Miért szólja le mindenki a 3-as metró szerelvényeit?
Általánosságban az emberek többsége, ha meghallja, hogy 3-as metró, azonnal elkezdi szidni a jelenlegi szerelvényeket. Pedig az átlag utas maximum annyi kellemetlenséget tapasztalhat, hogy nyáron meleg van a metrón, mert nincs klíma. Ezen kívül - leszámítva a kezdeti hibákat - sosincs gond a vonatokkal. Nincsenek kimaradások, emellett a abból a szempontból még kényelmesebbek is az Alstomoknál, hogy az
ülőhelyek szélesebbek.
Szerintem sok esetben indokolatlanul savazzák az emberek ezeket a metrókat.
-új szerelvények árából kaptunk 40 éves felújítottat, vagy jobb esetben olyat, ami ott porosodott az orosz raktárakban 10-15 évet, mert nem tudták eladni.
-te is leírtad a problémát: légkondicionáló nélküliek. 2006-ban még magyaros blama volt anélkül kérni a Combinókat, 2017-ben viszont már irtó nagy szégyen, különös tekintettel arra, hogy egyre melegebbek a nyarak.
-nem érkezik hozzájuk alkatrész, így is csoda, hogy tudják tartani a teljes vonalas közlekedéshez a járműkapacitást, de nem túl egészséges állapot (a teljes szakaszon való közlekedés előtt 37-ből 9 szerelvény üzemképtelen volt).
-nem átjárhatóak a szerelvények, ami a mindennapi életben különösen kellemetlen, ha a két állomáson teljesen máshol van a kijárat (pl. Népliget - Semmelweis Klinikák).
Ezen felül az érveid körülbelül annyira terjednek ki, hogy üzemképesek és ugyanúgy elvisznek A-ból B-be, mint egy normális szerelvény. Ezt a Trabant is tudja: kicsit meleg van, kicsit kényelmetlen de a célnak megfelel. Minek veszünk jobbat? Elhaladt felettük a kor. Negyed évszázada talán még tapsra méltó fejlődés lett volna, hogy sikerült kijelzővel felszerelni és nem horrorfilmbe illő pislákoló lámpákat
tenni bele, de azóta kicsit mások lettek az elvárások.
+1, hogy az utóbbi időben egyre többször hallom, hogy nyitáskor-záráskor csörög-zörög az ajtaja.
Azért a klíma hiányát ne bagatellizáljuk el, nyáron nekem használhatatlan az egész vonal, mert nem akarok izzzadtan érkezni sehová, ha egy mód van rá. És azért elég sok pénzt ráköltöttek arra a vonalra ahhoz, hogy óriási hátránynak érezze ezt az utas.
Engem ezen kívül adófizetőként is borzasztóan zavar, hogy új szerelvények áráért sikerült zsákbamacskát venni: én egészen biztos vagyok benne, hogy nem fognak ezek a vonatok annyit bírni, mint az új szerelvények bírnának. Emiatt pedig szinte egyszerre kell majd a városnak cserélnie ezeket es az Alstomokat is.
És zavaró az átjárhatóság hiánya is: igenis van olyan helyzet, amikor tényleg sietsz mondjuk egy ritkább járatra átszállva es nem mindegy , melyik kocsiból szállsz ki. Vagy csak szimplán zsúfoltabb az egyik kocsi a másiknál es átmennél, mert kényelmesebb lenne.
Az ár/raktári szerelvények a probléma nekem is. Most olyan érzése van sokaknak a 2-est a 3-assal összevetve, amit úgy lehetne megfogalmazni, hogy:
Las Vegas megjelenik Vlagyikavkazban.
#2
+ha nem jó kocsiban vagy, későn érsz oda a mozgólépcsőhöz, amikor már esélytelen felsétálni rajta, így az időveszteség nem csak annyi, hogy el kell sétálni / futni az egyik végéből a másikba, hanem ezek után fél perc helyett kb. két percig kell a mozgólépcsőn utaznod.
#8
Alapjáraton nekem sincs velük problémám, csak ultra nagy szégyen, hogy 2015-ben ezt “sikerült” kihozni (pályázat nyertesének kihozni) 70 milliárd forintból. Ha a múlt század végéről (kb. 1985-1999) maradtak volna ránk ezek a szerelvények, akkor azt mondanám, hogy rendben vannak, de így…lásd #1-es hozzászólásomat.
#1 és 6 voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!