Mi a véleményetek a vármegyebérletről? Jó döntésnek tartjátok? A rendszeresen ingázók véleményére lennék kíváncsi.
Sokan fognak miatta sokkal kevesebbet fizetni. Emiatt sok embernek, munkáltatónak nagy anyagi könnyités lesz. Ahol én lakom, ott 49000 forintról 4950 forintra csökken a megyeszékhelyig szóló bérlet ahova a legtöbben járnak dolgozni.
Én 90%-os kedvezménnyel utazom, úgyhogy alig 2000 forintért hülyére utazhatom magam. ROkkanttsági ellátottként eg nagyon nagy előny! 73000 forintból nem nagyon lehet ugrálni.
Az már más kérdés, hogy a jegyárbevételek drasztikus csökkenése miatti bevételek csökkenése hogyan fog majd meglátszani az amúgyis omladozó közlekedési vállalatokon. Nincs vonat, nincs busz, nincs sofőr, nincsenek új járművek, stb. Aztán most még a széket is kihúzzák a cégek alól. Ahogy az ársotopok miatti veszteséget nem kompenzálja a kormány, úgy ezt a hiányt sem fogja.
Alapvetően örülök neki diákként, de hosszútávon nem fenntartható lépés. Márpedig ha egy minimális áremeléshez sem elég tökösek, akkor ahhoz sem lesznek, hogy ezt az intézkedést visszavonják, ha már nem lesz fenntartható. Talán az lesz a jó megoldás, ha megmarad a konstrukció, de emelt árral, mondjuk az országos bérletek esetében 5 ezres diák és 25-30 ezres teljes árral.
Persze szürreális az egész, “tegnap” még azon aggódtunk, hogy többszázezres lesz a villanyszámla, és pokróccal az ölemben, kabátban ültem irodalom órán, ma meg már kvázi ingyen utazom keresztül-kasul az országon.
Az én szememben ez a közlekedési szolgáltatók újabb körös bevonása a szociális ellátórendszerbe, ami csak átláthatatlanabbá teszi az egész rendszer finanszírozását és meg is nehezíti azt.
Persze, a családi büdzsének csúcsszuper, de ha holnap megint csak szóló Flirt lesz a reggel 7 körül befelé tartó aszódi kirohanóson, akkor inkább a kûrva anyját mindenkinek, aki pénzt vont és von ki az egész rendszerből.
Hasonló véleményen vagyok én is. Maga az a dolog, hogy megteremtsünk egy olyan rendszert, hogy egy jeggyel szállhatunk fel a különböző közlekedési eszközökre nagyon fontos. De nem ilyen módon, ahogy az most megtörtént.
Nem hiszem, hogy túlzott mértékű utasszám növekedés lenne emiatt, főleg nem az ingázók tekintetében. Maximum a turizmusban.
Olcsó a jegy, a szolgáltatás egy szar, amit maga a "szak"miniszter is elismer. De ez kinek hoz megtakarítást? Nem inkább a munkáltatónak, az egyszerű ember helyett?
Nem tartom jó döntésnek, mert elvesz egy csomó bevételt az így is alulfinanszírozott szolgáltatóktól.
+ Lázár is megmondta: azért van ez, mert nem tudja azt mondani, hogy jó a szolgáltatás, csak azt, hogy a miénk, és olcsón adja. Ezzel az a baj, hogy politikai szinten is és a lakossági szinten is az a célja, hogy a jelenlegi színvonal elfogadott legyen, és ne kelljen fejlesztésekre költeni (le is lőtte Lázár a Vitézy-féle összes fejlesztést). Ez egy nagyon rossz irány.
Hülyeségnek tartom. Ennyi erővel simán csökkenthették volna a bérletárakat és akkor nem teszik még bonyolultabbá az eddig is bonyolult díjszabást.
Szerintem ezt csak azért találták ki, hogy az emberek társíthassanak valami pozitívat a vármegye elnevezéshez és így jobban megragadjon a nyelvben.
"Szerintem ezt csak azért találták ki, hogy az emberek társíthassanak valami pozitívat a vármegye elnevezéshez és így jobban megragadjon a nyelvben."
Igen, teljesen egyetértek. Az egész tulajdonképpen egy politikai kezdeményezés. Kisemmizve, megalázva azon szakemberek munkáját akik már hosszú évek óta dolgoztak egy közös tarifán (természetesen nem ilyenen).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!