Én alapvetően nagyon szeretek vonatozni, nagyon szívesen utaznék vonattal akár külföldre is, de azt tapasztalom, hogy a vonat -nemcsak a buszhoz hasonlítva, mert az még érthető,- irreálisan drága, itthon is és külföldön is, az adott ország viszonylatában is. Kocsival vagy repülővel olcsóbban kijössz, mint vonattal, még diákként is, a felnőttről ne is beszéljünk. Most néztem pl. ezeket az Interrail bérleteket és horribilis áron adják őket. Szerintetek ez miért lehet?
Azért van mert a vasúti infrastruktúra bonyolult és drága a fenntartása.
2019. máj. 13. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 anonim válasza:
Hmm, nekem egy 200km-es BP-i oda vissza út kijön 4000ft alatt, autóval ezt hogy lehetne kivitelezni? Maximum 5 literes fogyasztású autó kéne, de inkább kevesebb.
2019. máj. 13. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 A kérdező kommentje:
Az autót abban az esetben gondolom olcsóbbnak, ha többen utaztok, mert ott a költségek eloszlanak és csökkennek ezáltal, utazni pedig azért ideális esetben nem egyedül szoktunk.
2019. máj. 13. 23:50
4/15 anonim válasza:
#3
Ha ideális eseteket számolunk, akkor van közeli mávos rokonod és fillérekért utazol.
Ha egy főre számolsz akkor olcsóbb a busz és a vonat is, ha több emberre, nyilván drágább. De kocsiba akkor számolhatnád a fentartási kölcségeket is és ezt osztanám le egy utnál egy főre esőre.
Tényleg nagyon nem mindegy, hogyan számolod.
2019. máj. 14. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 A kérdező kommentje:
Rendben, így nézve ez valóban relatív, de akkor is drágának találom, főleg ha azt nézzük, hogy repülőjegyeket milyen áron lehet venni.
2019. máj. 14. 00:07
6/15 anonim válasza:
Az autózás költségeibe sokszor csak az üzemsnyag költségét számolják bele, meg az esetleges útdíjakat. Miközben ott van mögötte a súlyadó, a biztosítás díja, a jogsi sem volt ingyen, a szervízben is kemény pénzeket kell ott hagyni és az egyik igen komoly tétel, az amortizáció még így is nagyon sokszor kimarad a számításból. Márpedig ezek így együtt nagyon is árnyalják a képet. Persze, kerdezheted, hogy akkor mégis miért éri meg olcsóbban dolgoznia a fuvarmegosztó oldalakon hirdetett rendszeres fuvarok sofőrjeinek: aki üzletszerűen csinálja, az tipikusan nagyobb autóval, kisbusszal dolgozik és az adózás sem erősség ebben az üzletágban. Úgy megint csak könnyű olcsóbbnak lenni a vasútnál.
2019. máj. 14. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
Én Sopronból Bécsbe utaztam vonattal, egyedül. Kb 60km. Átszámolva majdnem 6000Ft volt a jegy. Szerintem is ez irreálisan drága.
2019. máj. 14. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
7-es, az ÖBB és a GySEV ausztriai / a VOR hálózatán elég szerteágazó a kedvezményrendszer. Ha egy felnőtt egyszeri utazásáról van szó, akkor valóban durván drága a vasút arrafelé (is), de ha rendszeresen vagy csoportban utazol, máris egy sor kedvező, az autózással összemérhető költségszintű ajánlat van.
2019. máj. 14. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 anonim válasza:
Most nézem az ÖBB-t, ott egy 200km-es kaland átszállás nélkül, emberi tempóban 25 eurotól indul. Ugyanez Svájcban 74 frank :D
A MÁV nyomott áron kénytelen dolgozni - ennek megfelelő szolgáltatási minőséggel.
A kérdésben külföld, interrail meg hasonlók szerepeltek. Egyszeri utazásnál itthon valóban olcsóbb a vonat ( hogy gyorsabb, kényelmesebb-e az más kérdés).
2019. máj. 14. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 anonim válasza:
"Interrail bérleteket"
Benne van a nevében is, hogy bérlet. Azaz akár korlátlan utazás az érvényességi időn és területen belül.
Németországban például távolsági viszonylatban egyedül utazva a busz a legolcsóbb (ha kifogod a repülő vagy vonat is olcsó lehet). Viszont ha pl 5-en utaznak és nem kell az IC/ICE, akkor egy napijeggyel (15.20 Euróra jön ki fejenként) átutazhatják az egész országot.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!