Nem szánalmas, hogy az összes Budapesttel összemérhető kelet-európai városban több km metró van, mint itt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem a mennyiség, hálózathossz a szánalmas, hanem az, hogy voltak és vannak komoly fejlesztési tervek, de sosem valósulnak meg, vagy csak félig-meddig (4-es metró), mert érdekes módon mindig pont erre nincs pénz és/vagy szándék, csak minden más hülyeségre (pl. stadionok), bármelyik oldal/párt van is éppen hatalmon.
A felszíni tömegközlekedést tekintve viszont Budapest magasan kiemelkedik, ezt se felejtsük el megemlíteni. Csak ezen a téren is lenne még mit fejleszteni, tervek a fiókban, de azokból sem lesz semmi...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
32:
Pontosan, ezt már írtam korabban, de kérdező lepattintotta ezt is.
Annyit azért megjegyzek, hogy a HÉV a legtöbb nyugati nagyváros metró fogalmának nem igazán felel meg, mert azok a metró vonalak jellemzően átszelik a belvárost vagy annak egy részét, ahol a föld alatt futnak, csak külvárosban kerülnek felszínre. Nálunk a hévek elővárosi vonalak, nincs belvárosi szakaszuk, esetleg a szentendrei hévre lehet rámondani, hogy mégis,2-nek ráadásul átszállási lehetősége sincs metró vonalra, szóval nem része a metró hálózatnak. Másrészt a héveknek van szintbeli kereszteződésük közutakkal, sőt gyalogos átkelői is, ez megint nem jellemző a felszíni metró vonalakra.
Egyébként máshol sem ennyire egyértelmű, pl. Frankfurtban van olyn metróvonal (U-Bahn), amelyik másik városba megy és nagyrészt felszínen, de vannak elővárosi vasútvonalak (S-Bahn), amelyek átszelik a várost, éa mindkét irányban agglomerációs célpontokig mennej, de a belvárosban föld alatt futnak, több föld alatti megállóval.
#33
Nem pattintottam le, közöltem, hogy a példában szereplő városok MINDEGYIKÉBEN hosszabb a föld alatti szakasz a budapestinél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lennének viszonylag olcsó, nagy hatású fejlesztések:
Az Örs Vezér terénél a metró és a HÉV összekötése.
A Kökinél a metró és a nagyvasút összekötése.
Mindkét fejlesztés a szerelvények cseréjét (A 3-as vonalon ez nem olyan nagyon fájdalmas) és "pár méter sín" lefektetését jelenti. Ez egy stadionhoz, vagy a 4-es metróhoz és sok máshoz képest is aprópénz.
Nagyobb falat lenne (a pályaudvar és a metró alapos átépítését is feltételezi) a 2-es metró és a nagyvasút összekötése a Délinél.
Ha a metrók kimennének a szomszéd városokba, jelentősen javítaná a város közlekedését.
A Csepeli és a Tököli HÉV levitele a föld alá és a Kálvin térig való meghosszabbítása jó dolog lenne, de az utolsó (azóta leállított) terv szerint ez 30 évet venne igénybe.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#37 A metró-nagyvasút összekötésnek a világon semmi értelme nem lenne, és nem is olyan egyszerű, mint amilyennek képzeled.
Az Örs vezér téri összekötés meg önmagában tényleg nem lenne drága, de azzal együtt a HÉV borzalmasan rossz állapotú, elavult pályáját is cserélni kellene, ami viszont már nagyon drága + az új szerelvények.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kedves 38 Szerintem van elképzelésem. Van egy cetlim, amire az van írva, hogy mérnök. A baráti körömben vannak vasúti és metró mérnökök is. Valóban nagyon nem lenne egyszerű - épp úgy (inkább úgyabbul) minta HÉV-nél - speciális szerelvények kellenének, ami mindkét üzemet tudja. A peronmagassággal is kezdeni kell valamit. A nagyvasúti és a metró szerelvényhossz és ajtókiosztás is eltér.
Abban határozottan látnék fantáziát, ha "néhány kilométerre" a metró kimenne a városból (talán Üllőig). Tudom, az már nagyobb fejlesztés, de határozottan látom az előnyét, ha a másik irányban a váci vonalra vinnék a metrót.
Ami előnye lenne, hogy egy rakás ingázót is ki tudna szolgálni. Most nem tudok jó helyet, ahol autóról a 3-as metróra átszállhatnék (fizetős helyen csak kórháznál parkolok).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!