Ha Budapesten fejlett metróhálózat lenne, amivel könnyen be lehetne jutni a fővárosba az agglomerációból, akkor nem lenne ekkora probléma a dugó?
Én úgy gondolom, hogy a metrónál jobb tömegközlekedési eszközt még nem találtak ki egy városban. Sajnos Budapest a többi fővároshoz képest nagyon le van maradva a metrólhálózatok terén. M1-et már rég fel kellett volna újítani, meghosszabbítani. Az M2-höz nem nagyon lehet hozzányúlni, max a hévvel összekapcsolni, de túl drága azért a kicsi kényelemért. Az M3-at mindkét irányban meg kéne hosszabbítani. Az M4-et is jó lenne az eredeti tervek szerint befejezni. Ezeken kívül jól jönne még 2-3 metróvonal, amik közt kenne egy "M0" vonal, ami Budapest szélét körbeölelné és át tudnál szállni az összes másik metróra. Sajnos az M4 botrány után itt nagyon tabu téma a metróvonal építés, pedig szerintem ez a jövő, sokmindent megoldana Budapest felszíni közlekedésében.
Ti mit gondoltok erről? Elmondanátok ezekről a véleményeteket?
Szerintem a megoldás az lenne hogy a H5-ös hévet kiváltanák egy metróvonallal mondjuk az lenne az M5 metró amire voltak már elképzelések tudtommal, de lehet nem jól emlékszem, azt úgy ahogy van le a föld alá teljesen. A meglévő vonalat pedig átépíteni és lehetne belőle sima közút amivel már kicsit tehermentesíteni lehetne az autós forgalmat is, több hely lenne erre magyarul, már ez sokat segíteni a helyzeten.
Persze az M0-ás metró elképelés az szerintem nem működne, helyette én kialakítanék egy vonalat mondjuk Pilisvörösvár-Solymártól egészen be a főváros közepén át ahol érintene legalább 2-3 metró vonalat és úgy végig egészen mondjuk Vecsésig, de mindenképp érintené a repteret is.
Meg persze az M4-es vonalat végig építeni az eredeti tervek szerint, M3-as hosszabbítása sem lenne hülyeség. Az M2 vonal az maradna úgy ahogy van.
Az agglomerációs ingázást nem metróval, hanem elővárosi vasúttal szokás megoldani. Nézd meg a német/osztrák nagyvárosok (pl.: Bécs, München) S-Bahn rendszerét vagy a párízsi TGV-t.
Gyakorlatilag, ami közös: számos elővárosi vonalon az agglomerációs településekről átszállás nélkül, relatív gyorsan lehet bejutni a belvárosba illetve a fontosabb csomópontokba. Jellemzően a belvárosi részeken a föld alatt haladva.
Ezt Budapesten a tervezett déli és nyugati pályaudvar közötti alagúttal és a hozzá kapcsolódó hálózati fejlesztésekkel lehetne megoldani.
#5 hidd el, ha rendesen ki lenne építve a nagyvasút és nem lennének olyan problémák, mint pár hete, akkor sokan választanák a tömegközlekedést, mert költségesebb autóval járni minden nap.
Csak hát itt van a gond. Én mielőtt felköltöztem Pestre, a Lajosmizsei vonalon jöttem be, majd leszálltam kökiben, vagy nyugatiban. Alig 30 kilometert vonatoztam, de az több, mint egy óra volt. Rengeteg késés, menetkimaradás stb, ha ezt fejlesztenék és az egy óra helyett mondjuk 35 perc alatt bent lenne, a környékemen 10x többet használnák a vonatot. Persze sok kényelmes ember lenne, aki így is kocsival járna, vagy a munkájához amúgy is kéne az autó, de ezt a nagy dugót simán le kehetne csökkenteni a nagyvasút+metró fejlesztésével. Más nagyvárosokban folyamatosan fejlesztik a metrót és nem véletlen, egy nagy városban ez a legjobb közlekedési eszköz.
Szerintem a metróvonalak hosszabbítása, bővítése nem az agglomerációból (autóval) érkezőknek segítene a leginkább.
