A francia vasút jobb, mint a német?
Én jártam mindkét országban, úgy tapasztaltam, hogy Franciaország vasútja jobb.
A német vasútállomások, viszont jobban néznek ki, a franciák kicsit elhanyagoltak, Magyarországéra emlékeztetnek.
A franciák több nagy sebességű pályával rendelkeznek.Németországban 2-3 pálya járható 300 km/h-val, a többi alacsonyabb sebességgel járható.Franciaországban jóval több, illetve van 320 km/h-val járható is.
Viszont, Németországban a regionális vasútközlekedés jobb,mint Franciaországban.
A franciák inkább a TGV-re, távolságira gyúrnak rá.
Mondjuk érdekes, hogy Németországban nem mennek rá annyira a sebességre.
Ti mit gondoltok erről?
Szerintetek melyiküké jobb?
Ahoj!
A szempontjaid, amiket leírtál pontosan megmutatják, hogy nagyon nehéz összevetni a két vasúthálózat jóságát, mert más elven szerveződnek, illetve, hogy valami mennyire jó az ugye mindig inkább egyéni véleményen alapul. Annyi biztos, hogy a francia modell általában számukra egy előremutató példa szokott lenni (központi vasútvezetés, milyen trendek történnek, mi a gazdaságos és mi termel veszteséget, hogyan lehet ebben a helyzetben kitörési pontokat keresni). A franciáknál annyira nem erőteljes a regionális alapokon nyugvó vasútszervezés, mint a németeknél vagy svájcban.
Azt hiszem mindkettőben lehet követendő példát találni, de személy szerint azért találom jobbnak a francia vasutat, mert a TGV-vel sikerült akkorát durrantaniuk évtizedek óta, hogy ez személyszállításban is nyereséget jelent, míg a németeknél a vasút helyzete inkább nagy állami pénzekbe kerülő presztízskérdés. A francia példában el tudom hinni, hogy szükséges és gazdaságos a vasút a német példa inkább azt mutatja, hogy sok pénzbedobással lehet jó vasutat csinálni, de kérdés, hogy az egyre irreálisabban dráguló vasúti rendszerek (járművek árai, infrastruktúra költségei) valóban tudnak-e még gazdaságos megoldást nyújtani a mai kor közlekedési problémáira...
Végszóként pedig a francia vasút az állandó rekordtartással a TGV, TGV Atlantique, AGV és az igen különleges TGV Duplexxel, korábban a Turbotrain-el, a 120-160 közötti regionális vonatokkal, a mintapéldánynak tekinthető RER hálózattal mindig feldobta azt a bizonyos labdát, amit maximum csak lecsapni lehet valamennyire, de a francia vasút azt gondolom, hogy mindig Európa éllovasa marad.
Nem hiába, van ez így, mert:
Franciaország területe: 547 0301 km² (ezzel Európa harmadik legnagyobb területű országa), Németország területe: 357 023 km². Emiatt, nem csoda, hogy melyik ország, hogyan erősíti a vasútvonalait.
Franciáknál, ott van még, a Csalagút is, amin keresztül, a vonatok (is), átjutnak Angliába.
4-es válaszoló: ezzel, te, mit is akarsz mondani?
A csak, vonatoknál is számít, maga az ország is. Érthető, hogy a franciák, miért a távolságit, a németek, a regionális közlekedést részesítik előnyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!