Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért él az emberek fejében-...

Miért él az emberek fejében- tévesen-, hogy a tömegközlekedés olcsó?

Figyelt kérdés

Tegnap fürdeni indultunk a párommal, egy régóta kiszemelt, de kevésbé felkapott, tőlünk 45 km-re fekvő gyógyfürdőbe.


Gondoltam, jó lenne meginni majd ott 1-2 sört, meccset nézni, ne autóval menjünk! Párom nem tud vezetni.

Lévén, sofőröm (még) nincs, a taxikban pedig sosem érzem magam komfortosan, ráadásul irreálisan drága is, abban a kegyben szándékoztam részesíteni magunkat, hogy oda-vissza sofőrrel utazunk, tömegközlekedés (busz-vonat) által kivitelezve, a vonat számomra egyébként is külön élmény, sajnos ritkán engedi időm.


Rákerestem az interneten, majd kijött a megdöbbentő eredmény: 4300 forint/fő, 2 óra feletti menetidő.

Előbbit még meg is bocsájtom, utóbbi már sztornózta is a felvetést. De csak nem engedett a gondolat...

4300 forint... Két főre 8600.

A kisebbik, jobb fogyasztású autónkkal (akár öten is) 2200 forintból fordulunk meg, ebbe már az olajfogyást és a szélvédőmosót is belevehetitek... :D

Ez lenne az "olcsó tömegközlekedés"? A napokban egy idióta úgy érvelt egy országos Facebook-csoportban, miszerint: "Van itt pénz, tele vannak az utak, dugó dugó hátán."

Erről beszélt? Hogy valaki inkább autóval tud le egy 2000 forint értékű utat a párjával, mintsem 8000 felett tömegközlekedve?


Elgondolkodtam, tényleg ennyire irreálisan drága és megengedhetetlen lehet a tömegközlekedés?

Rákerestem a legfrekventáltabb, szomszéd városba induló járatokra, 50 km oda-vissza, 500 forint (itt nem "kering" a busz), normális menetidő.

Így már árnyaltabb lett a kép, nade még mindig égnek állt a hajam: szinte forintra pontosan a fogyasztás árát tükrözi a jegyár, hosszabb menetidővel, rugalmatlansággal, kötelező sétával, nem beszélve arról, hogyha ketten utaznak tömegközlekedéssel valahova, akkor már gyakorlatilag kétszer annyit fizettek, mintha autóval mennének.


Tisztában vannak ezzel a tömegközlekedők?

Nem a 15 éves diákra, vagy a 70 éves nyugdíjasra gondolok.

Egy egyszerű, semmilyen kocsiért kevesen nem tudnának kiszorítani egyszeri 500 000 forintot, plusz havonta még átlagban, fenntartásra 15 000 forintot.


Én elképedtem... Ahhoz, hogy "versenyképes", egyáltalán megfontolandó legyen a dolog, a benzinár fele lenne reális egy felnőtt számára. 3 ember esetén, ne adj isten baráti társaságnál már így sem érné meg.

Mit gondoltok?



2018. jún. 24. 11:35
1 2 3 4
 21/38 anonim ***** válasza:
0%

17. Vagyok, 51% os a válasz.

Mi nem igaz abból amit leírtam hogy valaki lefele pontozta?

Lehet félreérthető, de az igénytelent nem hoztam párhuzamba azzal akinek nincs pénze. Akinek nincs pénze és kénytelen buszozni azt elfogadom. Akinek van és buszozik, az az igénytelen.


Egyébként túl sok autó van magyarországon, így születnek a roncs autók sajnos. Akinek nincs pénze rá az is vesz autót, cserébe karbantartani meg nem tudja. :(

2018. jún. 24. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/38 Beviz Elek ***** válasza:

Nagyon szidjátok a kérdeződ, de a válaszolók nagyja a kérdést sem értette meg.


A kérdező egy oda-vissza alkalomról beszélt úgy, hogy van autója de inkább tömegközlekedéssel oldaná meg.


Hogy a retekbe jönnek ide a napi ingázók?

Ehhez az egy alkalomhoz hogy jön az autóvásárlás és a fenntartási költségek? Legfőképpen ki a bánat beszélt arról, hogy emiatt az egy alkalom miatt tartja fent az autóját?


A kérdések több mint fele értékelhetetlen fröcsögés!

2018. jún. 24. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/38 anonim ***** válasza:
78%

Hát Bevizelő te se olvasod el

ez általában a tömegközlekedőknek szól olvasd csak


"Így már árnyaltabb lett a kép, nade még mindig égnek állt a hajam: szinte forintra pontosan a fogyasztás árát tükrözi a jegyár, hosszabb menetidővel, rugalmatlansággal, kötelező sétával, nem beszélve arról, hogyha ketten utaznak tömegközlekedéssel valahova, akkor már gyakorlatilag kétszer annyit fizettek, mintha autóval mennének.



