Mi vezetett ahhoz, hogy a MÁV ennyire legalja színvonalat nyújtson?
Igaz, félreérthetően fogalmaztam.
Nem magát a tágulást kérdőjeleztem meg, természetesen 25 év vasúti tapasztalattal pontosan tudom hogy mi mennyit tágul.
A sajtós interpretációval és annak a köznyelvben való lecsapódásával van bajom. "Olvad a sín"... bazz csupán 1800 fokot tévednek, és azokat bezzeg nem kiabáljátok le hogy milyen hülyék... Mint a 11-es is. Ennyire nem lehet valaki ostoba mint te hallod. A vonat nem süllyed bele a sínbe, mert sem a kereke, sem a sín nem olvad meg ilyen melegben. De ha mondjuk 400 fokos lenne, akkor sem nyomódna bele jobban mint 40 fokosan. Motorosok. :D Hozod a színvonalat.
A hőtágulással sincsen semmi baj. Egy mai modern pályának tudnia kell kezelnie azt a feszültséget amit a tágulás okoz. Mivel az ágyazat oldal irányban nem annyira merev, ezért lehetnek kivetődések, de ezek nagyon ritkák.
A Balaton környékén nem az "olvadó" pálya okozza a késéseket, hanem az hogy annyi vonatot akarnak ott leközlekedtetni amennyit nem lehet normálisan. Egyszerűen ennyi vonatra nincs kapacitás. Évek óta megy könyörgés hogy vegyenek már ki vonatokat, mert inkább legyen kevesebb, de pontos vonat, de nem találnak ezek a hangok értők füleket - ezért is mondanak fel az értelmesebb emberek.
A másik pedig az utascsere. 1 falu, 1 ajtó. Nem megy át másik ajtóhoz, 60 ember akar egyetlen ajtón felszállni és még a kerékpáros is ott erőlteti fel a kerékpárt pedig a vonat másik végén van a kocsi ahova kéne tennie. Majd ő átviszi a vonaton belül! Persze nem fér el sehogy és mögötte feltörlódnak az emberek és így lesz az 1 perces tartózkodásból 10. A következő megállóban ugyanez a műsor, +20'. Mire Tapolcára ér megvan a közel 1 óra és mivel késik, így a szembe jövő vonatot is elveri, az meg a többit, stb.
Több oka is van:
1. Szándékosan züllesztik a MÁV-ot évtizedek óta. Ezzel a fő cél a vidék rombolása, az emberek városokba kényszerítése.
2. Fejétől bűzlik a hal. Mindegy, ki van kormányon, a vezető pozíciókba mindig pártkatonákat neveznek ki, a szakmai hozzáértés nem számít.
3. Ahogy minden állami vállalatot, a MÁV-ot is szétlopják a vezetői (nem a mozdonyvezetők), ezért nincs pénz új járművekre vagy a vonalak felújítására.
4. A megalázóan alacsony fizetések és az embertelen munkakörülmények miatt kritikus a munkaerőhiány minden területen. Emiatt karbantartásra egyáltalán nincs kapacitás (a járműhiányt is részben ez okozza valójában), de tűzoltásra sincs elég. Emiatt maradnak ki járatok, és az esetek egy részében a vágányzári menetrendeknek is ez a valódi oka.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!