A vasúti átjárók fehér villogó jelzése milyen információt ad?
#30
Két megoldás van, az egyik a tengelyszámlálás, átjáró előtt pár km-rel a mozdony első kereke áthalad, piros lesz, megszámolja, hány tengely haladt át, átjáró után pár km-rel megint megszámolja, ha a különbség maximum egy (de amúgy biztonsági okokból két csatornán számol), akkor nyílik a sorompó. Ez valóban induktív.
A fent leírt esetekben meg az van, hogy a sín elektromos szempontból szigetelővel meg van szaggatva, és a kerekek rövidzárként, jumperként kötik össze, amikor éppen áthaladnak bizonyos pontokon. Tehát végül is ellenállásnak használja, vagy még jobb megfogalmazás, hogy "rövidzárnak", aminek ha ellenállása egy bizonyos értéket túllép, akkor szopó.
A biztosítóberendezések fővonalakon alapvetően 75Hz-es ütemezett sínáramkörökkel működnek. Ez jelfeladásra (a pálya menti jelzők jelzési képének továbbítása a vezetőállásra) és hosszú vágányszakaszok foglaltságvizsgálatára alkalmas sínáramköri rendszer.
A jelzők mellett, váltók előtt-után szigetelt sínkötésekkel.
A sorompóknál alkalmaznak 13kHz-es sínáramköröket, ehhez nem szükséges szigetelt sínkötés.
És az utóbbi időben – éppen az ilyen esetek elkerülése céljából – tengelyszámláló berendezést.
Úgyhogy mégis van abban valami, hogy azt mondták valamikor, hogy a villogó fehér fény annyit jelent, hogy működik a berendezés – de nem feltétlenül azt, hogy érzékelte is a közeledő vonatot.
Nyilván másodpercenként rendben csukódik-nyílik egy sorompó valahol az országban, és rengeteg szerencsétlen egybeesés szükséges ilyen esetek bekövetkezéséhez, én a magam részéről soha nem megyek át szétnézés nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!