Miért képzeli azt néhány ember a 8-as főútról, hogy az egy autópálya vagy autóút?
Leszögezem: nem az osztrák határ menti M8-ról van szó, hanem Fehérvár-Veszprém környékéről.
Itt egy csoport. Ennyi degeneráltat egy helyen rég láttam, pedig ott vagyok anyás babás meg politikai csoportokban is. Csak azért, mert van kb. 20 km, ami 2x2 sávos és 110-es a sebességhatár, folyamatosan minimum autóútként hivatkozzák.
Hozzátenném, ezeknek az embereknek nagyobbrészt jogosítványa van. Ehhez képest nem tudják a pár száz méterenként kihelyezett, semmivel össze nem téveszthető, főutat jelző rombusz alakú táblát értelmezni.
Szinte félek ilyen sötét emberekkel egy úton közlekedni.
Mi okozhatja a tévedést? Miért van tele Veszprém vármegye ennyi fogalmatlan félnótással, akik a hiányos szabályismeretük miatt folyamatosan veszelyeztetik saját magukat, és másokat is?
Valószínűleg azért, amiért a 4-es Szajol-Törökszentmiklósi szakaszát is. Bár csak egy tipp, mivel nem vagyok jártas az ország másik felében.
Egy időben a bővülő M4-et Szolnokot északról kerülve Szajolnál akarták becsatlakoztatni a 4-es főútba, ezért a Szajol-Törökszentmiklós szakasz autóút minőségben fel lett újítva. Egy rövid időre a sebességkorlátot is felemelték 110-re, habár sosem volt ténylegesen autóúttá minősítve. Aztán módosultak a tervek, a 4-es békén lett hagyva és újonnan húzták fel az M4 ezen szakaszát is, a 4-esen a 110-es táblák is vissza lekerültek, ennek ellenére a mai napig 110 az átlagos tempó, pedig ennek már több éve.
Ezért...
Bár én nem vagyok a gyorshajtás híve, azonban a legális sebességkorlátnál EZERSZER többre tartom a relatív sebességhatárt. Pl. most őszintén, mi értelme van annak, hogy városon belül ugyanaz az 50-es sebességhatár érvényes egy széles külvárosi 2x2 sávos szakaszra, meg egy szűk zsúfolt belvárosi 1x1 sávos szakaszra, ahol a sávok mellett autók parkolnak, bármikor kinyithatja valaki az ajtót, bármikor kiléphet valaki eléd, bármikor ez, bármikor az... 50 vagy sem, én itt 30-cal megyek max. A külvárosi szakaszon pedig 50 vagy sem, 60-nal megyek. Mert a józan paraszti ésszel, biztonságot szem előtt tartva megválasztott sebességnek több értelme van, mint egy szaros táblának, ami nem alkalmazkodik a körülményekhez.
Ugyanez alkalmazható a főutak esetében is. Azt mondod, hogy szerinted baj, hogy sokan autóútnak nézik és 110-zel mennek, mikor 90 a megengedett sebesség. Oké. Na de szerinted az normális, hogy itt: [link] és itt: [link] egyaránt 90 a sebességhatár? Nyilvánvalóan az első képen kreténség 90-nel menni, itt jön képbe az általam említett józan paraszti ész által megválasztott sebesség, de ha a józan paraszti ész azt diktálja, hogy ott menjek lassabban, akkor a józan paraszti ész azt is diktálja, hogy ha ott 90 a sebességhatár, akkor a 8-ason miért ne lehetne 110? Mint írtam: a tábla nem alkalmazkodik a körülményekhez. Egyszerűen nem lehet egyetlen egy táblát alkalmazni mindenhová, ami lakott területen kívüli főút. Ez hülyeség. Egy olyan útszakaszon, mint a 8-asról linkelt kép, semmi biztonsági akadálya nincsen a 110-nek.
#1 Félreértettél, nem a sebességhatárokra gondoltam az alatt, hogy egyesek autópályának nézik a 8-ast, hanem hogy az elméleti ismereteik teljesen hiányosak a főút /autóút/autópálya háromszög tekintetében. Úgy, hogy évtizedek óta vezetnek.
Ez a tárgyi tévedés pl. azt is okozza, hogy a sok debil önkéntes rendőr ledudálja a robogóst, aki teljes joggal használja az utat (nem úgy, mint a hármas tiltó tábla által kitiltott lassú járművek).
"Téma lezárva"
A prolik szokása egyoldalúan határozni a vita befejezéséről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!