Hogy történik a feszültségváltás az Ev3 és az MMZ 81-717, MMZ 81-714 metrószerelvények esetében?
A budapesti metró betáplálása 825 V, de a a szovjet szerelvények 750 voltot kajálnak. Az Alstom Metropolis is, de az 750 V +/- 20%-ot, amibe beleesik a 825 V DC.
Az M3-nál viszont még a Wikipédia is külön írja az áramnemnél, hogy: 750V (825V betáplált).
(Az M2-n ugye már Alstomok járnak, az M4-en eredetileg is azok vannak, a Millfav meg más sztori, ott 600V a betáp és annyit kérnek a járgányok is.)
A BME-re járok, villamosmérnök BsC-re és az elektromos járművek felé orientálódok, ehhez kapcsolódóan vettem fel egy szabvál tárgyat, ott mondta a tanár, hogy más a betáplálás és a metró által fogyasztott feszültség. Viszont közelebbit nem tudott, csak hogy "nézzek utána".
A trafó ugye nem játszik, a különböző félvezetős, szaggatós kiviteleket a kor és a gyártóország miatt nem valószínűsítem (villamosok közül pl. a Combino az első itthon, ami ezt tudja), ha pedig tolerálná a 75 V túlfeszültséget (mint az Alstom), akkor miért hangsúlyozzák a Wikipédián, a tananyagban és mindenütt másutt, hogy a betáplálási és a használt fesz nem egyezik?
Valaki aki járatosabb nálam elmondaná? :-)
Köszönöm előre is! :-)
Szerintem sehogy.
Annyiról mennek, amennyit írtál.
Egy kocsi rövid idejű teljesítménye 440 kW, egy 6 kocsis szerelvénynél ez összesen kb. 2,5 MW (mint egy V43 mozdony), 825 volttal számolva ez több mint 3000 A áramfelvétel. Számold bele a betápláló rendszer feszültségesését ekkora áramnál... az áramátalakítótól hány méter vezeték van, hány méter vezetősín, összeadva összejöhet pár század ohm ellenállás.
Jogos, egyébként én is gondoltam rá és a 75 V feszültségeséshez ekkora indítási áram mellett csak 0,025 ohm kell.
Viszont akkor nem értem, hogy az Alstomok által járt másik két vonalon miért nem tartja senki (egyetem, Wikipédia) fontosnak a megkülönböztetést? Az Alstom Metropolis indítási árama is 880 A kocsinként, a négyes metrón négy, a kettesen ötkocsis szerelvények járnak. Ami azt illeti, ezek még jobban lerántanák (lerántják) a feszültséget, ha a munkavezeték-betápsín-áramszedő-motorbekötés ellenállása ugyanakkora, mint a hármas vonalán.
Akkor a kérdés újrafogalmazva: miért csak a hármas metró szerelvényeinél fontos tényező a betáplálástól a motorig eső feszültség?
Jaj, pedig ez második féléves anyag és eszembe sem jutott :-)
Köszönöm szépen a választ :-)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!