Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szídják sokan a MÁV-ot?

Miért szídják sokan a MÁV-ot?

Figyelt kérdés
Az utasok,emberek sokan szídják a mávot.Miért?

2012. okt. 13. 17:10
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
Régen sokat jártam nemzetközi vonattal Magyarországon belül, és hatalmas a különbség. Pedig nem kérnek plusz pénzt, csak napi 1x jár a nemzetközi vonat...
2012. okt. 13. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
100%

_a_ Volánt

bocsi


...amúgy kedves fűszoknyás MÁV-védő, az ár-érték arányt természetesen két dologgal lehet értelme összehasonlítani: az alternatív megoldásokkal és a megfelelő külföldi szolgáltatásokkal. Az utóbbi esetleg fölösleges bezzegelésbe torkollhat, ezért maradjunk az elsőnél. Ha valakinek ígyis-úgyis van autója, és valakivel el tudja felezni a benzinpénzt (vagy netán harmadolni, negyedelni), akkor még a diákjegynél is picit olcsóbb az autó - felnőtt jegyből még autópályadíjra is futja. Ezt persze módosítja még az esetleges BKV-jegy (általában az is kell, ha vonatozik az ember, vagy más helyi tömegközlekedés, ha nem BP-re megy), meg a parkolás ára, de általában már két embernél is az autó javára billen a mérleg. És az autóba annyi csomagot lehet pakolni, amennyit akarsz, anélkül, hogy túl messzire kellene cipelned őket - és az ajtó előtt tesz le.

A volán nem tudom, máshol hogyan és mennyiért megy, ahol én használom, ott minden szempontból toronymagasan veri a MÁV-ot, ÉS ráadásul kb. 20 százalékkal kevesebbe is kerül, de ennek az is az oka, hogy a vasúthálózat furcsaságai miatt vagy 10 százalékkal hosszabb utat kell megtennie.

Vonatozni csak akkor szoktam, ha az émelygős barátnőmmel megyek, mert ő rosszul lesz a buszon, főleg ha tanulnia is kellene közben. Olyankor IC-pótjegyet veszünk, mert a vonat nem-IC része botrányosan koszos és büdös, mikor legutóbb pár hónapja mégis úgy adódott, hogy abban a részben utaztam alig több, mint egy órát, egy hét múlva leakasztottam a dzsekimet a fogasról, és valami fura szag ütötte meg az orrom, vagy húsz másodpercig erőlködtem, mire rájöttem - vonatfülke (értsd trógerkocsma-alkesz) szaga volt.

Nem érdekel, kinek a felelőssége, ha egy mód van rá, mást használok, nem a vasutat.

Ja, és ezt némileg pofátlanságnak tartom, hogy egyszerűen a civilizált kocsikat IC-nek nevezik, a simákat meg gyorsnak, mikor egy darab szerelvényről van szó, ugyanott áll meg és ugyanakkor ér oda. Ezt első meg harmadosztálynak hívják, semmi köze az IC-séghez.

2012. okt. 13. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
36%

"Ha valakinek ígyis-úgyis van autója, és valakivel el tudja felezni a benzinpénzt (vagy netán harmadolni, negyedelni), akkor még a diákjegynél is picit olcsóbb az autó - felnőtt jegyből még autópályadíjra is futja"


Nah ez a szokásos csúsztatás.

Ha valakinek ígyis-úgyis van autója, annak már semmilyen költségével nem kell számolni igaz? Az autó a fán termett, a jogsi ingyen volt, karbantartani nem kell...

Akkor a vonatjegy árát is csak 1/4 részben számold, mert a vonat úgysem a tiéd karbantartás sem, stb.

A korrekt összehasonlításhoz mindkettőnek a teljes költségét kell számolni! Ugyanis a vonatjegyért mindent megkapsz, ahogy az autóért is fizettél, jogsiért, karbantartásért stb-ért is...


"ÉS ráadásul kb. 20 százalékkal kevesebbe is kerül, de ennek az is az oka, hogy a vasúthálózat furcsaságai miatt vagy 10 százalékkal hosszabb utat kell megtennie. "


Ez a 2 adat nem teljesen illik egymáshoz, így a viszonylatra kíváncsi volnék.


"Ja, és ezt némileg pofátlanságnak tartom, hogy egyszerűen a civilizált kocsikat IC-nek nevezik,"


Én is pofátlanságnak tartom, hogy az úgynevezett IC buszon 20 éves szétrohadt ikarus ment... Először azt hittem a bontóba indul, de ki volt írva rá a viszonylatom...


De igaz, kocsik szintjén bőven van hova fejlődni, csak ne a volán legyen összehasonlítási alap...

2012. okt. 13. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

"77%-os, mondd, mennyit keresel a MÁV-nál?"


Mennyire releváns ez a kérdés szempotjából?

Vagy te is ilyen 12 éves bkvfigyelő színvonalú suttyó vagy, akik szerint aki pozitív véleménnyel van bármiről is, az fizetett postoló?

