Miért él az emberek fejében- tévesen-, hogy a tömegközlekedés olcsó?
Tegnap fürdeni indultunk a párommal, egy régóta kiszemelt, de kevésbé felkapott, tőlünk 45 km-re fekvő gyógyfürdőbe.
Gondoltam, jó lenne meginni majd ott 1-2 sört, meccset nézni, ne autóval menjünk! Párom nem tud vezetni.
Lévén, sofőröm (még) nincs, a taxikban pedig sosem érzem magam komfortosan, ráadásul irreálisan drága is, abban a kegyben szándékoztam részesíteni magunkat, hogy oda-vissza sofőrrel utazunk, tömegközlekedés (busz-vonat) által kivitelezve, a vonat számomra egyébként is külön élmény, sajnos ritkán engedi időm.
Rákerestem az interneten, majd kijött a megdöbbentő eredmény: 4300 forint/fő, 2 óra feletti menetidő.
Előbbit még meg is bocsájtom, utóbbi már sztornózta is a felvetést. De csak nem engedett a gondolat...
4300 forint... Két főre 8600.
A kisebbik, jobb fogyasztású autónkkal (akár öten is) 2200 forintból fordulunk meg, ebbe már az olajfogyást és a szélvédőmosót is belevehetitek... :D
Ez lenne az "olcsó tömegközlekedés"? A napokban egy idióta úgy érvelt egy országos Facebook-csoportban, miszerint: "Van itt pénz, tele vannak az utak, dugó dugó hátán."
Erről beszélt? Hogy valaki inkább autóval tud le egy 2000 forint értékű utat a párjával, mintsem 8000 felett tömegközlekedve?
Elgondolkodtam, tényleg ennyire irreálisan drága és megengedhetetlen lehet a tömegközlekedés?
Rákerestem a legfrekventáltabb, szomszéd városba induló járatokra, 50 km oda-vissza, 500 forint (itt nem "kering" a busz), normális menetidő.
Így már árnyaltabb lett a kép, nade még mindig égnek állt a hajam: szinte forintra pontosan a fogyasztás árát tükrözi a jegyár, hosszabb menetidővel, rugalmatlansággal, kötelező sétával, nem beszélve arról, hogyha ketten utaznak tömegközlekedéssel valahova, akkor már gyakorlatilag kétszer annyit fizettek, mintha autóval mennének.
Tisztában vannak ezzel a tömegközlekedők?
Nem a 15 éves diákra, vagy a 70 éves nyugdíjasra gondolok.
Egy egyszerű, semmilyen kocsiért kevesen nem tudnának kiszorítani egyszeri 500 000 forintot, plusz havonta még átlagban, fenntartásra 15 000 forintot.
Én elképedtem... Ahhoz, hogy "versenyképes", egyáltalán megfontolandó legyen a dolog, a benzinár fele lenne reális egy felnőtt számára. 3 ember esetén, ne adj isten baráti társaságnál már így sem érné meg.
Mit gondoltok?
A tömegközlekedők tisztában vannak vele, hogyha A-ból B-be akarsz menni, akkor nem kell előtte elmenni C-be, D-be, E-,be, F-be, G-be és úgy eljutni B-be. Ha én Szegedről el akarom menni Bajára, akkor fölszállok a pécsi buszra és az elvisz Bajára, nem megyek el először Miskolcra onnan Budapestre és onnan le Bajára, hogy sírjak egy kört, miszerint 4300 forint a jegy.
Egyébként a meséd még így is nagyon sánta, ugyanis 4300Ft-ot csak 240Km utazás esetén kellene fizetned, de azt meg te írod, hogy két órás lett volna az út, ami a busznak 120km/h átlagsebességet jelentene, hidd el én nem bánnám az ilyen tempót, de a buszok engedélyezett legnagyobb sebessége 70km/h és akkor nem állnak meg és nem lassítanak sehol! E fölé csak autópályán mehetnek.
Ez az egyik, aztán jön a java, mert úgy osztod az észt, hogy fogalmad nincs róla, hogy működik a tömegközlekedés a rendszeresen ingázóknál, eleve tanuló lakóhely és iskola között 90%-os kedvezményű bérletet válthat.
Apropo a bérlet ára fix, átlag 19 oda-vissza utazás ára, tehát ha hússzor vagy többször utazol helyközi bérlettel, az már kvázi ingyen van, vagy nézheted úgy, hogy így fajlagosan minden utazás ára csökken.
