Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi vezetett ahhoz, hogy a MÁV...

Mi vezetett ahhoz, hogy a MÁV ennyire legalja színvonalat nyújtson?

Figyelt kérdés
Ma már bárhol járok az országban nincs olyan, hogy ne késsen a vonat, de a késési idők is egyre durvábbak, naponta többször akár 30-40 perces késések is vannak ugyanazon a vonalon. A komfort színvonal is katasztrófális, a legtöbb vonat iszonyatosan koszos, büdös légkondi pedig a legtöbb vonaton nincs. Ráadásul ritkábban is járnak a vonatok illetve vonalak is bezárásra kerültek. A pályák állapota sok helyen siralmas és a MÁV tulajdonú ingatlanok is háborús állapotokat tükröznek. Ezzel szemben a volán járatok sokkal pontosabbak, megbízhatóbbak, tisztábbak és a többségükön van légkondicionálás. Mi az oka annak, hogy az egyébként elméletileg gazdaságosabban üzemeltethető és biztonságosabb vasúttal szemben az országúti közlekedést preferálja az állam és néhány éven belül ilyen drasztikus színvonalesést produkált a MÁV-nál?

júl. 17. 01:00
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
95%

A színvonal esést tartjuk évtizedek óta minden állami vállalatnál.


Amúgy Lázár Jánost kérdezd a fejlesztések visszavonásáról. Ő lett erre kijelölve.

A ménesbirtoka sikertörténet lesz, nyugi.

júl. 17. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
79%
Inkább zsebrerakják a pénzt amit rá kéne szánni vagy esetleg stadionra költik egy részét. Nekem ennyire mondjuk nem rossz a tapasztalat. Amelyiken én rendszeresen utaztam általában tiszta, klimatizált, nem olyan sokat késős volt. Persze volt mikor nem és volt hogy baleset miatt 4-5 órával később értem haza, mint kellett volna, de általában max. 30 percet késett, ami nem vészes ahhoz képest. Nagyjából meg voltam elégedve a szolgáltatással. Főleg annyiért amennyit fizettem érte diákként.
júl. 17. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim válasza:
46%
Konkurencia híján bármit megtehet, mivel rá vannak utalva az emberek.
júl. 17. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
11%
Tombol a hőség, tágulnak a sínek, jönnek elő a rejtett hibák. A menetrenden az sem segít, hogy balatoni szezon van, sűrített járattal. Az ember vagy elfogadja ezt vagy nem. A fizikát senki nem tudja megváltoztatni. Más országokban is ugyanúgy küzdenek. Villamosok szintúgy.
júl. 17. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
22%

Mivel a magyar járműgyártásnak befellegzett a '90-es évektől kezdve, így a magyar társadalom színvonala is megmutatkozott, hogy mennyire képesek leamortizálni mindent, de szó szerint mindent: a gazdaságot, az ipart, az eü.-t.

Egyszóval az egész társadalmat.

júl. 17. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
93%

Igazából a hőségtől függetlenül is nagyon le van amortizálódva a vasút. Az sem segít sokat, hogy az utassszám megnövekedett a sok díjmentes vagy kedvezményes lehetőséggel, mivel még több problémát generál.

Az állandóan váltakozó vasúti vezetés a kísérletező kedvű, de sokszor hozzá nem értő "szakemberek" esztelen döntései a beszerzések, beruházások kapcsán, a nem megfelelő minőségben elvégzett munkák a haverok cégei által teszik ki a problémák nagyobb részét.

Ráadásul a MÁV-Volán koprodukció miatt a vasúti dolgozók is előre láthatólag hátrányos helyzetbe fognak kerülni az eddig sem túl jól fizetett munkakörökben, ami újabb elvándorlást vagy még rosszabb minőségben végzett munkát jelenthet. Ez szintén hatással lesz majd a közlekedés minőségére. Mindezek mellett a forráshiány, az eszköz hiány sem fog rövid időn belül megoldódni. Úgyhogy ez egy sok tényezős egyenlet.

júl. 17. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
67%

"tégulnak a sínek"

Ezt azok mondják akik a blikkból tájékozódnak. A másik meg az olvadnak a sínek..... :D tessék utánanézni az acél olvadáspontjának!

Sokkal komolyabbak a problémák annél hogy a fizika nem hazudik.


6-os pedzegeti a lényeget.

Haveri cégek. Például a takarító cég. Lölö tulajdonában van és vele kell takaríttatni. Hiába van tisztítási átvevő a Startnál ha akkor is át kell venni a "kitakarított" szerelvényt ha hozzá sem nyúltak. Meg hát ma már a magyar cigány sem megy el vonatotot takarítani, indiai meg ki tudja honnan való népeket vesznek fel. Ezeknek már az egy srizofrén állapot hogy nem a homokba ásott kútból kell a vizet venni, hanem van csap...

Amúgy voltak idők amikor koszosabbak voltak a vonatok, mostanában azért egész jó a helyzet! Ha egy olyan szerelvényre szálsz fel este ami egész nap dolgozott az persze koszos lesz. Nem lehet minden vonat után nagytakarítani.


Az elvándorlásnál a legnagyobb baj az hogy a középvezetői réteg húzott el messzire. Ők nem voltak sosem jól megfizetve, annak ellenére hogy minimum diploma volt az igény és komoly (büntetőjogi!) felőlésségeik is vannak. Ezek kiváló szakemberek, kapkodtak értük a magánvasutaknál, de kamionos cégeknél, légitársaságoknál is szivesen látták őket. Helyettük pedig felvettek a MÁV-Starthoz hittumonyi, könyvtásor és hasonló szakmába vágó végzettséggel rendelkezőket.

Mozdonyvezetők színvonala szintén nagyot esett. Látom az elsőteleseket és csak fogom a fejem. 20 éve az ilyenek még bakternak sem kellettek.

júl. 17. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
47%

#7

A B+N sosem volt Mészáros cég.

Rogánhoz kapcsolják, azt olvastam róla. De igazából mindegy is, mert egyik sem jobb a másiknál.

júl. 17. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
20%
#7 Hőtágulásról ezek szerint nem hallottál még. Gondolom azt az esetet is tagadod, amikor akkora hőség volt, hogy felpúposodtak miatta a villamossínek. Pedig arról még videó is van. És még hivatkozol a fizikára... Eszem megáll.
júl. 17. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
0%
Költözz ki Németországba. Fél év után menekülsz haza és nem szidod többet a MÁV-ot.
júl. 17. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!