Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért istenítik mai napig az...

Miért istenítik mai napig az Ikarust?

Figyelt kérdés

Minap láttam facen egy bejegyzést, hogy nem is tudom mennyi Credo buszt adtak át a Volánbusz részére. Alatta 10/8 komment az volt, hogy az Ikarusok jobbak a mai napig. Miért nem lehet elengedni ezeket a 40 éves fémhulladékokat? Jó volt régebben megfagyni meg megsülni a buszon? Meg amikor 7 napból 3x kimaradt a busz? És nem, nem istenítem ezeket a Credo buszokat, de legalább ezek jönnek mennek minden nap, klímások, fűtöttek. Az tény, hogy kevés a hely, meg szétrázza a fejedet, de ez a jó magyar útnak is köszönhető.

Az Ikarus már a gyártásakor is elavult volt, extraként szerepelt az utastér megvilágítása, és a rádiórendszer…. 1990 körüli Mercedes buszon már klíma volt, digitális tábla, automata váltó, állítható ülések.


2023. szept. 24. 17:02
1 2 3
 1/21 Szervizmérnök úr ***** válasza:
100%

Van egy ilyen megszokás, nosztalgia, Oroszországtól kezdve sok helyen rajongói vannak még ma is a régi Ikaruszoknak, akik ezen nőttek fel.

Nekem ez nem fáj.

2023. szept. 24. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Ez érthető, rajongjanak is érte. De azért haladjunk már a korral. Pár évvel ezelőtt, amikor még ezek az Ikarusok mentek, rengetegszer kimaradtak, vagy út közben pusztultak meg. Mióta kevesebb van belőlük, érdekesen sosincs ilyen a környéken.

Szerintem korban a legeslegalja a Mercedes Conecto, meg az Ikarus ARC, ennél régebbieket vinném a bontóba, nem éri meg fenntartani. Meg ott van az EURO besorolás, azok a buszok EURO 0 nagyon max 1-be tartozhattak, mivel tudtak füstölni azok a Rába motorok rendesen.

2023. szept. 24. 17:21
 3/21 anonim ***** válasza:
88%

A kérdésed provokatív és sok hamis állítás van benne.

57-ben születtem, és nem emlékszem olyanra, hogy sötétben és hidegben üldögéltünk volna.

Sokáig versenyképes volt a nyugati társaival. A KGST nem kicsit bekavart. Nagyon. Ha idővel elmaradt a nyugatitól, annak ez volt az oka.

A Budapesti Nemzetközi Vásárokon olyanokat lehetett látni, hogy csak pislogtál. Sajnos ezek többsége arab országokba kerültek. Mármint a gazdagabbakba.

A mélyrepülés a rendszerváltás utáni rontsunk el mindent, ami jó politikának volt köszönhető. Vagy inkább lopjuk szét az országot?


Az emberek egy jelentős része szívesen emlékszik vissza ezekre. Az idő megszépíti a múltat, az igaz.

De nézt, pl. a hétvégén Ikarus találkozó lesz az Aeroparkban. Rengetegen leszünk kint.

2023. szept. 24. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
87%
A "gyenge" országokban mindig kell csinálni valami hamis pátoszt, ami az aktuális politikai kurzus hite szerint erősíti a hatalmat, stabilizálja, összetartja a társadalmat. Szinte hasonló a helyzet a herendi porcelánnal.
2023. szept. 24. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
84%
Amiért a Rábát, Hungarocamiont, Márkát, meg még más hungarikumnak gondolt terméket, van benne egy fajta romantikus visszaemlékezés a "régi jó dolgokra". Ami nyilván nagyrészt illúzió.
2023. szept. 24. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

Sok embernek,idősebb generációnak emlékeket hoznak vissza a fiatal korukból.Mellesleg tudtak luxus színvonalon is gyártani buszokat.Egy ideig jók voltak,csak a szockommcsi rendszer ellehetetlenítette a fejlődést,az újításokat,mind rengeteg járműgyártónál a keleti blokkban.

Aztán a rendszerváltás után már késő volt,a nyugati termékek fényévekkel előrébb voltak.Utána pedig a trágyadomb szoc.gazdaságpolitika miatt lecsórósodott Volánoknak,meg BKV-nak ezek a buszok maradtak a szétesés határáig,"ezeket kellett szeretni".

2023. szept. 24. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
90%
Mert tény, hogy az Ikarusok jobbak voltak bármelyik manapság gyártott busznál. Akkor még az volt a törekvés, hogy minél strapabíróbbak legyenek és minél tovább bírják. Ma épp az ellenkezője: ne húzzák túl sokáig, hogy minél előbb kelljen újabbakat venni.
2023. szept. 24. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
82%

Nekem mondjuk a King Long buszok tetszettek nagyon, pedig azok hamar kikoptak.

Az Ikarus jó és strapabíró busz, és magyar. Még a távol keletre is exportáltak belőle nem is keveset. Azt a minőséget már nem fogják sosem legyártani mint az Ikarust. Ha belegondolsz a régi vonat szerelvények is milyen strapabíróak voltak. Kibírtak 50-60 évet.

2023. szept. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
79%
Meg még annyit a vonatról hogy a piros Flirtek is hogy eltűntek 8 év alatt. Pedig szépek voltak és újak.
2023. szept. 24. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
87%
9. Át lettek matricázva, nem tönkrementek.
2023. szept. 24. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!