A kocsi fenntartása, amortizációja, üzemanyagköltsége is csökken ha sokat használod, nem éppen, pont fordítva.
Továbbá mi ez a 15000 forint? Az ablakmosó folyadék és a légfrissítő? Már csak az, hogy legyen egy járóképes kocsi, amivel kiállhatsz, ahhoz kell egy jogosítvány, érvényes forgalmi és kötelező biztosítás, és teljesítmény adót is fizetni kell, ha leosztod ez már havonta ott van, hogy 4-5000 forint, és még egy centit nem gurult, csak amortizálódott. Ha a maradék 10-11 ezer forintból tankolunk, akkor vehetsz 28 liter üzemanyagot, ha 6 litert fogyaszt a kocsi, akkor abból mehetsz 450Km-t.
Tegyük fel be kell járnok havi 23 alkalommal dolgozni egy 33Km-re fekvő városba egy 6l-t evő kocsival, ami mellé még 4500 forint ha csak az udvaron áll, akkor is, csak az üzemanyag költséged 36000Ft+ az állandó költségek: 40 000Ft alatt nem úszod meg.
A teljesárú buszbérlet 24.990Ft és korlátlan számú utazásra jogosít, ha akarsz 30-szor is utazhatsz vele. Ó és a munkaadó a bérlet árának 86%-át köteles megtéríteni...
Akkor mi az olcsóbb a 3500Ft-os felnőttbérlet vagy az 50 ezer forintos "olcsó kiskocsi"???
De buta vagy... :)
Kérlek, juss el Velemből közvetlen járattal Hegykőre!
Nem, először elmész Szombathelyre, ott helyijárattal buszról vasútra, elvonatozol Sopronba, újabb helyijárat, Sopronból pedig már tudsz menni Hegykőre.
Így lesz 120 kilométernyi út+ 4 helyijáratos jegy a 45 kilométeres távból. :)
Én csak most olvastam ezt végig de itt egy van, aki nagyon butának tűnik, az pedig te vagy kérdező.
Szeretsz autóval járni, ennyike. Ne akard bizonygatni, hogy a tömegközlekedés mennyire drága, nagyon is olcsó a saját autóhoz képest.
Ja és ha ne nézzük a tanulójegy, bérlet árát, a nyugdíjasok ingyenességét, a bérletesek utazását, akkor ki marad az a pár ember, aki alkalmi utas? A tömegközlekedés nem nekik van fenntartva.
Közbe én is csekkoltam, te szándékosan a legdrágább útvonalat nézed.
Bocsesz ha az egész arra megy ki, hogy milyen király a saját kocsi akkor nem kell hozzá a körítés.
Én Velemről el tudnék menni Hegykőre 1300Ftért is anélkül, hogy helyijárattal utaznék.
Valamivel olcsóbb, mintha kocsival jársz egyedül, de ha 3-4 en ültök egy autóban mindjárt más lesz.
Aztán ott van a kényelem, amit ezek az emberek nem vesznek figyelembe, a busz büdös, ragad, lassú, hangos, nem csinálhatsz amit akarsz, nyomorogni kell, stb. Az ilyen emberektől megkérdezném, hogy szalámi helyett is palizert esznek mert az olcsóbb és ugyanannyi kalória van benne? Mert ugyanez a helyzet, busz is elvisz oda ahova akarsz menni, és olcsóbb, de mégiscsak van különbség.
Az igénytelen menjen busszal, meg akinek arra telik. Akinek telik autóra az meg igénytelen vagy elfogult környezetvédő (a 10+ ezer köbcentis 50 éves dízelmotor se kíméli ám a környezetet)
Kedves kérdező! Hogy mi az olcsó és drágab arról.lehetne vitatkozni. Mindenesetre az általad említett költségeket figyelembe véve több mint százszor megtehetem ezt az utat abból az összegből, amiért az általad említett olcsó kocsi a tulajdonomba kerül -és akkor még egy kilométert sem mehettem vele. A működési költségek pedig csak ezután jönnek.
Az autó élettartama nem végtelen; ennyi idő alatt soha nem fogja a kezdeti hátrányt ledogozni...
Egyébként ez a "kérdés" teljesen értelmetlen. Nem akar belőle semmi megtudni a kérdező, csak provokálni, meg a saját vélt igazát ráerőszakolni a válaszolókra.
Jelentsétek minél többet a moderátorok felé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!