Van értelme a 2-es metró és a gödöllői, csömöri hévek összekapcsolásának?
Tudom, már nagyon régóta esedékes ez a fejlesztés, ugyanakkor teljesen elme hibbant ötletnek tartom, hogy összekössék a két vasutat, mert nehogy már 5 percet ne legyen képes valaki gyalogolni az Örs Vezér Terén. Tudom ott milyen a reggeli csúcs: pokol, de ez ezen alig változtatna. Azzal viszont maximálisan egyetértek, hogy a 17. kerületnek legyen gyorsvasúti összeköttetése.
De ennél szerintem értelmesebb lenne, ha a csepeli és ráckevei Hévet összekötnék és bevinnék a Kálvin térig őket vagy a 3-as metrót tovább felújítanák.
Van értelme. Első sorban úgy lenne, ha a a metró járna még jó pár megállót, onnan menne a "HÉV"
A megvalósítás azonban erősen kérdéses, hiszen az egész környék (Sugár IKEA...) arra épül. hogy ott erős a gyalogos forgalom. Ha az átszállás megszűnik a tér jelentősége csökken
Was? Pont az a lényeg, hogy az Örs forgalma jelentősen csökkenne. hiszen már jóval távolabb ràhordják a buszok az utasokat a metróvonalra.
Azt pedig ne találjuk már ki, hogy 5 perc sètáról beszèlgetunk. Tudható, hogy a teljes utazási időt az átszállási idő brutálisan meg tudja dobni, mert bizony azzal a metróval nem mindig úgy ersz oda, hogy ne kelljen még hóban-fagyban várni akár tőbb tíz percet is. Nem beszélve arról, hogy a rövidebb buszos ráhordás, a kevesebb dugó miatt is egy csomó időt lehet nyerni. Tehát itt nem 5, hanem inkább 15-25 perces időnyereségekről beszélünk, amit azért egy elég komoly megvalósíthatósági tanulmány is megerősít. Persze, lesz, aki nem nyer semmit (Füredi lakótelep nyugati vége), lesz, aki nagyot kaszál (pl Szlovák út térsége, ott simán megvan a 20-25 perc nyereség csúcsban).
Igen, galogoljál, persze, meg pont lekésed a hévedet ha a hülye metró tetűlassan közlekedik és akkor várhatsz félórát, áh, semmiség.
Meg ha mozgássérült vagy érdekes eljutni a hévig... tiszta szégyen szar a közlekedés otthon.
Természetesen van értelme.
Sokan fanyalogtak a fonódó villamosnál is, hogy "nehogy már 5 percet ne legyen képes valaki gyalogolni", csak az a helyzet, hogy ezen az elven minden járatnak csak egy megállót kellene mennie, és az elég is volna. Azt meg kár elvitatni, hogy a metró-HÉV között az utasok jelentős része közlekedik, nem egymástól teljesen független vonalakról van szó.
Az, hogy más járatokat is össze kéne kötni, nem zárja ki azt, hogy ezt is. Az, hogy jobb lenne, ha lenne új gyorsvasút, valóban igaz, de ez így legalább reális dolog a következő 10 évre. Egy új gyorsvasút meg nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!