Miért szídják sokan a MÁV-ot?
Mert ár-érték arányban szar: rossz minőséget adnak nagyon drágán.
A vonatok kényelmetlenek, koszosak, nyáron fűtik őket, télen nincsen fűtés, nagyon sok a késés.
Ezek mellett tényleg nagyon drága a vonatjegy.
A vélemények azért oszlanak meg, mert más-más viszonylatokon használjuk a vasutat.
Én elővárosi vonatokon utazom rendszeresen. Gyors, pontos, tiszta, simán jobb mint a BKV.
"Mert ár-érték arányban szar: rossz minőséget adnak nagyon drágán. A vonatok kényelmetlenek, koszosak, nyáron fűtik őket, télen nincsen fűtés, nagyon sok a késés.
Ezek mellett tényleg nagyon drága a vonatjegy."
Ezek az üres, elcsépelt szólamok talán 10-15 éve még igazak is voltak. Mára már kevésbé. Lássuk:
Rossz minőség-szar ár:
Ez szubjektív, így az ember megitélésétől függően akár még igaz is lehet. Van, aki 2000 forintért elvárja, hogy fűszoknyás Hawaii lányok legyenek a jegykezelők, nekik igen, rossz ár-érték arányú. Aki "csak" azt várja el, hogy jöjjön a vonat, tiszta legyen, és kellemes környezetben utazzon, annak nem szar jelenleg.
" A vonatok kényelmetlenek"
Kinek mi a kényelem... Nekem egy autóban nyomorogni, vagy buszon beszorítva egy sarki ülésre 15x kényelmetlenebb mint a vonaton tágas fülkében utazni, ráadásul úgy, hogy ha kedvem támad kimegyek a WC-re vagy a folyosóra és sétálok egyet. Ez autóban és buszon igencsak necces lenne.
"koszosak, "
Nos, ha az autódba belehányok, szétszórok mindent, szemetelek, az is koszos lesz. Hiába takarítasz utánam ha ugyanezt megteszem a takarítás után 10 perccel, mindig mocsok lesz a kocsidban.
A vasút ugyanez. Forduló állomáson takarítanak, és sokszor meg sem látszik. Voltam már takarítókat ellenőrizni, TÜV előírások, feltételfüzet szerint, és mindent rendben találtunk. Egy firka volt pluszban, de azért szóltunk, és Szolnokon letakarították. (Miután visszajött ellenőriztem.)
A WC-t magam is elég sűrűn használtam és használom is, és úgy 5-6 éve nincs hányingerem ha bemegyek. Ha van, akkor azért mert 1-2 paraszt utastársam ott dohányzott, vagy épp szétfo.sta az egészet. Igen, volt ilyen. Ezért viszont ne a máv legyen a felelős.
"nyáron fűtik őket, télen nincsen fűtés,"
Igen na ez az amire mondtam, hogy üres elcsépelt szólamok. És legtöbbször azok szájából hallom, aki 15 éve látott utoljára vonatot azt is fényképről.
Látom a napi jelentéseket, valóban megesik, hogy nincs fűtés 1-1 kocsin, azonban az utasok elhelyezhetők másik kocsiban, a fordulóállomáson pedig lezárják a kocsit.
A nyári fűtést pedig leginkább BKV és Kisalföld Volán buszokon tapasztaltam a motorhűtés miatt, vonaton még soha... De biztosan igaz lehet........
"nagyon sok a késés."
Ez viszont IGAZ. Sajnos. Az utóbbi időben rettentően keveset költöttek vasútfejlesztésre, és amit költöttek az is lassan halad. A szocik autópályát építettek autópályával... Ráadásul megjelent a hálózaton egy újfajta hiba, ami miatt sorban sebességkorlátozni kell... Igaz z egész Európában gondot jelent, csak a világ jobbik felén van pénz gyors javításra...
"Ezek mellett tényleg nagyon drága a vonatjegy."
Megint: mihez képest: ahhoz képest, hogy gyalog olcsóbban megjárnád, vagy ha el sem indulsz olcsóbban jössz ki tényleg drága. De ahhoz képest, hogy csinálj jogsit, vegyél autót, tartsd karban, szervizeltesd, tankold, és üzemeltesd (parkolódíj etc.) még mindig mindig nagyon-nagyon olcsó...
Én rendszeresen utaztam nem elővárosi vonattal, és semmi problémám nem volt vele.
Bár mondom, a fűszoknyás lányok nem voltak az elvárásaim között. (Igaz nem utasítottam volna vissza őket :D )
"jó a máv, egész megbízható, csak ne üsse fel a fejét valami időjárási jelenség... mint hóvihar, fagy, köd... vagy szél... vagy meleg, napsütés..."
(Volt szobatársam, miután öt vagy hány órát ült télen a _fűtetlen_ vonatban Budapest határában, mert le volt zárva a pályaudvar)
Én vonlánt használom inkább, mert gyakrabban jár, gyorsabb, pontosabb, olcsóbb, tisztább és kényelmesebb.
"Én vonlánt használom inkább, "
Hagy ne meséljem el megint hogy utaztam Budapestről Győrbe autópályás busszal TELE ÁLLÓ utasokkal úgy, hogy megmozdulni nem lehetett. Vonat árban...
Meg amikor Ikrényben úgy döntött a sofőr, hogy a kis megállóban álló utas nem utas, még akkor sem, ha az út szélére leb.aszott karó mellett áll.
Azért ilyen problémáim még nem adódtak a MÁV-al és az állomási infrastruktúra 99%-ban nem a sín mellé leszúrt táblából áll...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!