Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van értelme a 2-es metró és a...

Van értelme a 2-es metró és a gödöllői, csömöri hévek összekapcsolásának?

Figyelt kérdés

Tudom, már nagyon régóta esedékes ez a fejlesztés, ugyanakkor teljesen elme hibbant ötletnek tartom, hogy összekössék a két vasutat, mert nehogy már 5 percet ne legyen képes valaki gyalogolni az Örs Vezér Terén. Tudom ott milyen a reggeli csúcs: pokol, de ez ezen alig változtatna. Azzal viszont maximálisan egyetértek, hogy a 17. kerületnek legyen gyorsvasúti összeköttetése.

De ennél szerintem értelmesebb lenne, ha a csepeli és ráckevei Hévet összekötnék és bevinnék a Kálvin térig őket vagy a 3-as metrót tovább felújítanák.


[link]


2018. febr. 2. 12:34
 1/7 anonim ***** válasza:
92%

Van értelme. Első sorban úgy lenne, ha a a metró járna még jó pár megállót, onnan menne a "HÉV"

A megvalósítás azonban erősen kérdéses, hiszen az egész környék (Sugár IKEA...) arra épül. hogy ott erős a gyalogos forgalom. Ha az átszállás megszűnik a tér jelentősége csökken

2018. febr. 2. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
93%
A HÉV a környék autó forgalmát erősen korlátozza (több megállóban az autók állva nézik az utasok fel és leszállását), ezért a vonal egy szakaszának a föld alá vitele (vagy megemelése) nagy segítség lenne a gumikeréken közlekedőknek
2018. febr. 2. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Igen, tisztában vagyok milyen elviselhetetlen reggelente a forgalom, azzal egyet értek, hogy legalább Mátyásföldig le kéne vinni a föld alá a Hévet. Viszont az, hogy mindent rázúdítanak az Örsre az már nagyon túlterheltté tenné.
2018. febr. 2. 13:34
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Was? Pont az a lényeg, hogy az Örs forgalma jelentősen csökkenne. hiszen már jóval távolabb ràhordják a buszok az utasokat a metróvonalra.


Azt pedig ne találjuk már ki, hogy 5 perc sètáról beszèlgetunk. Tudható, hogy a teljes utazási időt az átszállási idő brutálisan meg tudja dobni, mert bizony azzal a metróval nem mindig úgy ersz oda, hogy ne kelljen még hóban-fagyban várni akár tőbb tíz percet is. Nem beszélve arról, hogy a rövidebb buszos ráhordás, a kevesebb dugó miatt is egy csomó időt lehet nyerni. Tehát itt nem 5, hanem inkább 15-25 perces időnyereségekről beszélünk, amit azért egy elég komoly megvalósíthatósági tanulmány is megerősít. Persze, lesz, aki nem nyer semmit (Füredi lakótelep nyugati vége), lesz, aki nagyot kaszál (pl Szlovák út térsége, ott simán megvan a 20-25 perc nyereség csúcsban).

2018. febr. 2. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
79%

Igen, galogoljál, persze, meg pont lekésed a hévedet ha a hülye metró tetűlassan közlekedik és akkor várhatsz félórát, áh, semmiség.


Meg ha mozgássérült vagy érdekes eljutni a hévig... tiszta szégyen szar a közlekedés otthon.

2018. febr. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerintem csak úgy lenne értelme, ha a HÉV jelenlegi nyomvonalán gyakorlatilag teljesen új pályát építenének. Tehát nem összekötés lenne, hanem inkább a metró meghosszabbítása Gödöllőig. Hogy képzelem: az Örsön egy felüljárón átmenne a metró a Kerepesi út másik oldalára és onnan magasvasútként menne a körvasútig, ahol lenne egy állomás átszállási lehetőséggel a vasútra. Az Egyenes utca után elkezdene süllyedni a pálya és a Thökölyi útnál már a "-1"-es szinten lenne, így a Thököly úti szintbeli kereszteződés megszűnne. Ugyanitt lehetne egy állomás is (Sashalom és Nagyicce helyett). Ezután Cinkotáig menne a vonal a "-1"-es szinten tovább, közben lehetne egy állomás a Jókai utca környékén. Cinkotától Kistarcsáig felszínen haladnánk tovább (a Csömöri ágat szerintem meg lehetne szüntetni). Kistarcsa központján megint "-1"-re süllyedne, majd Kerepestől egészen a gödöllői Erzsébet parkig ismét felszínen menne. Gödöllő központjában kéreg alatt menne a vasútállomásig. A "-1"-es szintet úgy képzelem, hogy a pálya nem lenne befedve, de mégis a földszint alatt lenne bevágásban. Ezek mind az én fantizálásaim, nem számoltam ki a műszaki részleteket, meg azzal is tisztában vagyok, hogy rengeteg pénzbe kerülne.
2018. febr. 2. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen van értelme.


Sokan fanyalogtak a fonódó villamosnál is, hogy "nehogy már 5 percet ne legyen képes valaki gyalogolni", csak az a helyzet, hogy ezen az elven minden járatnak csak egy megállót kellene mennie, és az elég is volna. Azt meg kár elvitatni, hogy a metró-HÉV között az utasok jelentős része közlekedik, nem egymástól teljesen független vonalakról van szó.


Az, hogy más járatokat is össze kéne kötni, nem zárja ki azt, hogy ezt is. Az, hogy jobb lenne, ha lenne új gyorsvasút, valóban igaz, de ez így legalább reális dolog a következő 10 évre. Egy új gyorsvasút meg nem az.

2018. febr. 2. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!