Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A francia vasút jobb, mint a...

A francia vasút jobb, mint a német?

Figyelt kérdés

Én jártam mindkét országban, úgy tapasztaltam, hogy Franciaország vasútja jobb.

A német vasútállomások, viszont jobban néznek ki, a franciák kicsit elhanyagoltak, Magyarországéra emlékeztetnek.


A franciák több nagy sebességű pályával rendelkeznek.Németországban 2-3 pálya járható 300 km/h-val, a többi alacsonyabb sebességgel járható.Franciaországban jóval több, illetve van 320 km/h-val járható is.


Viszont, Németországban a regionális vasútközlekedés jobb,mint Franciaországban.

A franciák inkább a TGV-re, távolságira gyúrnak rá.


Mondjuk érdekes, hogy Németországban nem mennek rá annyira a sebességre.


Ti mit gondoltok erről?

Szerintetek melyiküké jobb?



2014. nov. 23. 22:31
 1/5 anonim ***** válasza:
86%

Ahoj!


A szempontjaid, amiket leírtál pontosan megmutatják, hogy nagyon nehéz összevetni a két vasúthálózat jóságát, mert más elven szerveződnek, illetve, hogy valami mennyire jó az ugye mindig inkább egyéni véleményen alapul. Annyi biztos, hogy a francia modell általában számukra egy előremutató példa szokott lenni (központi vasútvezetés, milyen trendek történnek, mi a gazdaságos és mi termel veszteséget, hogyan lehet ebben a helyzetben kitörési pontokat keresni). A franciáknál annyira nem erőteljes a regionális alapokon nyugvó vasútszervezés, mint a németeknél vagy svájcban.


Azt hiszem mindkettőben lehet követendő példát találni, de személy szerint azért találom jobbnak a francia vasutat, mert a TGV-vel sikerült akkorát durrantaniuk évtizedek óta, hogy ez személyszállításban is nyereséget jelent, míg a németeknél a vasút helyzete inkább nagy állami pénzekbe kerülő presztízskérdés. A francia példában el tudom hinni, hogy szükséges és gazdaságos a vasút a német példa inkább azt mutatja, hogy sok pénzbedobással lehet jó vasutat csinálni, de kérdés, hogy az egyre irreálisabban dráguló vasúti rendszerek (járművek árai, infrastruktúra költségei) valóban tudnak-e még gazdaságos megoldást nyújtani a mai kor közlekedési problémáira...


Végszóként pedig a francia vasút az állandó rekordtartással a TGV, TGV Atlantique, AGV és az igen különleges TGV Duplexxel, korábban a Turbotrain-el, a 120-160 közötti regionális vonatokkal, a mintapéldánynak tekinthető RER hálózattal mindig feldobta azt a bizonyos labdát, amit maximum csak lecsapni lehet valamennyire, de a francia vasút azt gondolom, hogy mindig Európa éllovasa marad.

2014. nov. 24. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem hiába, van ez így, mert:

Franciaország területe: 547 0301 km² (ezzel Európa harmadik legnagyobb területű országa), Németország területe: 357 023 km². Emiatt, nem csoda, hogy melyik ország, hogyan erősíti a vasútvonalait.

Franciáknál, ott van még, a Csalagút is, amin keresztül, a vonatok (is), átjutnak Angliába.

2014. nov. 24. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
A francia nyilván a legjobb Európában.
2014. nov. 24. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

2014-11-24 10:51:

Csak vonatok!

2014. nov. 30. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

4-es válaszoló: ezzel, te, mit is akarsz mondani?

A csak, vonatoknál is számít, maga az ország is. Érthető, hogy a franciák, miért a távolságit, a németek, a regionális közlekedést részesítik előnyben.

2014. nov. 30. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!