Tisztában vannak ezzel a TÖMEGKÖZLEKEDŐK?"


ja és ez se változtat azon, hogy még a menetrendek.hu-t se tudja használni, és ilyen 4300Ftos röhejesen magas összeget hoz ki.

2018. jún. 24. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/38 Beviz Elek ***** válasza:
A menetrenddel nem foglalkozom, én a kérdésre(!) válaszoltam.
2018. jún. 24. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/38 Alex Fly ***** válasza:
66%
Akkor a kérdésre válaszolva: lehet, hogy egy útra a menetjegy ára több, mint az akkora távon elégetett üzemanyag. De a jegyár tartalmazza az út összes költségét; ezen kívül más kiadás nincs. Sem az autó vételára, sem a fenntartási költségek, melyek ennek többszörösét teszik ki.
2018. jún. 24. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/38 Beviz Elek ***** válasza:
0%

De hogy jön ide a vételár??? Van a párommal 1-1 autónk, tavasszal hazautaztunk repülővel (tömegközlekedés) mert mindent összevetve ez volt a jobb. Kit érdekel az autó vételára? Az utazás előtt és után is használtuk az autókat, nem azért vettük hogy legyen választási lehetőségünk.

Útadó, biztosítás műszaki ígyis-úgyis kellett volna, egyedül ami a költségek terén számít az az üzemanyag és a kb 10ft/km amortizáció.

2018. jún. 24. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/38 anonim ***** válasza:

Ott jön, hogy ahhoz, hogy legyen kocsid egyszer meg kell venni.


azért ez evidens


amíg nincs autód nem választási lehetőség, ha viszont van, akkor ne felejtsd el, hogy nem ingyen volt és ne mindig csak az üzemanyagot nézzed ha töm.közlel hasonlítod össze

2018. jún. 24. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/38 anonim ***** válasza:

# 26


Miért ne számítana az autó vételára, és minden fenntartási költsége?


Vegyük a 2*4300 forintos példát. A kérdező most megspórol 6400 forintot, mert állítása szerint autóval ugyanezt a távot 2200 forintból teszi meg. De van egy autója, amit megvett, és persze fenntartja egész évben. Ezzel szemben akinek nincs autója, az lehet, hogy ezen most "bukik" 6400 forintot, de nem is jelentkezett egész évben semmiféle költsége, és soha nem kellett százezreket kifizetni egy autóra.


Felőlem költhet valaki százezreket egy autó fenntartására csak azért, mert évi párszor el kell mennie egy olyan helyre, ahová tömegközlekedéssel "drágább" és kényelmetlenebb. Ez engem nem zavar. De ne tegyünk már úgy, mintha korrekt lenne a 8600 forintos jegyár és a 2200 benzinköltség összehasonlítása, mert nagyon nem az.

2018. jún. 24. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/38 anonim ***** válasza:
100%

Lássuk csak 24 éves vagyok, most fogom befejezni az egyetemet, és nekem is teljesárú bérletet kell majd vennem. Ez havonta 10 ezer forint. Cserébe akárhova eljutok Budapesten, ha időben elindulok. Tömegközlekedésen olvasok, mert imádok olvasni. Nem szoktam nagyon vidékre utazni, tehát nem kell nekem nagyon mávra költenem.

Nem kell kresz, meg járművezetést tanulnom, ami szintén pénz, nem kell megvennem és fenttartanom a kocsit, hasznosan sem tudom eltölteni az utazási időmet, nem kell a parkolásért fizetnem, nem kell attól tatanom, hogy feltörik, Sőt én még parázok is nagyon a vezetéstől.

Szerinted melyik nekem az előnyösebb?

2018. jún. 24. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/38 Beviz Elek ***** válasza:
0%

#27, #28


Gondolkozzatok már egy kicsit. Normális esetben nem azért vesz valaki autót mert évente pár alkalommal kell.


Nálunk van 2 autó mert fejenként évente 48 héten (480 alkalommal) sokkal gyorsabb munkába és haza menni. Emiatt lett megvége a két autó, emiatt fizetjük az adót, biztosítást és műszakiztatjuk. Ha évente 4 alkalommal tömegközlekedünk, az autó ígyis-úgyis adott, az időhöz kötött dolgokat fizetnünk kell.


Az évi 4 alkalomnál ami egyedül számít (anyagilag) az a tömegközlekedés ára vs benzin+amortizáció (kopás, olajcsere periódus).

Ha ezt a 4 alkalmat tekintjük, az autó árának és az időhöz kötött fenntartási költségeknek (biztosítás stb) semmi köze hogy 1. kocsival megyek, 2. tömegközlekedek, 3. otthon tv-zek.



#29

Te egy vicc vagy, olvasd el a kérdést és a válaszokat.

2018. jún. 24. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!