Miért drágább a 16:39-es vonattal menni Győrből Debrecenbe, mint a 17:39-sel?
Igen, ahogy az 1. válban szerepel. Részeltesebben, képes bemutatókkal:
A 16:39-es indulásnál külön számolják a Győr → Kelenföld és a Zugló → Cegléd → Debrecen két szakaszt; Kelenföld és Zugló miatt.
Győr → Kelenföld 127 km, 2520 Ft.
Zugló → Cegléd → Debrecen (68+148=) 216 km, 3690 Ft.
2520 Ft + 3690 Ft = 6210 Ft.
Ha megnézed a részletezést, nem szerepel benne a Nyugati: [link]
A 17:39-es indulásnál Budapesten a Déli – Nyugati nem szakítja meg a folyamatos utazást, ezért egybeszámítják a távolságokat.
Győr → Budapest Déli 131 km.
Budapest Nyugati → Debrecen 221 km.
131 km + 221 km = 352 km.
352 km esetén a jegyár 5590 Ft.
Nagyobb távolság esetén a km „egységár” kisebb.
Pl. 10 km-es jegy 250 Ft, azaz 25 Ft/km.
Pl. 20 km-es jegy 370 Ft, azaz 18,5 Ft/km.
Az látszik, hogy így számol az on-line menetrend, de ennek van valamilyen díjszabási-, üzletszabályzati háttere, indoka?
Nem arról van csak szó, hogy mivel Kelenföld és Zugló neve csak így szerepel a menetrendben, a program nem ismeri fel, hogy egy településen levő állomások?
Míg a Déli: Budapest-Déli, a Nyugati: Budapest-Nyugati néven szerepel, így a program felismeri, hogy egyazon település állomásai, tehát a díjszámításnál nem bontja emiatt két szakaszra az utat?
Nem lehet, hogy a valós menetjegy-váltásnál kevesebb, mint 6210 Ft a jegy ára?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!