Mikor fognak bejönni belföldre az emeletes vonatok?
MÁV vett(megrendelt) emeletes motorvonatokat
gondolom az interneten rákeresel tuti megtalálod mikorra állnak szolgálatba
Legkorábban 2019. Jegyára ugyanannyi lesz, mint bármely más viszonylatra - ezek eleve nem emeletes kocsik, hanem a motorvonatok átalakított változatai. Inkább úgy képzeld el, mint a mostani Flirt/Desiro belsők, csak épp egy nagy belmagasságú utazórész helyett 2, nagyon alacsony, kis levegőjű térre van osztva egymás fölött (nyilván valamivel meg van magasítva, de nem annyival, hogy ezt kompenzálja). Ha csúnyán akarnék fogalmazni, akkor nem a luxus miatt emeletes, hanem a fillérbaszás miatt.
Egyébként találsz róla videókat Stadler Kiss néven, szerintem nem egy nagy szám: https://www.youtube.com/watch?v=vP0TlaDJXHM
Kérdés, Déli pu. alagútban lejjebb viszik a síneket, hogy elférjen?
Egyébként az egyértelmű, hogy az alacsonyabb üzemeltetési költség hozza elő ezeket a megoldásokat, végül is a "martoni kirohanós" mégsem az Orient-Express.
"Kérdés, Déli pu. alagútban lejjebb viszik a síneket, hogy elférjen? "
Ugyanaz a szerkesztési szelvénye az emeletes vonatoknak, mint a simáknak. Mindkettő elvér az űrszelvényben :)
Ugyanakkora helyen elfér az emeletes és a “földszintes” Flirt is, a trükk az, hogy előbbieknél minimális mennyiségű gépészeti és villamos berendezés kerül az utastér alá vagy fölé, ami persze valamelyest drágítja a konstrukciót. Cserébe majdnem dupla annyi utast tudsz elvinni azonos szerelvényhossz mellett.
Ez egyáltalán nem fillérbåszás, mint fent egy tanult kolléga implikálta: a növekvő elővárosi utasszámok miatt már középtávon is várható akkora forgalom hivatásforgalmi csúcsidőben, amit a maximális szerelvényhosszok mellett már nem lehetne kiszolgálni. De az is szempont, hogy a hétvégi kirándulóforgalmat normálisan ki tudják szolgálni, mert ami egy-egy kellemes tavaszi hétvégén kora délelőtt van a Dunakanyarban vagy egy forró júliusi hétvégén a Velencei-tó környékén, az embertelen, hiába a tripla Flirt. Nem beszélve arról, hogy egyes pontokon plusz kapacitás építhető a rendszerbe: pl Kàposztásmegyerre nem miszáj metrót építeni, ha a vasút fel tudja venni a városrész forgalmát. Márpedig ezek a járművek a mostani menetrendi struktúra megtartása mellett is lehetővé tennék ezt.
Az emeletes vonatok nem sokkal magasabbak, mint a simák (tehernél meg alacsonyabb is), és az alagutakat úgy építik, hogy egy tehervonat (pl. tartályos) is átmehessen rajtuk.
Annyi a trükk, hogy a földszint a peronsáv alá van süllyesztve.
Peronon fellépsz rá kb síkban, és aztán 4-5 lépcsőfokot le kell menned, hogy az "alsó szintre" juss.
És "emeleten" épp ezért sokkal jobb utazni.
Lentre csak akkor ülök, ha 1-2 megállót megyek, mert zavar, hogy a szemem alig peronszint felett van :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!