Ha a metróhálózat áramellátási probléma van, akkor az éppen alagútban lévő szerelvények megállnak az alagút közepén? A BKK info szerint most áramszünet miatt nem jár a 4-es, lehetséges, hogy most használatban voltak az alagútban lévő járdák?
Figyelt kérdés
2023. máj. 5. 16:47
1/7 A kérdező kommentje:
metróhálózat helyett metrón szót akartam írni. Android így szeretlek 🤣
2023. máj. 5. 16:49
2/7 anonim válasza:
Elvileg az egyes állomások között a pálya úgy lett kialakítva, hogy lejt valamelyik állomás irányába. Így kiengedett fékekkel be tud gurulni a következő vagy az előző állomásra a szerelvény. Azt mondjuk nem tudom hogyan lehet kivitelezni, ha a másik állomáson benn áll a szerelvény és nem tud továbbmenni, akkor az alagútban kell-e kiszállítani az utasokat az állomás előtt vagy arrébb tud-e gurulni a már kiürített másik szerelvény.
3/7 anonim válasza:
Vagy megállnak, vagy a következő megállóhelyre begördül.
4/7 A kérdező kommentje:
Az önjáró 4-es hogy kezeli az ilyen helyzetet? A többinél megtudja a vezető oldani, hogy fék kienged és gurul a következő állomásig a lejtésen, ha nincs hajtás, ezt megtudják központilag is csinálni kívülről a 4-esen? Ha nincs áram vészfékez az automatika? (A 3-as biztosan, mivel ha elmegy a jel, akkor veszfékez, napi tapasztalat 🤣 ha nincs áram, jel sincs 😉 )
2023. máj. 5. 17:01
5/7 A kérdező kommentje:
Kár hogy az üzemzavar elején nem volt utam a 4-es metróval utazni. Én nem pánikolnék, hanem örülnék hogy ki fogok egy ilyen szituációt. Egyszer szívesen gyalogolnék legálisan az alagútban, nagy élmény lehet a metró kedvelőknek 😀
2023. máj. 5. 17:43
6/7 anonim válasza:
Csak teljesen laikusként, kicsit értve a járművekhez. A metrón, legalábbis a régin biztos, de a mostani újakon is szerintem légfék rendszer volt/van. Na ha légfékrendszernél elfogy a levegő, akkor a fék befog. Ha nincs áram, nem megy a kompresszor, ami a sűrített levegőt előállítja, akkor a szerelvény ott marad. Aztán ha ez nem így van, akkor sorry, de nekem valami rémlik a metró és a légfék kapcsán.
7/7 anonim válasza:
Nem, az üzemi fékezést a motorokkal végzik, a légféknek alacsony sebességnél , állva tartásnál és vészhelyzetben van szerepe - mint például amikor nincs feszültség , hiszen akkor a dinamikus fék sem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!