Milyen megfontolásból nyomkodják az emberek az Alstom metrószerelvények ajtóira szerelt gombokat?
Volt, hogy én is rányomtam már, már megállt de még nem nyitotta. Nem a legjobb az a gomb. Világít, ha pedig valami világít, akkor az figyelemfelkeltő, ha nem működik, akkor nem kéne világítania.
Amúgy igen, az élet legnagyobb kérdései :)
Gyorsabban nyílik.
Nekem például gyorsabb a gyaloglótempóm, mint átlagosan az embereknek, sokszor kifejezetten sietek is, mert notórius késő lettem. :D Ezért kényelmesebb nekem még azzal a 2-3 másodperc nyereséggel is. Kívül lehet lenni a metrószerelvényen mire látni, hogy a többi ajtó még csak akkor nyílik.
A magyarázat pedig olyasmi (a 2-esen legalábbis, ott ugye más, kevésbé automata, a vezető kezeli az ajtókat):
Amikor a szerelvény megállt... de teljesen megállt akkor világítani kezdenek a nyomógombok, a szerelvény automatikusan engedélyezi az ajtónyitást. Ekkor a vezetőfülkében is megjelenik egy gomb, azt megnyomva tudja a vezető központilag nyitni az ajtókat. Ki is kell nyitnia, ez a rendelkezés.
Viszont ha a vezető túl korán ér a gombhoz, azaz a rendszer véleménye szerint még "megy" a metró, még nem engedélyezi a nyitást, akkor ugye hiába... És azalatt az 1-2-3 másodperc alatt, míg felfogja, hogy nem nyíltak az ajtók és újra megnyomja, pár utas már leszállhatott, ha ajtót nyitott magának.
Vagy csak szimplán gyorsabb az utas, mint a vezető.
Én azóta nyomom a gombot, amióta egy fórumon konkrétan szakmabeliek elmagyarázták a működését. (Ettől még szerintem én pontatlanul írom).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!