A 3-as metró miért szokott időnként megállni az alagút közepén, vagy rosszul beállni az állomásra úgy, hogy egy része az alagútban marad?
Figyelt kérdés
Mindkettőt sokszor tapasztalom a 3-ason, viszont a többi metrón soha.
Nem egyszer kell a vezetőnek korrigálnia, mert a szerelvény egy része az alagútban marad, vagy pont, hogy az alagút közepén áll meg egy időre.
2023. ápr. 26. 22:50
1/8 anonim válasza:
Konyhanyelven, bocs a szakértőktől. Szóval, van a 3-as metróban egy automata vonatvezető rendszer. Annak a vezérléséhez a sínek között fut egy kábelalagút-szerűség. Ha a szerelvényen lévő fedélzeti egység elveszti azt a jelet, amit a programszőnyegről folyamatosan kellene felvennie, akkor a szerelvény befékez. Szóval, nem a vezető a hülye, hanem a technika nem túl korszerű, ezáltal produkál ilyen hibákat.
2/8 anonim válasza:
Így van, az M3-as vonalon még mindig a 90-es évek elején kiépített AVR (Automata Vonatvezető Rendszer) vezeti a vonatokat normál üzemben. Ez sajnos eléggé elavult már, és a felújitás sem érintette ezt a rendszert. Ezek a megállások amit írsz ennek a rendszernek a pályajelvesztéséből adódnak.
A kisföldalattin semmilyen automata rendszer nincs, azt teljes egészében kézzel vezetik, így ott emiatt nem tapasztalsz ilyet.
Az M2-es meg M4-es metrón meg már egy sokkal korszerűbb, kétirányú kommunikáción alapúló vonatvezérlő rendszer van.
3/8 anonim válasza:
Egyetértek az előttem szólóakkal. AVR alapból már nagyon elavult és régebben még jóval a mteró felújítás előtt is voltak gondok, leginkább a kopsz meg a por okozott érintkezési problémákat ami által jelveszteség volt és a metró ha nem kapott jelet automatikusan már befékezett hacsak a vezető nem avatkozott azonnal közbe hogy ne álljon meg a szerelvény. Mivel ez a rendszer akkor is problémás volt íg most is. Ugyanúgy kosz, por akármi ha rákerül a felületre és a jelvevő nem érzéekl mert a metró biztonsági rendszere közbe avatkozik és leállítja a szerelvényt mert azt érzékeli hogy probléma van. Nyilván a metró felújításnál ez a dolog kimaradt, magát a rendszert kellett volna egy az egybe kidobni és korszerűbbet helyette ami a 2-es vonalon van például. A 2-es vonalon az Alstom szerelvények bevezetése idején kukázták a régi rendszert, és akkor szó volt arról, hogy a 2-es vonalon is önvezetők lesznek a metrók ezért kapták meg azt a rendszert ami a 4-es vonalon is van, csak ugye az önvezető metrók egyedül a 4-esen üzemelnek a 2-esen nem.
4/8 A kérdező kommentje:
A 3-as metró vonalán miért nem cserélték le ezt a rendszert, ha már felújították a teljes szakaszt, illetve a 2-esen végül miért nem lettek teljesen önvezetőek a szerelvények?
2023. ápr. 27. 10:48
5/8 anonim válasza:
#4: mert a szerelvényeket csak kikozmetikázták
6/8 anonim válasza:
A 3-as metró a közlekedés igáslova, ugye a 4-es a repivonal, a 2-es is részben az, de a 3-ast csak a dolgozni és iskolába járók veszik igénybe. Hazai parasztoknak jó az is! Tarlós is így gondolta, amikor nem vettek vadiúj szerelvényeket, Karácsony csak megörökölte ezt a helyzetet.
7/8 A kérdező kommentje:
#6 Végülis a magyarok már úgyis hozzáazoktak az itteni valósághoz, a külföldi turisták pedig legyenek abban a hitben, hogy Magyarországon milyen f.sza metrószerelvények vannak.😂
2023. ápr. 30. 19:40
8/8 anonim válasza:
Önjáró szerelvények, mint a 4-es metrón. És Alstrom a 2-es metrón is. Nekünk jó az elavult is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!