Bár azt hiszem, ez a trollkodás már ott sem divat.

2012. okt. 13. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:

Nagykanizsa-Budapest viszonylat.

Busz: 2:40 és 3:10 közötti menetidők, de általában az összes 3:00-ás menetidő. A Zala Volán és Volánbusz megfelelő, korszerű, pár éves buszokat közlekedtet(utána lehet nézni pl.: egy Zalás kocsinak FRSZ:LYY-308, és ez csak egy a sok közül amik mennek). A teljes árú menetjegy tudomásom szerint 3950 FT.

vonat:A menetidő 3:47 és 4:30. A vonatok közt van elfogadható minőségű is, van azért olyan is ami nem a legtisztább. A menetjegy másodosztályon pótjegyek nélkül: 3410 FT. Ha az ember nem áll meg minden lyukban, és nyáron esetleg légkondis vonatban szeretne utazni, akkor már ic pótjegy meg tudjam is én hogy mi. Az tény hogy vonaton van lehetőség vécézni, de az én gyomrom nem veszi ezt be, ha nagyon rámjönne talán, de ha nem muszáj inkább kihagyom.

ezekből az adatokból mindenki vonja le hogy neki melyik érné meg jobban, melyik kényelmesebb, de én a buszt részesítem előnyben, az időt nem lehet pénzben mérni, és az a minimum fél óra a busz javára nekem már elég, és a volánok nagyon jó minőségű szolgáltatást csinálnak, nyáron légkondi, télen fűtés, vonaton azért nem annyira egyszerű ez.

Autóval legutóbb négyen mentünk, oda-vissza útra 4000-volt a fejköltség, és ez a leg kényelmesebb is.

de mindenki döntse el magának.

2012. okt. 13. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:

"Nah ez a szokásos csúsztatás. "

Nem, ez csak akkor csúsztatás, ha valaki ettől tenné függővé, hogy fenntartson-e egy autót. De például aki egy vidéki város rossz tömegközlekedésű részén lakik, vagy esetleg egy alföldi tanyán, annak a napi közlekedéshez ígyis-úgyis szüksége van autóra, és a fenntartási költségeit ígyis-úgyis fizetnie kell, akkor is, ha esetleg a távolsági utakat bizonyos helyzetekben tömegközlekedéssel IS helyettesíthetné. Tehát az autó és a vonat közti választás mérleglésekor azt kell eldöntenie, hogy az autó fenntartási költségét ÉS a benzinpénzt, vagy az autó fenntartási költségét ÉS a vonatjegyet fizeti ki. Nem látom, hol van ebben a csúsztatás. Esetleg a te logikáddal akkor a vonatjegy árához hozzá kellene számolni az adóforintokat is, amiket az állam ilyenolyan formában a tömegközlekedésre, azon belül is a MÁV-ra szán! Nem?

Leggyakrabban Kecskevárosból járok Budapestre, de egy időben Szegedről is jártam mindkettőbe heti rendszerességgel, meg időnként bárhová máshová is az országban. Lerobbant Volán járattal csak a "falujáró" járatokon találkoztam eddig, azokat a személyvonatokkal lehetne gondolom jól összehasonlítani, de olyannal valóban elég rég utaztam, mondjuk nincsenek is jó emlékeim róla.

Tök jó, hogy te kikéred magadnak, hogy valaki kétségbe vonja a véleményed hitelességét, de te meg minden alap nélkül csúsztatással meg hasonlókkal vádolsz itt másokat. Én a saját tapasztalataimat és a saját közlekedési szokásaim indoklását írtam le, és tartom a véleményem, hogy az én konkrét helyzetemben (és nem egy ember van hasonló lapokkal az országban) tulajdonképpen csak kivételes helyzetekben indokolt a vonat használata.

2012. okt. 13. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
46%

Nah, akkor jöjjenek a 10-15 éve elcsépelt szavak:


Összehasonlításként:

BP-Nyíregyháza távolság:

Busszal 3óra, 2000Ft, van rádió, alkalmanként filmet is betesz a sofőr, utasok 90%-ban velem egykorú fiatalok, plusz nem engednek fel bármi cigányt, és helyfoglalás van előre. Félúton 1x pihenőt tart, 1,5 órát meg ki lehet bírni wc nélkül.

Hátránynak elmondható hogy kevés a hely, de kibírható.


