Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi vezetett ahhoz, hogy a MÁV...

Mi vezetett ahhoz, hogy a MÁV ennyire legalja színvonalat nyújtson?

Figyelt kérdés
Ma már bárhol járok az országban nincs olyan, hogy ne késsen a vonat, de a késési idők is egyre durvábbak, naponta többször akár 30-40 perces késések is vannak ugyanazon a vonalon. A komfort színvonal is katasztrófális, a legtöbb vonat iszonyatosan koszos, büdös légkondi pedig a legtöbb vonaton nincs. Ráadásul ritkábban is járnak a vonatok illetve vonalak is bezárásra kerültek. A pályák állapota sok helyen siralmas és a MÁV tulajdonú ingatlanok is háborús állapotokat tükröznek. Ezzel szemben a volán járatok sokkal pontosabbak, megbízhatóbbak, tisztábbak és a többségükön van légkondicionálás. Mi az oka annak, hogy az egyébként elméletileg gazdaságosabban üzemeltethető és biztonságosabb vasúttal szemben az országúti közlekedést preferálja az állam és néhány éven belül ilyen drasztikus színvonalesést produkált a MÁV-nál?

júl. 17. 01:00
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
0%
#7 Ember, csak megsúgom, egyrészt a fémek nagyon is tágulnak, másrészt nem csak vasból van a vasút. Az aránylag nem is nagy motorom két centit süllyed ha két napot nem ülök rajta, annyira olvad az aszfalt itt a parkolóban az állvány alatt. 200 kilós motorral 3 centi mély lyukat csinálok 2 nap alatt, szerinted akkor a többtonnás vasút hogyan működik ebben a melegben?
júl. 17. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
39%

Igaz, félreérthetően fogalmaztam.

Nem magát a tágulást kérdőjeleztem meg, természetesen 25 év vasúti tapasztalattal pontosan tudom hogy mi mennyit tágul.

A sajtós interpretációval és annak a köznyelvben való lecsapódásával van bajom. "Olvad a sín"... bazz csupán 1800 fokot tévednek, és azokat bezzeg nem kiabáljátok le hogy milyen hülyék... Mint a 11-es is. Ennyire nem lehet valaki ostoba mint te hallod. A vonat nem süllyed bele a sínbe, mert sem a kereke, sem a sín nem olvad meg ilyen melegben. De ha mondjuk 400 fokos lenne, akkor sem nyomódna bele jobban mint 40 fokosan. Motorosok. :D Hozod a színvonalat.

A hőtágulással sincsen semmi baj. Egy mai modern pályának tudnia kell kezelnie azt a feszültséget amit a tágulás okoz. Mivel az ágyazat oldal irányban nem annyira merev, ezért lehetnek kivetődések, de ezek nagyon ritkák.

A Balaton környékén nem az "olvadó" pálya okozza a késéseket, hanem az hogy annyi vonatot akarnak ott leközlekedtetni amennyit nem lehet normálisan. Egyszerűen ennyi vonatra nincs kapacitás. Évek óta megy könyörgés hogy vegyenek már ki vonatokat, mert inkább legyen kevesebb, de pontos vonat, de nem találnak ezek a hangok értők füleket - ezért is mondanak fel az értelmesebb emberek.

A másik pedig az utascsere. 1 falu, 1 ajtó. Nem megy át másik ajtóhoz, 60 ember akar egyetlen ajtón felszállni és még a kerékpáros is ott erőlteti fel a kerékpárt pedig a vonat másik végén van a kocsi ahova kéne tennie. Majd ő átviszi a vonaton belül! Persze nem fér el sehogy és mögötte feltörlódnak az emberek és így lesz az 1 perces tartózkodásból 10. A következő megállóban ugyanez a műsor, +20'. Mire Tapolcára ér megvan a közel 1 óra és mivel késik, így a szembe jövő vonatot is elveri, az meg a többit, stb.

júl. 17. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
0%
Tehát most leírtál minden problémát, ami a kontinensen MINDEN ORSZÁG MINDEN VASÚTJÁT ÉRINTI, mégis csak a MÁV-ot szidod, és még mellé személyeskedni is sikerült. Gratula.
júl. 17. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
64%

Több oka is van:

1. Szándékosan züllesztik a MÁV-ot évtizedek óta. Ezzel a fő cél a vidék rombolása, az emberek városokba kényszerítése.

2. Fejétől bűzlik a hal. Mindegy, ki van kormányon, a vezető pozíciókba mindig pártkatonákat neveznek ki, a szakmai hozzáértés nem számít.

3. Ahogy minden állami vállalatot, a MÁV-ot is szétlopják a vezetői (nem a mozdonyvezetők), ezért nincs pénz új járművekre vagy a vonalak felújítására.

4. A megalázóan alacsony fizetések és az embertelen munkakörülmények miatt kritikus a munkaerőhiány minden területen. Emiatt karbantartásra egyáltalán nincs kapacitás (a járműhiányt is részben ez okozza valójában), de tűzoltásra sincs elég. Emiatt maradnak ki járatok, és az esetek egy részében a vágányzári menetrendeknek is ez a valódi oka.

júl. 17. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
23%
#4 Így van, a fizikát senki sem tudja megváltoztatni. Még a menetrendtervezők sem, akik fizikailag betarthatatlan menetrendet állítanak össze.
júl. 17. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 MolotovPunk ***** válasza:
A MÁV egy nagy szégyen, pár nappal ezelőtt 38 fokos melegben jöttem haza olyan vonattal, amin nem működött a légkondi, csak azt nem tudom vajon mire költi a fidesz az adófizetők pénzét? Mert hasznos dolgokra biztos nem! Egyébként szinte mindennapos hír, hogy sok helyen pl. kórházakban nem működik a légkondi kánikulában.
júl. 18. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!