Nagy sebességű vasúti közlekedés szempontjából, Franciaország a legfejlettebb, legjobb Európában?
Én vonatoztam már több európai országban is, nekem a francia jött be a legjobban.
Más szempontból,Svájc, ami még nagyon jó.Ennek kellene a példaértékűnek lenni Magyarország számára.
A német nagy sebességű hálózat a franciához képest, nem annyira jó.
A németekben ezt nem szeretem, sokszor a spórolás fontosabb, mint a teljesítmény.
A német gyors pályák 1-2 kivételtől eltekintve nagyon foltozottak.Sok helyen 140-el döcög az ICE, sok helyen egy pályát használ a személyvonatokkal.
A franciáknál viszont teljesen elkülönített pályán mennek és nagyobb sebességgel, mint a németeknél.Jóval több pénzt toltak a TGV-be, mint a németek az ICE hálózatba.
Például Franciaországban, pár légitársaságot is megvágott a vasút, mivel olyan gyors és kényelmesebb.A repülés idejéhez hozzá kell számítani a csekkolgatásokat, illetve,hogy a városhatáron van a reptér.Így a vonat nyer.
Igy van, Franciaország a legjobb, világszinten is csak Japán jobb tudtommal.
De most a németekre lehet panaszolni, de nekik nem is volt tervük tudtommal, hogy most a vasútba tolják az egész pénzt. Persze, hogy jobb ebben Franciaország, kár is összehasonlitani. Svájcban pedig nagyon jó a szervezettség, a menetrendek, kényelem, stb. A gazdag svájciak is sokan vonattal járnak mindenhová, nem autóval.
Láttam TGV-t élőben 280-300-al elhúzni mellettem, szürreális látvány volt. Eszméletlen hosszú volt, és olyan volt, mintha egy nagyon felgyorsitott filmben lennék. Nagyszerű megvalósitás, az biztos.
Igazatok van, a franciák 2007.-ben döntötték meg a saját rekordjukat 574,8 km.-es sebességű TGV-vel Kelet-Franciaországban.
Ennél csak egy japán vonat ért el nagyobb sebességet (600 km. körül), de csak nagyon rövid távon, ha jól tudom.
Most az osztrákok is dolgoznak valami "nagyon" pályán. Éppen egy hete láttam az A1 autópályával nagyjából párhuzamosan. A felsővezetéket építették.
A TGV fogalom. rengeteg pénzt beleöltek. És elég korán, jó időzítéssel vágtak bele, úgyhogy még meg is érte.
Azért ehhez tudni kell azt is, hogy a francia vasuti infrastruktúra a háboruig messze alatta maradt a németnek. Szóval ők szinte a nulláról indultak az akkori legfejlettebb technológiával, míg a németek a fejlett, de a háború alatt szétbombázott rendszer helyrehozásával, javítgatásával kezdték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!