Úgy, hogy nem a szintben, hanem hídon. Régen a HÉV a Keleti-pályaudvarig járt. A Metró indulásakor rövidítették le. Az Örs Vezér tere is akkor épült át, nem volt az akkora csomópont.
Az elképzelés szerint levitték volna a föld alá. A stadionnál lévő metró megálló ezért négyvágányos. A két külső a HÉV számára épült ki, a két belső lett volna a metróé. Az a Pillangó felé eső alagútszakaszon X váltóval (nem tudom a nevét, talán angol?) fordult volna. A HÉV pedig a Keleti területén egy hurokvágánnyal (ennek nyomai nemrég még látszottak).
Szóval a metró ahogyan feljön a felszínre, egy felüljárón folytatná az útját. Ott állna meg, ahol most is a HÉV végállomása van, csak fent. És kifelé menet jönne le a terepszintre.
Felüljáróval. De mondjuk utána meg a hévet elég hosszú szakaszon lesüllyeszteném, hogy a keresztező forgalom felette tudjon elmenni, így igazi metróüzemként működhetne.
nov. 7. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Akkor viszont maradhatna a városon belül végig szint alatt.
nov. 7. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
nov. 7. 09:42
6/9 anonim válasza:
Elég elrugaszkodott ötlet... Szerintem nem kell ez se jobban, mint Csepelnél, vagy Soroksárról... Gödöllő nem metropolisz. Inkább azt kéne megoldani, hogy az M1-M7 ne a belvárosra zúduljon, fel arra a minimális Hegyalja útra, Erzsébet hídra, hanem csináljanak már egy tisztességes alagutat a Gellért-hegy, meg a Duna és a belváros alá, vagy egy felüljárót - Lisszabonban (felüljárók komplett városrészek felett, utána át a nagy hegyen az alagút), majd újra felüljáró kilométereken át így megy, Bécsben (alagutak hosszú km - eken át) évtizedek óta így van megoldva az ilyesmi - errefelé meg nem jut el ide a terv...
nov. 7. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Én magasról tojok a sötétzöldek kampányolására, amilyen óriási hiba volt leállítani a nagymarosi erőművet, majdnem akkora hiba nem oldani meg az M1-M7 normális bevezetését és átvezetését.
nov. 7. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Egyik oldalról a hévek 100+ éve kb változatlanul (vagy visszafejlesztve) működnek, abszolút korszerűtlenül, az igényeket nem követve. Ez mindenképp megoldandó, hiszen így a külvárosokból/elővárosokból kevesebben autóznának a belvárosba. Ez se elsősorban Gödöllőről szól, hanem az egész 16 kerületről, Csömörről, Kistarcsáról, Kerepesről.
Ami az általad javasolt alagútat illeti az szintén meggondolandó, de kétségtelenül drágább beruházás lenne.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!