Mi a vasút jövője Európában?





"fapados járatoknak köszönhetően a vasút egyre csak veszít a vonzerejéből"
Franciaországban például pont a városokat összekötő nagy sebességű vasúthálózat ami nyereséges a többi veszteséget termel.
Másik ahol igazából jövője van, a nagyvárosok elővárosi közlekedése. Például Budapest körüli vasútvonalak, vagy akár a HÉV+Metró kapcsolat alapján létrejövő elővárosi-belvárosi összeköttetés.
Amivel nagyon nem tudnak/akarnak mit kezdeni az a regionális közlekedés, lásd nálunk kisebb-nagyobb távon sokkal egyszerűbb, és szinte olcsóbb autóval vagy busszal menni.
A repülésnek és a vasútnak is megvan a maga előnye, hátránya. Egy London-Budapest út sokkal gyorsabb repülővel, de mondjuk egy Budapest-Nyíregyháza vonalon nincs sok választásom.










Ne vicceljetek már, 4-500 km alatt a városközponttól városközpontig mért utazási idő és kilométerre eső költség tekintetében a repülés mindig a vasút mögött fog maradni. Mire kievickélsz a reptérre Budapesten, vonattal már Komáromban vagy. Mire becsekkolsz, biztonsági ellenőrzésen átmész és a gépbe szállsz, már Ausztriában robogsz. Amikor a géped leszállna, már rég Bécsben sétálgatsz.
Természetesen a hosszú távú vonatokat idővel kinyírhatja a fapad ott, ahol nincs nagysebességű hálózat. De rövidebb távokon nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!