Ezzel szemben vonat:

Gyorsvonat 2300Ft, 4óra, ergó +1 óra menetidőt kapsz +300Ft-ért, és mellette minden állomásnál lesnem kell hogy milyen retkes népség száll fel, a fülke sem olyan tágas ha beül melléd egy csapat cigány. Plusz legviccesebb az volt mikor már a kalauz is csak 2 fegyveres biztonságival ment körbe jegyeket kérni. Fűtés az luxus, ablak nem lehúzható, és ótvar mocskos az egész (tény hogy ebben benne van az utazóközönség is)


Másik lehetőség az IC, amivel 2800Ft-ra rúg az utazásiköltség, és 3,5 óra a menetidő, plusz erre is felszállnak ugyanúgy a cigányok, mert hozzájuk nem mernek odamenni jegyet kérni. A légkondi is arra jó hogy ha mellette ülsz akkor 30 fokban is pulóvert kell húznod. Régebben késésnél legalább a pótjegy árát visszakaptad, de manapság, 1 óra késés után odamentem a pénztárhoz, ahol adtak 2 formanyomtatványt h töltsem ki, és holnap jöjjek vissza, mert ma már zárva vannak...ergó az ő f@szságaik után még én járkáljak.


És érdekes, nem 10-15 éve láttam vonatot, hanem heti szinten használom, és 10 utazásból 8szor van valami baromság, pl fűtés ezerrel, marhavagon fíling, vagy épp nincs fűtés, a wc undorító állapotú, vagy épp nem nyílik az IC kocsi ajtaja, esetleg világítás sincs és 3 órát kuksolsz a sötétben!


Elhiszem mondjuk hogy úticélonként más, énis utaztam már elővárosi vonattal, semmi gond nem volt vele, és 1 úttal elértem azt amit busszal csakátszállásosan, de személy szerint nekem a busz az ami nyerő, mind árban, mind szolgálttásban, mind időben.

2012. okt. 14. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Pályafelújítások alatt a kábel elszakad, van ilyen, 1 óra késés. Beér a vonat 1 órás késéssel, és akkor látod hogy az ic nem volt képes 5 percet várni. Ok, vársz még 1 órát a következő vonatra. Elindulsz, megy szépen normális ic sebességgel, erre az erdő közepén megáll a vonat(MINDÍG!) bevárni egy másikat. Nekem valahogy logikusabbnak tűnne ez ha megvárná azt a 20-30 átszállót pár állomással visszább. (4x történt meg eddig velem hogy a sebes lekéste az ic csatlakozást, szeptember eleje óta járok hetente vonattal. 4 óra várakozás a semmi közepén * x utas!)


A kocsik büdösek, a vonat hangos, múltkor olyan vagonon utaztam ahol nem lehetett bezárni az ajtót, poén lett volna ha kinyílik 120 km/h nál.(ment végig a vonaton valami mávos faszi is, /nem a kaller/ aki 4-5 megpróbálta bebszni menet közbe, de ugyan olyan szr maradt. :) )

Az ablakokon 2 cm rétek dzsuva van, a felszállásnál ügyelni kell hogy ne érj hozzá semmihez mert mindent körülvesz 30 év mocska.

Miután megérkeztél érzed magadon a vonat bűzét(olaj szag talán), nem árt utána 1 zuhany.


A máv késhet 120 percet, ha nem feláras(ic helyjeggyel) a jegyed, és kitették a weblapon a "nem vár a csatlakozásra" jelzőt, igazából megszoptad, mentél volna inkább taxival.(igazából ha nincs kitéve akkor se vár.:D)

Büntetések ára ezzel szemben egy otthon hagyott bérlet/jegy miatt irreálisan magasak szerintem. 1700 ft = két napi kaja. Akkora mondanám hogy ok, ha ők is tartanák a szavukat, a menetrendet. Mondjuk tartják, nincs leírva a szabályzatukba hogy pontosan közlekednek a vonatok, viszont az igen hogy kell a bérlet/diák.


És a kalleres dologgal nem értek egyet, múltkor olyan szép barna szemű fiatal 20 év körüli csajszi volt, nem hittem a szememnek. :D (néha tényleg értelmes emberek a jegykezelők, nem csak droidok)


Kocsival hülyeség szerintem is összehasonlítani, van aki szeret vezetni, a kényelem pedig a verdán múlik. Az se kényelmes ha csöves utazik melletted, vagy ha állni kell a vonaton. Árban kb ugyan ott van ha többen vannak a kocsiba.


Imádok vonatozni egyébként, csak undorodom tőle.

2012. okt. 14. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

Jól kell vonatot választani, mindig lehet kulturáltan utazni :) szinte mondenhova mennek tiszta ésjó vagonok is, itt van néhány olyan, ami 2. osztály, nem IC, de jó:

- [link]

- [link]

- [link]

- [link]


Az ár-érték aránnyal szerintem nincs baj, autóhoz képest nem olyan drága a jegy. (diákként meg főleg megéri, mivel a benzinkúton nem adnak diák kedvezményt)


Persze van olyan volnat is, ami kényelmetlen (pl.: ezekaz új pirosak), de összességében szerintem egész jók.


Volt szó a győr IC Buszról: eddig egyszer mentem ezzel, ekkor emeletes Ikarus volt, egész jó busz, de azért maradok a vonatnál. Ilyen volt: [link]

2012. okt. 14. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
Most hiába mutogatsz képeket a jó vagonokról, azok is bőven büdösek, koszosak...
2012. okt. 14. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!