Ti hogyan oldanátok meg a 3-as metró középső szakaszának pótlását?
Napokban sokat cikkeztek a 4-6-os sineinek rossz állapotáról, felújítás nem valószínű. Amúgy is rémesen túlzsúfoltak!
Lehel tér - Nagyvárad tér
Négyes, ez baromság, repülővágányokkal pár hónap előkészítés után megoldható lenne. A gond inkább az, hogy egy ilyen megoldással le kellene zárni minimum az egyik csomoponti ágat a Nyugati felüljáró mellett és hát Tarlós Pipi ilyet látni sem akar, nehogy ne lehessen már nyugodtan állni a dugóban.
Kérdező, túl sok alternatíva nincs, csak a busz, valamint a harántirányú járatok sűrítése. Sokan lesznek rajtuk? Igen, de mi más opció volna?
Itt páran írtak gyorsjáratokat, de szerintem ezekkel csak több baj lenne, mint nyereség. Egy kihagyott megàlló adott esetben lámpafázisnyi időnyereséget sem jelent, főleg egy1-2 perces közös kovetésű vonalon így is-úgy is egymást akadályozzák a buszok. Vagy persze lehet dupla buszsáv is, de ez esetben megint csak Tarlós tételmondata érvényesülne.
Úgy tűnik, a buszsáv nem elég, hermetikusan le kéne zárni az összes ki-be kanyarodó mellékutcát, tetszik, vagy sem. Akármikor dugó alakul ki, a párhuzamos mellékutcák is megtelnek, azokra meg úgy jutnak ki, hogy lekanyarodnak a keresztutcákra, méghozzá honnan máshonnét, a buszsávról, ami szintén beáll. Nem egyszer teljesen eltűntek a pótlóbuszok a dugóban, és úgy kellett az Árpád hídtól begyalogolni az embertömegnek...
Én biztos nem merészelném leállítani a metrót úgy, hogy a villamosok nem mennek el a Nyugatiig. (Pótlóbuszozástól és zónázó járatoktól függetlenül.)
Amúgy se állapot ez így. Csúcsforgalomban már a Lehel térnél olyan a metró, hogy kinyílik az ajtó, azt falként hat ember háta, törd be magad, ha bírod. És akkor erre ráengedik a semmiben elvágott 14-es villamos emberadagját. Teljesen tönkretették a környék közlekedését, kilométereket kell az ott lakóknak gyalog mászni, mert többet kéne menni a metróállomásokhoz ki meg vissza. Sokan, akik a belső részeken élnek, ugyanannyi idő alatt érik el a Nagykörutat (ráadásul gyalog), mint aki 20 kilométerről jön. Egy vicc.
Amúgy azelőtt se mentek keresztül a Váci úti villamosok a Körúton, nem tudom mit vannak úgy besz.rva attól a felüljárótól. Az a felüljáró csak egy ócska ürügy. Attól még nyugodtan el lehetne húzni a villamosokat szájtépés helyett két hét gyorstalpaló munkával a Nyugatiig, mert az egyszerűen nem állapot, hogy odáig nem mennek el. Aztán utána ráérnek filozofálgatni még 30 évet arról, hogy megy majd villamos átszállás nélkül a Kamaraerdőből Rákospalotára. Örülök, hogy másoknak az a legfőbb baja, hogy meg akarnak spórolni egy kétperces átszállást, sokaknak meg 15 percet kell gyalogolni, hogy egyáltalán elérjenek bármiféle metrót/villamost, ami aztán nem is arra megy, amerre kéne. Ha már amúgy is ott van valaki egy metróállomás felett, nehogy már leszakadjon a karikagyűrű az ujjáról, hogy lemenjen oda. Ezért nekem nem az a mániám, hogy tegyünk a metró föle azzal teljesen párhuzamosan futó villamosjáratokat, inkább teremteni kéne olyan alternatívákat, hogy a 14-es vonaláról rá lehet jutni a 2-es vonalára, vagy 47-49-esről a 2-es villamos leendő Dagály felé történő meghosszabbítására. És akkor nem csak azok kapnak még egy ugyanolyan közlekedési lehetőséget, akiknek már eleve van egy, hanem olyan térségek is, amiknek semmi sincs, illetve a 2-3 átszállást ilyen keresztjáratokkal lehetne kiküszöbölni.
Egy villamosba amúgy is több ember fér, mint egy ülésekkel telerakott buszba. Per pillanat legfeljebb a negyede embert viszik a pótlóbuszok. Amíg egy tömött hatkocsis metrószerelvény jött, annyi idő alatt 3 csuklósbusz jön. Jó, ha másfél-két vagonnyi ember beléjük fér. A többi egyszerűen nem jár arra. A Leheltől befelé már kevésbé fognak tudni másfelé járni, az az érzésem, jóval nagyobb forgalmat kell majd pótolniuk.
Oda a Westend bejárata mellé lenyomnék egy ideiglenes villamos végállomást, aztán majd filozofálgassanak máskor.
Egyébként illett volna így 2018 tájékán már ott tartani, hogy a Csepeli HÉV a Lehel térig jár. A valós megoldás mégis csak az lenne a 3-as metró és 4-6-os villamos tehermentesítését illetően.
Az Üllői úti metrószakasz tehermentesítésére meg jó lett volna egy olyan alternatíva, hogy a 23-as villamos Vajda Péter utcai sínjét nem szedik fel, hanem a Népligeten keresztül, kb. ahogy a Ganz próbapályája volt, meghosszabbítják, és teremtenek valamiféle összeköttetést a jól elvágott kispesti, erzsébeti villamoshálózattal. Amúgy is jó lenne tehermentesítésre egy ilyen alternatíva, pláne egy metrópótlás esetén szinte életbevágó.
A 14-es rövidke meghosszabbításához nem is kéne plusz jármű, a 47-49-hez meg vagy átcsoportosítanak néhány totál értelmetlen vonalról vagy vonalszakaszról pár kocsit (sok helyen betétjárat kéne, nem tök üresen kifuttatni minden kocsit a végállomásig), vagy ha mégis, hát akkor elővesznek pár rohadóvágányra tolt ICS-t, ha 50 évet tudott futni, 51-et is tud, az a véleményem. Hozzáállás kérdése, némelyiket milyen szépen rendben tartják, a többit meg hagyják szétrohadni.
Tulajdonképpen nem lehetetlen mert a 76-os troli és a 24-es villamos majdnem ugyanolyan idővel megy mint a metrópótló.
Én azt találnám megoldásnak, hogy egy közvetlen járat mint a reptéri. De ezt bevezethetnék a másik 2 külső részen is.
Villamos és HÉV annyira nem lenne érdemes, ezt valljuk be.
Trolibusz szintén.
Hajóról ne is beszéljünk.
# 7
Igen, az valami vicc, hogy a fonódó járatcsalád ellenére egy Kolosy tér - Petőfi híd, budai hídfő távot a 4-6-os villamos bevonásával ajánl fel nekem még a FUTÁR is. Elég nevetséges, hogy nem lehet gyorsan és egyszerűen Budán belül megoldani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!