Van Európában jövője a vasúti közlekedésnek?
Azt veszem észre, hogy ahol az állam megengedi magán buszos cégeknek a személyszállítást (Németország, Lengyelország, Románia) ott az emberek nagyrésze azt preferálja az állami vasúttal szemben.
Németországban pár éve volt egy sikeres magán vasúttársaság az InterConnex, de az mostanra lehúzta a rolót a MeinFernBus és hasonló buszos cégek előretörése miatt. A DB (német vasút) is sok utast veszít miattuk.
Lengyelországban és Romániában is úgy tűnik, a távolsági busz a fő közlekedési eszköz.
Szerintetek, ha más országok (pl. Magyarország) is megengedné az ilyen buszos cégeknek a működést belföldi személyszállításban, lehúzhatná a rolót a MÁV és a többi állami vasúttársaság a személyszállítást illetően?
Németországban a 30-as években hoztak egy törvényt, hogy a távolsági vonatközlekedés elsőbbséget élvez.
Azt a törvényt csak pár éve szüntették meg.
Azóta megjelentek ezek a busztársaságok.
Véleményem szerint nem kellett volna a vasutat védő törvényt megszüntetni.
A vasút sokkal környezetbarátabb, márpedig a németeknél nagyrészt villamosítottak a vonalak.
A másik, sokszor így is tele vannak a közutak.Minek oda még ez a sok busz?
Praktikussági, környezetvédelmi szempontból inkább a vasutat kellene előnyben részesíteni.
Ez az ész nélküli liberalizáció nem túl jó dolog.
Magyarországon vannak magáncégek, akik ilyennel foglalkoznak. A vonatok pedig konganak az ürességtől, viszont nem értem, hogy miért.
A vonat sokkal kényelmesebb, gyorsabb mint a busz és még WC is van, ha a szükség úgy hozza. Én vidékről például 2:30 perc alatt Győrben vagyok vonattal. Busszal ez több mint 4 óra. Meghalnék, ha busszal kéne utaznom.
A közútépítés és fenntartás finanszírozását nem vállalják át olyan arányban a busztársaságok, mint a vasúttársaságok a vasútépítés és a vasútfenntartás költségeit.
Egy busz úthasználatát még az is fizeti az adójából, aki nem buszozik.
Kérdező, Svájcot kifelejtetted. Talán azért, mert ellenpélda.
A közlekedés nem így működik. Az embereknek munkahelyük van, laknak valahol, igényeik vannak az egyik pontból a másikba jutással. Ezen gyakran nehéz változtatni, mert nagyon sok és drága változással járna. Az emberek igyekeznek optimalizálni a közlekedésüket mind időre, mind kényelemre. Olyan módszert választanak, ami a lehetőségek közül a legjobb. Ha például a gyaloglást büntetnék, a biciklizést jutalmaznák, a többit betiltanák, nagyon hamar mindenki biciklizne, sokféle bicikli lenne, és az aluljárókat megszüntetnék.
Európa jórészt a gépkocsi közlekedésre állt rá, ez sok helyet igényel. A svájciaknak mások a lehetőségeik és jól alkalmazzák. Egyébként egyfajta közlekedés sehol se megvalósítható és szükségtelen is. Minden célra azt kell használni, ami a legelőnyösebb. Az ideális és hosszú távon fenntartható egy sokkal szélesebb vasúti közlekedés, kapcsolódó nagyvárosi tömegközlekedés, kistelepülési célfuvar, és bicikli kombinációja lenne. Csak az emberi butaság és mohóság mást hitet el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!