A vasúti átjárók fehér villogó jelzése milyen információt ad?
22: Na igen. :D
Amúgy láttam már kamiont elvágó vonatot. Bár nem tudom, mennyire sérült meg a mozdony, de biztos nem úszta meg ő sem. :o(
#23
A fizikát nem lehet megb.szni.
Egy Szergej és a Gigant 116 tonna, a Nohab 106t, még a szöcske is 80t. De a többi mozdony is mind minimum 100 tonna a vontatmány nélkül.
Egy nyergesvonató meg fullra pakolva max 40 tonna. Esélye sincs még a szóló mozdony ellen sem.
Valaki mutasson már példát olyan balesetre, amikor FEHÉR jelzésnél jött a vonat. Köszi!
Ez a fehér jelzés = működik a lámpa - szabály ez kicsit olyan "nem vállalunk felelősséget" szintű dolog.
#21: Amikor fehéren villog a lámpa. Erről (elvileg) tudnia kell a mozdonyvezetőnek, és lépésben, akár meg is állva kell megközelítenie az átjárót.
#26-nak igaza van, a legtöbb baleset működő, pirosan villogó fénysorompónál történik, néhány pedig sima András-keresztesnél.
Érdekes, azt szokta mindenki bizonygatni, hogy ő fehér villogónál is szétnéz, a valóságban meg azt látom, hogy fehér jelzésnél lassítás nélkül húznak át az autók.
Ismerek olyan vasúti átjárót, ami annyira beláthatatlan, hogy konkrétan rá kell ahhoz hajtani a sínekre, hogy lássál valamit, ott meg ugye már tilos megállni.
"Valaki mutasson már példát olyan balesetre, amikor FEHÉR jelzésnél jött a vonat. Köszi!"
Csak hirtelen kettő.
"2021. november 6-án 8 órakor a közút felé villogó fehér fényjelzést adó AS460 jelű fénysorompóval ellátott vasúti átjáróban a Balatonszentgyörgyről Győrbe közlekedő 9600-1 sz. személyszállító vonat egy személygépkocsival ütközött. A balesetben személyi sérülés nem történt. A Vb a vizsgálat során megállapította, hogy a baleset idején a fénysorompó a közút felé villogó fehér jelzést adott, mert a vasúti jármű kerekei az esetet megelőző pályaszakaszon elektromosan szigetelő szennyeződést vettek fel, így a fénysorompó vonatérzékelő elemeit nem működtették. Hozzájárult ehhez a jármű kialakítása: a nyomkarimakenő berendezések elősegítik a szennyeződés megtapadását, míg a tárcsafékek miatt a kerekek felülete nem tisztul úgy, mint tuskós fékezés esetén."
A másik eset nem volt ennyire szerencsés.
„2009. október 17-én 12 óra 11 perckor Püspökladány és Debrecen állomások között, a jobb vágányon közlekedő 6588 sz. mozdonyvonat az AS2179 jelű fél- és fénysorompóval biztosított közút-vasút keresztezésben személygépkocsival ütközött. A villamos mozdony a közúti járművet kettészakította, egy része a mozdony alá gyűrődött, melyet az a teljes megállásig tolt maga előtt. A személygépkocsi vezetője a helyszínen életét vesztette.
Egy gépkocsival közlekedő szemtanú röviddel az ütközés előtt fordult be Ebes irányából a 4. sz. főútról a keresztezés felé, és látta, hogy az IC605 sz. vonat vége elhaladt, a fénysorompó csapórúdja nyílik felfelé, majd ezt követően az előtte várakozó szgk. elindul és ütközik a jobb vágányon közlekedő 6588 sz. mozdonyvonattal. A szemtanú szerint a csapórúd függőleges helyzetben volt, arra, hogy a fényjelzőkészüléken milyen fény volt, határozott választ nem tudott adni. A fénysorompó menetirány szerinti jobb oldalán levő csapórúdján olyan helyen volt emberi maradvány, amely csak a csapórúd függőleges helyzetében kerülhetett oda.
Az IC605 zárta az AS 2179 jelű fénysorompót, majd 120 km/órás egyenletes sebességgel haladva 33 másodperc elteltével ért az útátjáróhoz, majd azon áthaladva megkezdődött a sorompó automatikus felnyitása, ezt követően a közúti jármű megkezdte az áthaladást. Ekkor érhetett az útátjáró közvetlen közelébe az Ebes állomás felől a jobb vágányon 117 km/óra sebességgel közeledő mozdonyvonat, amelyet a jobb vágány sínszálain található szennyeződés miatt a sorompó lezárását végző sínáramkör nem érzékelt.
Az IC605 sz. vonat sorompóról történő lehaladása után a sorompó felnyitása automatikusan megindult, a közúti jármű megkezdte az átjárón az áthaladást, a másik vágányon ekkor ért oda a mozdonyvonat és bekövetkezett az ütközés.
A sínre került anyag szigetelő hatása a jármű és a sín között ellenállásként jelentkezik. A mozdony tárcsa fékes, ezért fékezéskor nincs féktuskó ami érintkezve a kerék futó felületével megtisztítaná a rárakódott szennyező anyagtól.”
#29: Ez nekem tök meglepő, hogy sima ellenállásként használják a kereket.
Mindig azt hittem, hogy induktív hurok, vagy erőmerő/nyúlásmérő megoldásokkal működnek a biztosítóberendezések.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!