Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek milyen lenne...

Szerintetek milyen lenne Budapest metróhálózata egy tökéletes világban?

Figyelt kérdés

Szerintem:

•M1 Kelenföld-Deák Ferenc tér-Rákosrendező-Újpalota

•M2 Érd-Kelenföld-Déli pályaudvar-Deák Ferenc tér-Keleti pályaudvar-Rákoscsaba

•M3 Liszt Ferenc repülőtér-Káposztásmegyer

•M4 Budaörs-Kelenföld-Keleti pályaudvar-Örs vezér tere-Gödöllő

•M5 Ráckeve-Kálvin tér-Szentendre


A 4-es a 2-es és a H8-as hév pályáját használná Gödöllőig, a 2-es pedig a keletitől váltana irányt Rákoscsaba felé. A metrók ahol lehet a felszínen közlekednének, például a 4-es (ami a mai 2-es) mehetne már a keletitől a felszínen, kis átalakításokkal meg lehetne oldani, a Puskás Ferenc stadionnál már amúgy is majdnem a felszínen van. Ez lenne az én elképzelésem. Ti mit gondoltok?



okt. 2. 16:44
 1/6 anonim ***** válasza:
50%

Alapvetően tetszik az ötlet, annyi különbséggel, hogy a 2-es metrót nem vinném el az Örsről, legfeljebb szárnyvonalként építeném meg Rákoscsaba felé.

Ezen kívül még a 4/6-os, illetve a 17/61-es villamost levinném a föld alá körjáratként.

tegnapelőtt 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 Hintalow ***** válasza:
A kis szafaládèmnak sem kène a metró ki káposztásra, más sem hiányozna, mint hogy egy örs vezèr tere szintü lepratelep legyen a lakókörnyezetemből 😐
tegnapelőtt 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:
Ez tetszik, bár nem Budapesti vagyok, az M1-et nem nagyon tudod a Duna alatt vinni, max föld fölött. Meg az M3 is Káposztásig föld fölött, jó ötlet a Ferihegyi vonal is!
tegnapelőtt 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
#3 A kisföldalatti átmehetne úgy a Dunán, ahogy a római metró a Teverén: feljön a föld fölé, átmegy a hídon, majd lemegy a föld alá.
tegnapelőtt 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Egy tökéletes világban nem is biztos, hogy szükség lenne metróra. Ha a jelenlegi metróhálózat továbbfejlesztésére gondolsz, akkor viszont vannak bajok.

1-es metró: ez igazából egy föld alatti villamos egy kéregalagútban. A Duna alatt képtelenség átvezetni, és a kapacitása sem túl nagy. A jelenlegi hosszabbítási tervekben a Vigadó tér és a Marcheggi híd között járna, az utasszámot a BKK szerint elbírná - de ha továbbvinnék Újpalotára, már kétséges lenne.

2-es metró: totális agyrém Érdig metrót építeni, amikor van vasút. A tervezett szárnyvonal Rákoskeresztúrig tartana, a ritkán lakott Rákoscsabára fölösleges lenne elvinni. A főág meg Gödöllőre menne a hévpályáján.

3-as metró: Rákospalota-Újpestig minimum el kéne vinni, de akár Káposztásmegyerig is el lehetne. A déli irányban Ferihegyre kimenni nem éri meg (oda nagyvasút kell), de a Havannatelepig elmehetne egy szárnyvonal.

4-es metró: Budaörs helyett Gazdagrét, Gödöllő helyett Újpalota.

5-ös metró: ez rendben van, kb. ez is a terv.

Az viszont baromság, hogy a föld alól szedjük ki a metrót.

tegnapelőtt 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A tökéletes világban a házam előtt lenne a mozgólépcső és oda menne a metró, ahova én akarom és akkor amikor én akarom és az érkezési idő: "Azonnal is ráér" :D
tegnapelőtt 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!