Mozdonyvezetői fizetések?
Sziasztok,
Van itt esetleg olyan, aki ténylegesen tudja, hogy Mozdonyvezetőként a MÁV-nál, mennyit lehet jelenleg keresni? Gondolkodtam már a képzésen, elenleg csak a MÁV indít, de nem sok jót hallottam. Mindenki a Rail Cargo-t preferálja, főleg fizetés terén, de ők sajna nem indítanak képzést.
Sokan azt hiszik akik a szakmában vannak, hogy itt a világ legnehezebb dolgával foglalkoznánk, erre születni kell, ide nem kerülhet be akárki.
"Utcáról bejött ember nem lehet mozdonyvezető" a kedvencem, hiszen aki mozdonyvezető, annak az anyakönyvébe is be van írva.
Folyton pörög a hirdetés, de fel nem vesznek senkit. Verik a pöcsük fent a TSZVI-ben akik a mozdonyvezetők interjúztatásával foglalkoznak, és mazsoláznak az emberekből, mintha valami nagy presztízs lenne a startnál dolgozni... holott csak a személyzet hiány nevezhető nagynak...
Több ismerősöm tőlem érdeklődött, hogy hogyan s mint megy a felvételi. Elmentek majd nem vették fel őket és még orvosin se voltak, holott az orvosin felmérik, hogy alkalmas vagy-e szellemileg a munkára és a tanfolyam elvégzésére... nem kétballábas idiótákról van szó, tehát számomra érthetetlen...
A tananyag sem a teljesíthetetlen, meg húdenehézjajmeghalsz, akit érdekelt a vasút az életében már legalább az f1-et elolvasta szerintem, de ha nem akkor is ezért van tanfolyam, hogy megtanuld. Meg hát az elmélet és a gyakorlat is két külön dolog, mert le lehet ékes betűkkel írni azt amit, aztán ha minden be lenne tartva a vonatok nagyja el sem indulhatna...
Majd jönnek hurrogni az okosok, hogy deigenis ide bekerüli nem csakúgy, mozdonyvezető az nagyon komoly dolog, holott szerintem bármilyen más ágazatból jövő járművezető, te esetedben buszvezető képes biztonságosan elvégezni ezt a munkát, hiszen tudod milyen vezetni 10 órát egyben...
#62: Nem azt mondjuk, hogy a mozdonyvezetők az istenek mindenki felett, de erre tényleg születni kell.
Most nem lefikázás, csak leírok néhány tényt.
Egy autóbusz átlagosan 70-80 km/h-val közlekedik (belvárosban a helyi kicsit lassabban). A vonatok a mellékvonalakat leszámítva 100-120-as tempóval járnak. A buszsofőröknek szóló jelzési képek a közút mentén megegyeznek a B-kategóriás vizsgaszinttel, ellenben a vasútnál összetettebb jelzési képet kapsz, ami ráadásul még túl is mutat önmagán. Ezt a másodpercek töredéke alatt kell értelmezni és reagálni rá, ugyanis nem látod több ideig (jó, igen van vez.állás ism.jelző). Nem véletlenül vettek ki több jelzési képet, régebben a villogó zöldből is kétfajta volt: gyorsan villogó és lassan villogó, különböztesd meg 120-nál viharban, amikor egy faág is lengedezik előtte!
A fékútról néhány gondolat: egy autóbusz nem több 20-30 tonnánál (ha nem így van, javítsatok ki), egy személyszállító vonat 300-400 tonna körül van, ahol csak a gép 80 tonna (néhány gép 120 tonna). Légfékes fékezés van, ennek fékkésedelmi idejét és 1 mp reakcióidőt számítva a féktávolság 500-600 méternél kezdődik! A tényleges fékút sem kevesebb. Ha egy átjárónál észreveszed, hogy a sóderszállító billencs nem áll meg, belép az űrszelvénybe, nincs 2 másodperced sem lezárni, gyorsfékbe vágni a D12-t és beugrani a géptérbe. Ez egy életveszélyes hivatás.
#62
Ehyetértek, elhiszem, hogy nem egyszerű, de azért ne csináljunk már úgy, mintha egy Boeing-re akarnánk felülni. Egy rakás ember megállná a helyét, csak ugye az akarat kéne, hogy ténylegesen megadjuk az esélyt. Bár, mint írtam, nálam tuti az volt a baj, hogy már ugye voltam ilyen állami pusztulatban. Mert ha a felvételim nem lett volna elég, akkor nem hétfő délelőtt írnak választ, a csütörtöki felvételire.
#53
Pont önmagadnak mondasz ellent. Erre születni kell, azt írod, de ezt honnan tudod meg, ha el sem kezdeted az illetővel a képzést?
Az összehasonlításod meg nonszensz, mert az lehet, hogy neked van 1 km fékút, de te egy zárt pályán mozogsz. Míg a busznak 5 méteren belül is előfordulhat akadály, ha kiszalad egy gyerek, vagy bevág eléd egy autós. Szóval ez abszolút felesleges összehasonlítás. Mindkettő életveszélyes, csakúgy, mint hajót, vagy repülőt vezetni.
