegy hogy cipelned kell a 2 utazótáskádat vagy kimennek érted.


Én Bp agglomeráriójában laktam, a Nyugati környéke vonattal volt a leggazdaságosabb, de ha messzebb kellett menni, akkor irreálisan sok volt BKV jegy ára. Járt busz is, de az állomás 5 percre volt gyalog, a busz fél órára, emiatt nem is használtam. Ne felejtsük el, Bp-en sem volt mindegy a cél és a látogatás hossza sem a parkolási lehetőségek miatt.


Szóval rengeteg tényező van amit figyelembe kell venni és nagyon nem mindegy hogy honnan-hova mész

2018. jún. 24. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/38 anonim ***** válasza:
80%

Én úgy gondolom, hogy a népszerű viszonylatokon, ahol megfelelő a járatsűrűség és a menetidő, ott megéri 1 főnek. (2-nek akkor, ha egyébként nincs kocsijuk)

Nyilván ahol 2x annyit kell utaznod tömegközlekedéssel, mint autóval, ott nem éri meg. De be kell látnod, hogy nem köthetnek össze minden települést minden településsel, mert akkor még veszteségesebb lenne.


A dugók nem a nyaralók miatt szoktak kialakulni, hanem az ingázók miatt. Sok ingázó feleslegesen jár autóval, mert megoldhatná villamossal, metróval, vonattal stb.


OFF: Amúgy ha vonatozol, akkor a neten vásárolt jeggyel, 10%-os, de bizonyos vonatokon akár 20%-os kedvezményt is kaphatsz. Ezzel érdemes kalkulálni.

2018. jún. 24. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/38 anonim ***** válasza:
80%

Igazából nézőpont kérdése az hogy hova mész meg minden. Én Budapest belvárosába ha megyek és igénybe kell vennem a BKV-t akkor döntök úgy hogy autóval vágok neki mert olcsóbb, és sokkal több felesleges kanyart megtudok spórolni vele, és persze időt is.

Nekem Dorogról kellett járnom Budapestre a Kék golyó utcába. Innen busszal jó másfél óra volt az út az Árpád hídig busszal, és onnan metróval még utazni ami igaz gyors de idővel majdnem 2 óra volt az egész út és drága is. Autóval meg majdnem fele ennyiből elutaztam ugyan oda de jóval rövidebb úton, és persze időben is maximum 1 óra volt kora délutáni órákban.

2018. jún. 24. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!