A MÁV új IC+ vasúti kocsiját miért nem alacsonyrendűre tervezek?
"Elég, ha van egy vonatban oldalanként 2 emelő (az előírás 1, de az ugye elromolhat),"
Sőt rögtön építsünk be oldalanként négyet is, mert ki tudja, hátha az előző 3 is elromlik... Anyám.
Oldalanként 1-1 ha elromlik ott a másik, másik vágányra fogadva a vonatot.
"De ezeket az idióta megrendelő nem követelte meg, hát nem is kapnak nemzetközi futásengedélyt e kocsik."
Szakértő vasútb.u.zinkat hallották...
Elég nagy szarban lennének a gazdag nyugati vasutak is, ha kötelező volna minden kocsiban a kerekesszékesek utazását lehetővé tenni, és az olyan kocsi, ami nem alkalmas rá, az nem közlekedhetne nemzetközi forgalomban...
A kocsinál nem is volt követelmény a kerekesszékesek szállítása, és nem is előírás ez minden kocsira...
Nem a banánmédiából kell tájékozódni.
IC-knél, tényleg nem alapkövetelmény az alacsonypadló megléte.
Ez csak, akkor lehet, ha új motorvonatokat vesznek, pl. Flirt, IC változatban - iho.hu/hir/flirt-intercity-a-stadlertol-120925 - iho.hu/hir/bemutatkozott-a-fekete-flirt-120531 - de, ha, mozdonyvontatású kocsikról van szó, akkor csak, magaspadlós kocsikról lehet szó. Hozzáteszem, új IC motorvonat beszerzésében, azért nem érdemes reménykedni.
Én, viszont, az IC ülések egységesítését írnám elő, mert most, amennyi kocsi, annyi üléselrendezés létezik. Emiatt, nincs olyan, hogy te magad választod meg a helyet, ahova le szeretnél ülni (pl. ablak mellé, előrenéző ülések, stb). Nem csoda, ha valaki, olyan számú ülőhelyre kap jegyet, ami nincs is a vonaton.
" ..középen legyen az ajtó a kerekeket meg beljebb teszik"
-Szerintem Te nem vagy mérnök, de nem is műszaki ember! :D Ezzel nem megbántani akarlak, csak arra utalok, hogy ez nagyon finoman szólva nem ilyen egyszerű...
Különben ebben a formában egy pénzpazarló látványberuházásnak minősíteném... Kit érdekel, hogy lesz pár ilyen csili-vili kocsi... Több száz magyar személykocsi nosztalgiavonatnak minősül, és vagy 300 villanymozdonyt kellene kiváltani belátható időn belül! Sokkal inkább erre kéne költeni.
Nagyon jól járhatnánk, ha nyugatabbról 10-15 éves járműveket vennénk olcsón, nagy mennyiségben, és akkor az átlag utas is jelentős javulást érezhetne...
Persze csak szerény véleményem szerint.
De nem, mi már megint arcoskodunk és a kirakatba pár járművet készítünk, mutatóba...ahelyett, hogy valós problémákra, épeszű megoldást keresnénk.
Jó, de, ez, hogyan jön ide?
Az alacsonypadló megléte, mint írtam, az IC-knél nem előírás. A Railjetek is újak, mégis magaspadlósak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!