A zárt pálya mióta biztosítás az akadályok ellen? Van olyan vasúti átjáró, ami hegyoldalban van, ráadásul ível mind a közút, mind a vasút. Fénysorompó és csapórúd biztosítja. Itt mindig adok Figyelj! jelzést.
"Míg a busznak 5 méteren belül is előfordulhat akadály, ha kiszalad egy gyerek, vagy bevág eléd egy autós."
Nem akarlak elkeseríteni, de itt métereken belül is, sőt az öngyilkosok a bokrokból lesnek rád, utolsó pillanatban vetődnek ki.
"Pont önmagadnak mondasz ellent. Erre születni kell, azt írod, de ezt honnan tudod meg, ha el sem kezdeted az illetővel a képzést?"
Erre nem mondok inkább semmit. A jött-ment gyakornok sárgánál nem zár le, ism.jelző felvette a sárgát, szinte már szembenézünk a vörössel, rákiabáltam, hogy "SOR!!" majd elkezdett sorral fékezni és sipákolt, hogy nem lassul. Majdnem felpofoztam, mikor megláttam a fokozatállás-jelzőt 17. fokozatban, odaléptem és lezártam, ekkor olyan fékhatás alakult ki, hogy szerencsétlen majdnem kifejelte a szélvédőt, átlöktem gyorsfékbe és az volt a szerencse, hogy időközben megadták...
Nem mindenki való ide.
#65
De az öngyilkos kiugrik előd a városban is, a zebráról, szóval megint csak kamu indokokat próbálsz meg kitalálni. Semmi értelmeset nem tudsz írni, csak olyan dolgokat, amik ezer meg 1 munkahelyen szintén előfordulhatnak. Mert azt hiszed, hogy marha különleges vagy, mert egy mozdonyt vezetsz. De elkeserítelek, nem vagy az ettől édesem.
Az meg, hogy van hülye gyakornokm egint mit bizonyít? Van hülye gyakornok a pilóták között is, akkor az is mind segg vagy mit akarsz mondani bogaram? Szégyen, hogy valaki ennyi agy mellett emberk életéért lehet felelős.
"De az öngyilkos kiugrik előd a városban is, a zebráról, szóval megint csak kamu indokokat próbálsz meg kitalálni."
Gázoltál már busszal? De őszintén.
#67
Nem, mivel üres volt a másik sáv, így eltudtam rántani a kormányt. De amúgy jah, legalább 3 alkalommal rongyoltak már ki elém úgy, hogy bele kellett volna nyúlnom, vagy elütöm. A kollégám meg simán kivasalta a biciklist, mert a korom sötétben, mindenféle világítás nélkül áttekert a főút kellős közepén, telibe a busz elé. Nah, akkor most mi van? Ne próbálj meg a magas lovon ülni édesem, nem áll jól. Minden tömegközlekedési eszköz elé betud ugrani az, aki beakar. És hidd el, mérföldekkel rosszabb érzés a közúton az, hogy esetleg tudtál volna valamit csinálni, mint a nagy büdös semmiben, ahol esélyed nem volt kivédeni.
#63
Elképzeltem, hogy ezt milyen hihetetlenül komoly pofával írtad le. Igen több érteleműek a jelzések, de azért akkora agyi kapacitást nem igényel ennek az infónak a feldolgozása, és a 120 sőt a 160 sem akkora sebesség, hogy ne lehetne megcsodálni azt a csodás jelzést. Azért ha nem 0 látótáv van legrosszabb esetben is 100 méteren belül látni fogod a jelzést, a ledes jelzők fénye még brutálisabb szóval erről ennyit, a lassújeleket be lehet nézni rossz látási viszonyok mellett, de igazából azt sem mert van vonalismereted. Meg hát lehetsz te akármekkora madár a vezetőállás ismétlője mutatja a jelzést és akkor lehet lamentálni a nehéz több értelmű jelzéseken is, ha neked olyan nehéz, és szükségét érzed, de még azt se kell mert az EVM-es mozdonyokon írja, hogy 40-80-MAX-0. Azért életveszélyesnek nevezni a mozdonyvezetést mert lehetnek csúnya balesetek elég nagy marhaság, ennyi erővel autópályán haladni is életveszélyes...
#65
"olyan fékhatás alakult ki, hogy szerencsétlen majdnem kifejelte a szélvédőt"
Ezt a vonatos pizsamádban álmodtad? Az jó lapos vonat lehetett akkor... kellemes lehetett csattogva vinni az egész szerelvényt kerékesztergára. Az már mellékes, hogy egy vonat sem tud akkorát fékezni, hogy lefejeld a szélvédőt, ez nem a forma1, hogy bepadlózol és próbálsz a székben maradni...
Tegyük fel, hogy oktató vagy, amit én kétlek.
Mért nem hívod fel a figyelmét VEZETÉSI GYAKORLATON a GYAKORNOKNAK, hogy mire figyeljen, mire számíthat? Erről szól az OKTATÁS, nem arról, hogy utólag ha elront valamit akkor lebaszod. Megnézném azt az oktatót aki saját felelősségére ilyen marhaségot még csak meg sem próbál megelőzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!