Magyarországon felfejlődik majd a vasút olyan szinte, mint amilyen nyugat Európában van?
Látni nagyon szép próbálkozásokat Magyarországon.
Viszont , összehasonlítva a francia , német vasúttal a magyart , valami óriási a különbség.
Németország egyes vonalain a 70-es évek óta 200 km/h maximális sebességgel mennek az Intercity vonatok.
A 80-as évek óta pedig megjelentek az ICE ,meg a hasonló nagyon gyors vonatok.
Ma pedig akár több , mint 300 km/h sebességgel is mennek a vonatok.
Ausztriában szintén van 230km/h sebességre alkalmas vonal , pedig nagyjából akkora , mint Magyarország.
Magyarország lassan-lassan eléri a 70-es évekbeli német szintet.
Nálunk főleg a pályákkal van baj és nem a kocsikkal.
Egyes helyeken az IC átlagsebessége a 90 km/h-t sem éri el.
Hiába vesz a MÁV szép Flirtöket meg milliárdokért gyárt IC+ kocsikat , hogyha nem tudjuk őket kihasználni a rossz pályák miatt.
Tényleg nem érdemes összehasonlítani a nagy nyugati országokkal. A mi Intercity-nk nem az ottaninak felel meg, hanem inkább a RegionalExpressnek. A német IC-k gyakorlatilag EuroCity-k, csak akkora az ország, hogy belföldön közlekednek. A nagysebességű vasút meg már teljesen más dimenzió, az a légi közlekedés konkurenciája, olyan méretű városokba mint amik nekünk vannak csak akkor közlekedik, ha útba esik két metropolisz között. Érdemes felfogni a magyar vasúthálózatot, mint két jól elkülönülő régiót, Dunántúl és Kelet-Magyarország.
A sebességről meg annyit, hogy 120 felett eléggé elkezd emelkedni mind az építési, mind az üzemeltetési költség, 160 felett meg iszonyatosan megnő. Jelenleg sokkal többet érne, ha a lehető legtöbb vonalat 120-asra hoznánk fel, mintsem kirakatvonalak építsünk. Itt van például a holland hálózat, ahol az egy szem nagysebességű vonalat kivéve olyan sokkal nem gyorsabb a vasút, mint nálunk: [link]
A lengyelek is most vettek egy nagy sebességűt.
Pedig Lengyelország is egy posztkommunista ország.
4. Hollandia egy Nyugat-Dunántúl méretű ország , oda nem éri meg nagyobb sebességűt építeni.
Az 1-es vonal Magyarország legforgalmasabb,legtöbbet használt vonala.
Ezt a fővonalat azért illene már minimum 200km/h sebességre fejleszteni egy európai országban.
Ezen a vonalon az IC vonatok szinte mindig tele vannak ,így megérné fejleszteni.
Igaz. Csak sajnos (bár miért sajnos, inkább szerencsére) pár ország nálunk valamennyire jobb helyzetben van. Nem sokkal, de legalább a vasút fejesei nem a zsebükbe kaszálják a pénzt *több oldalon át ívelő, klisés duma a korrupcióról ide* vagy éppen a politikusok se *aktuális kormány szidása ide*.
Mielőtt az 1-est 200km/h-s sebességre alkalmassá tennék, egy fontos dologra is szert kéne tenni: olyan mozdonyra és kocsikra, amik szintén engedélyeztethetők erre a feladatra. Jó, az IC+ képes lesz rá, meg a Taurusok is el tudják látni ezt a feladatot, de ez elenyészően kevés. Sőt, mivel jelenleg is tart a 100-as vonal 160-as sebességre való átépítése, gyanítom, az az elsődleges is egyelőre. És az is csak 160-ra, hangsúlyozom, pedig szintén elég forgalmas vonalról beszélünk.
És eljátszottam egy gondolattal. Mikor lesz minden fővonal 200-asra építve? LOL. A Dunántúlon még egyáltalán azt kéne elérni, hogy kétvágányosítva legyenek a vonalak. Szép lenne, de a jelenlegi vezetőkkel, a jelenlegi kormánnyal és a jelenleg rendelkezésre álló pénzzel illetve járműparkkal ez még odébb van.
Ausztria KB akkora , mint Magyarország ,Svájc pedig még kisebb ,mégis van 230km/h-ra alkalmas pálya.
Nekünk is elég lenne 200-230 km/h és igény is lenne rá , a 300 km/h sebesség viszont már nem érné meg ahhoz tényleg kicsi az ország.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!