Új tömegközlekedés létrehozása. Szerintetek?
Mostanság egyre kevésbé vagyok elégedett a BKV (BKK)-val.
A közlekedés szolgáltatása nem rossz, de még mindig irreálisan ár alatti.
Egy átlag minimál béren tengődő ember számára lassan más luxus lesz a bérlet megvásárlása, egyre többen vannak abban a helyzetben, hogy vagy esznek, vagy bérletet vesznek.
A munkahelyükre, iskolába valahogyan csak el kell jutni.
Létezik (ha a kocsit nem vesszük bele) bicikli, roller, séta stb.
De ha jobban bele gondolunk egyik sem alternatíva! Egyrészt a mai világban kimondottan veszélyes lehet biciklizni a tömött utakon, másrészt sokkal lassabb, harmadrészt szennyezett a levegő.
Így vagy úgy, de (aki nem autóval jár) az rá van kényszerítve a BKV szolgáltatásainak az igénybevételére! Ezen nincs mit szépíteni, nincs választás.
De miért nincs?
Szerintetek lehetséges lenne valahogyan alapítani egy konkurens tömegközlekedési céget, tényleg az átlagemberek szolgálatára és nem lehúzására?
Egy a minimál bérekhez igazodó árakkal?
Akkor lenne választásunk, hogy szerződést kötünk- ez a BKV-val vagy sem.
Vélemények?
NEM vitakérdés! Értelmesen megfogalmazott ellenérvek, vagy mellette érvek jöhetnek!





Erősen offtopik:
Én egyáltalán nem vagyok így elragadtatva a magyar nép csodálatosságától. Nézz körül, mire vitték a szomszédaink 25 év alatt: már a románok is lehagynak minket gazdaságilag. Elrohant mellettünk a világ, Magyarország a béka ülepe alatt van. Miért? Mert ez a "csodálatos" nép csak ül a posványban. Eszi a hazugságokat, amiket eléjük löknek, elhiszik, hogy ők különlegesek, pedig csak birkák.
Nap mint nap látom, hallom, olvasom, mennyien panaszkodnak, hogy nem jó az élet, hogy nem mehet ez így tovább. Tesznek valamit? Tesztek valamit? Nem, csak siránkoztok, csak álmodoztok, milyen jó is lenne, ha másképp lenne. Nem lesz másképp! Nem lesz másképp, amíg csak otthon hümmögtök a hideg pörkölt mellett.
Igen, sokan csak várják a halált. És sokan kihasználják ezt. Az a gáz, hogy sokkal többen vannak, akik szeretnének valami változást, de a kisujjukat sem mozdítják. És amíg ez így van, addig bizony neked sincs más megoldás, mint elindulni valamerre, ahol megtalálod a számításodat.
És aztán hallgathatod az otthon maradt birkáktól, hogy beee, beee, hazaáruló, bee, idegenszívű. Beee.
Egyet kell, hogy értsek veled.
De az is benne van a tétlenségbe, hogy maximálisan ellehetetlenítik itt az embereket.
Nem egy embert ismerek aki lépni akar... de még mindig nem lépet... az időnt meg csak telik.
Az összes sulitársam ki akar menni külföldre, mintha az valami földi paradicsom lenne, minden rossz megoldásának a záloga...
Ja, persze!
De az is benne van a tétlenségbe, hogy maximálisan ellehetetlenítik itt az embereket.
Tök mindegy csak tenni ne keljen az országért:)
Van, aki beletörődött a pöcegödörbe, van akiknek mindegy így is jól él.
Van aki elhúznak innen.
De tenni, egyik sem tesz semmit!





Elkanyarodtatok a témától.
Úgy látom, kérdezőnek hiányosak az ismeretei a budapesti közlekedés szervezeti felépítése terén.
Szóval van a BKK, a megrendelő és koordináló szerv. A hatóság, akik döntenek pl. a menetrendről, szolgáltatási kritériumokról stb. És ők szedik be a Fővárosi Közgyűlés (tehát egy most már közvetve választott testület) által meghatározott díjakat.
A BKK pedig szerződéses úton megbíz önkormányzati, állami és magáncégeket is az egyes vonalak, vonalcsoportok üzemeltetésével. A kötöttpályás hálózatot az infrastruktúrával együtt a BKV Zrt. üzemelteti, de a buszjáratoknál már verseny van, tendereken nyerhetik el a cégek az üzemeltetést. Így ma már van alternatív BKV: egyes útvonalakon választhatod pl. a VT-Arriva, a Volánbusz vagy a Homm Kft. szolgáltatását is, csak nincs túl sok értelme, hiszen a BKK tarifáival működnek ők is és nem túl valószerű, hogy elengeded a BKV-buszt, mert épp Arrivával akarsz utazni. De megteheted!
Szóval van verseny és a BKV érzi is, egyre jobban szorul vissza a piacon. Ám van egy nagy baj: nem hitelképes a cég. Márpedig hitel nélkül jelenleg nem tud új járművet venni, márpedig anélkül el sem indulhat a tendereken. A főváros, de méginkább az állam kell, hogy bankgaranciát nyújtson, csak ugye az kockázat, amit nem szívesen vállal senki.
Persze mondhatod, hogy ne a BKK-ban gondolkodjunk. De akkor miben? Gondolod, hogy egy politikailag eléggé homogén városvezetés és a kormány eltűrné, hogy konkurenciát támasszon bárki is a BKK-nak? Rögtön betiltanák a BKK-megállók használatát külsősöknek, új megállókra meg nem adnának valahogy építési engedélyt.
Vagy full magánfuvarozókra támaszkodnál? Akkor nézd meg, mi a rendszer pl. az arab világ kevésbé gazdag felén vagy akár egy ukrán városban, ahol összevissza rohangásznak a szakadtabbnál szakadtabb magántulajdonú iránytaxik, amiknek még menetrendje sem igazán van és örökké zsúfoltak. A sofőrjeik, egyben tulajaik meg eléggé lepattant arcok. Erre vágysz? Vagy nézd meg mondjuk a reptéri transzfert kínáló cégeket. Sokan vannak, piaci verseny van. És mégis bőven a BKK árai fölé mennek, pedig a kockázatuk is kisebb és az adott menet utasszámától függetlenül megvan egy fix bevétel. Elégedett lennél azzal az árszínvonallal?





Régen volt, rossz is volt, meg is szűntették. Sok cég, egymással versenyezett. Javaslom, hogy nézd meg Budapest történelmét, tömegközlekedés szempontjából.
Most azért nincs így, mert van a BKK, akinek nincs egy busza sem, de mégis, ő köt szerződést a Volánnal, a VT Arriva-val, a BKV-val, stb., hogy legyen egységes kép.
Londonban már egy jó ideje ez van. Megnézték hogyan működik és ami nálunk lehetséges, azt megvalósították, ráadásul úgy, hogy lehetőleg, ne legyenek gyermekbetegségei.





Látom, nem érted: régen, már megcsinálták ezt, amiről te beszélsz. Sok cég volt, aki egymással versenyzett. Ez a modell, nem működött. Emiatt alapították meg a BKV-t.
Te, meg, bele szeretnél esni a csapdába, amit, már régen megtettek. Az utasok, akkor sem járnának jól.
Emiatt írom, hogy tájékozódj. Utána lehet nézni a dolgoknak.
Akkor felőlem fel is robbanhat az összes járat és megdögölhet az összes ellenőr.
Mert, hogy én fel nem ülök a hugyos járataikra, ennyi pénzért az is biztos!
Nektek meg jó nyomorgást!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!