Budapesten a vasútnak elég jó kapcsolatai vannak, néhol szükséges pár megálló megépítése, áthelyezése, de alapvetően a vonalak jó helyen vannak ahhoz, hogy a környező településekről vonattal ingázni lehessen (a pályaállapotokat most hagyjuk, a 100-as, a 80-120, a 70 bevezető szakaszai valóban felújításra szorulnak, ott egy stabil 100 km/h-s tempóval kiszámítható fővároson belüli követést lehetne szerintem biztosítani).
Hiányzik az Infopark (1-es villamos és leendő fonódó 2.0) és a Közvágóhíd (2-es és 24-es villamos, H6 HÉV) megálló, valamint az Ecseri útnál (M3 csatlakozás) is ki kell alakítani egyet, Ferencváros jelenleg utasszempontból nagyon rossz helyen van. Ezt elvileg a Déli körvasút projekt orvosolja.
A 100-as vonalon a Pillangó utcához közel (M2 csatlakozás) szintén megfontolandó egy vasúti megálló létesítése a közvetlen csatlakozás érdekében. Zuglónál a leendő M4 metróhosszabbítás biztosítana összeköttetést.
A 80-120 vonalakon az Élessarok (3, 28, 62 stb villamosok) és a Hungária körút feletti (1-es villamos) megálló kialakítása szintén javítana a mostani Kőbánya felső helyett az átszállásokon.
Ami a metrót illeti: Az M2 összekötése a H8-H9 HÉV-ekkel és a rákoskeresztúri szárnyvonal inkább az ottani lakótelepeken lakóknak segítene a Belvárosba jutásban, szerintem a H9 csömöriek használják csak a HÉV-et végig, Gödöllőről a zónázó vonatokkal gyorsabban, és egyből a Keletinél vagy.
Az M3 vonal északi meghosszabbítása Rákospalota-Újpest érintésével. Ezzel a legforgalmasabb elővárosi vasútvonalról könnyebb az átszállás a metróra, ami egy fennakadás (váltóhiba, felsővezeték-szakadás, etc.) esetén is sokat könnyíthet, hiszen onnan visszafordíthatóak a vonatok és metróval, aminek szintén nagy a kapacitása, elég nagy utastömeg tudna egyszerre mozogni. Plusz a káposztásmegyeri lakótelepnek is egy, a kerületi központhoz és a Belvároshoz is gyorsabb, kiszámíthatóbb kapcsolata jöhetne létre. (Örök dilemmám, hogy viszont így mi legyen a 14-es villamossal, nem lehet azt a járatsűrűséget a 12-es Kossuth utcáig kivinni, nem indokolja, de ezt utasszámlálással valószínűleg fel lehet mérni.)
Ami a déli meghosszabbítását illeti, szerintem az M3 metró kivitele a reptérig az egyik leglogikusabb, és talán legkevesebb erőfeszítést igénylő megoldás, a reptér a növekvő forgalom miatt megérdemelne már egy kötöttpályás nagykapacitású összeköttetést is. Akár a Határ úttól kiágazással, a mostani 50-es villamos vonala mentén, és akkor váltásban közlekedhetne a metró, az egyik KöKi-re, a másik a reptérre. (Ugyanezen okból az Örs vezér téri végállomást se számolnám fel az M2-n, már csak a kocsiszín miatt sem, illetve fennakadás esetén szükségvisszafordítóként a jelenlegi formájában is üzemelhet.)
Az M4 metró északi hosszabbítása Zugló, Bosnyák tér, újpalotai lakótelepig is egy jó ötlet, vasúti átszállás, a vonal végén pedig egy sűrűn lakott lakótelepnek lehetne stabil kapcsolatot biztosítani a beltéri részekkel. Egyedül itt gondolom, hogy a Pólus-Ázsia környéki üres részeken lehetne P+R parkolókat kialakítani, ami talán kihasznált is lenne és ebből a szempontból értelmet is nyerhetne.
+ a H5 HÉV jelenleg is jó nyomvonalon megy, a vonalat felújítani érdemes a mostani vonalvezetés szerint, illetve az Aquincumnál plusz felüljárókkal megoldani a teljes átjárhatóságot, mert most elég kusza, hogy melyik vonatról leszállva merre kell menned hogy a megfelelő irányba szállhass át, ill. a Szentendrei út túloldala is kerülővel érhető el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!