Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Új tömegközlekedés létrehozása...

Új tömegközlekedés létrehozása. Szerintetek?

Figyelt kérdés

Mostanság egyre kevésbé vagyok elégedett a BKV (BKK)-val.

A közlekedés szolgáltatása nem rossz, de még mindig irreálisan ár alatti.

Egy átlag minimál béren tengődő ember számára lassan más luxus lesz a bérlet megvásárlása, egyre többen vannak abban a helyzetben, hogy vagy esznek, vagy bérletet vesznek.

A munkahelyükre, iskolába valahogyan csak el kell jutni.

Létezik (ha a kocsit nem vesszük bele) bicikli, roller, séta stb.

De ha jobban bele gondolunk egyik sem alternatíva! Egyrészt a mai világban kimondottan veszélyes lehet biciklizni a tömött utakon, másrészt sokkal lassabb, harmadrészt szennyezett a levegő.


Így vagy úgy, de (aki nem autóval jár) az rá van kényszerítve a BKV szolgáltatásainak az igénybevételére! Ezen nincs mit szépíteni, nincs választás.

De miért nincs?


Szerintetek lehetséges lenne valahogyan alapítani egy konkurens tömegközlekedési céget, tényleg az átlagemberek szolgálatára és nem lehúzására?

Egy a minimál bérekhez igazodó árakkal?

Akkor lenne választásunk, hogy szerződést kötünk- ez a BKV-val vagy sem.

Vélemények?


NEM vitakérdés! Értelmesen megfogalmazott ellenérvek, vagy mellette érvek jöhetnek!


2014. okt. 15. 17:10
1 2 3 4 5 6
 1/59 anonim ***** válasza:
100%

Magáncégekre gondolsz? Mert akkor jobb, ha tudod, hogy a BKK jegyárbevétele messze nem fedezi az üzemeltetés költségeit, hiába nőtt a jegyárbevétel az elmúlt években.


Az pedig igazán nagy luxus lenne, ha a főváros vagy az állam alapítana egy alternatív szolgáltatót - ugyan birka egy nép ez a magyar, de nem volna népszerű ötlet két tömegközlekedési céget is támogatni ugyanarra a feladatra az adófizetők pénzéből. Szóval elsődlegesen a finanszírozási oldala nem jó az ötletednek.


Én nem a jegyárakat találom magasnak, szerintem reálisak, inkább a bérek túl alacsonyak. És ez így is lesz, amíg a buta tömegek olyan kormányt választanak, amelyik legfeljebb csak szavakban eltökélt a munkaerő versenyképesebbé tételére.

2014. okt. 15. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/59 anonim ***** válasza:

Egy város közösségi közlekedése MINDIG ráfizetéses, az egész világon állami pénzekből tartják fent ezeket a tudtommal.


Persze tudom a nagy apparátus, mint a pl. BKK sok pénzt felemészt, de kétlem, hogy tudnál önfenntartó módon üzemeltetni egy minőségi tömegközlekedést!

2014. okt. 15. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/59 A kérdező kommentje:

De a minimál bérek nem emelkednek, max csak papiron...

Gondoljátok, hogy majd kutyából szalonna lesz? Mire várjunk még?


Nagyon jól tudom, hogy az adófizetők pénzéből tartják fent. De akkor minek nekik még a bérletért is a pénz?

Kétszer fizetünk a semmiért.

2014. okt. 15. 17:39
 4/59 A kérdező kommentje:

Én úgy gondolom, hogy a BKV-nak kutya kötelessége lenne a minimál bérekhez igazítani az árait, vagy egy igazságosabb jegyrendszert létrehozni.

De nyilván nem fognak!


Ezért kéne egy saját busz nekünk:)

2014. okt. 15. 17:47
 5/59 A kérdező kommentje:
Mert elvileg belőlünk élnek...
2014. okt. 15. 17:49
 6/59 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, kb. egy 12 éves szemével látod a világot, a gazdaságot.


Majd ha kicsit felnősz, rájössz, hogy a dolog nem ilyen egyszerű. A buszokat javítani kell, karbantartani, tankolni, takarítani - ez mind-mind rengeteg pénz. Olyan sok, hogy ezt te még nem is érted. Ezért van az, hogy sok pénz kell a BKV-nak.


Persze nyilván elhet ne faragni a költségekből, kevesebb alkalmazott, ritkább járatok, stb., de sokkal jobb lenne a problémát a gyökerénél megfogni: miért nincs pénze az embereknek a tömegközlekedésre? Inkább ezen kéne változtatni. De amíg a csúnya felnőtteknek jó ez a posvány, amíg egy szalmaszálat sem mozdítanak meg, hogy változzanak a dolgok, addig ez így fog maradni.

2014. okt. 15. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/59 anonim ***** válasza:
0%
Ezért van a bliccelés. Bliccelni kell. Lehet használni, kell is, csak blicceljen az ember és probléma megoldva. Én sohasem fizetek érte, múltkor a metronál kijáratnál ellenőr meg közteres, elrántottam mindkettőt és elsiettem. Már kapaszkodtak belém. Nem bántom őket a közfeladatos lószar miatt, de azt se hagyom, hogy megbüntessenek. Ez így tiszta módszer. Nem lesz semmi bajuk tőle.
2014. okt. 15. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/59 A kérdező kommentje:

Szerintem sokan támogatnák a dolgot :)

Évek alatt kiépíthető lenne és nem kéne a BKV-val utazni.

2014. okt. 15. 18:01
 9/59 A kérdező kommentje:

Én mindig veszek bérletet, mert diákkal megéri.


Egy barátnőm inspirált a kérdés feltevésében.

Havi 60.000ft-ot keress, mi visszük neki a kaját, semmire nincs pénze, mégis vidáman dicsekedik, hogy a BKV bérletet ő mindig megveszi, ő rendes, becsületes ember.

Bakker, miért kell így kihasználni őt? Nem pofátlanság???

2014. okt. 15. 18:07
 10/59 anonim ***** válasza:

Olvasd már el a válaszokat, könyörgöm. Ha sokkallod a jegyárakat, létrehoznál egy szolgáltatót, ami uszkve 3x-os áron szállít téged?


Nem a jegyár magas, a bérek kicsik.

2014. okt. 15. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!