Nem szánalmas, hogy az összes Budapesttel összemérhető kelet-európai városban több km metró van, mint itt?
#2
Nem, egyáltalán nem vagyok boldog. Miért nem ezt híresztelik a turistáknak, ahelyett a bizonyos első metró a kontinentális Európában helyett? Sokkal jobban ráérezne a turista a budapesti metró mibenlétére.
A mondatszerkezeted alapján a felsorolt városok szánalmasak.
Budapest talajszerkezete nem alkalmas metrónak. A Duna ártere. Van, ahol csak lyukat kell fúrni a közetbe. Nálunk (nem tudom a megnevezését) ki kell bélelni, mert beomolna. A talajvizet is szivattyúzni kell.
Ezek közül csak Szófiában jártam egyelőre, a többit nem tudom. De ott a metró nagyobb része felszíni városi vasút, a kisebb része pedig kéregvasút, mint nálunk a kisföldalatti, a 3-as metró külvárosi szakaszai, illetve a szentendrei hév földalatti szakasza, nem pedig mélyalagutas metró, mint nálunk a metró nagy része. Szóval ilyen szempontból nem teljesen korrekt az összevetés, amit máshol metrónak neveznek, azon az alapon a hév vonalakat is annak nevezhetnénk (ok, a szófiainak nincs szintbeli kereszteződése, de pl. osloinak van).
A másik, hogy Szófiával összevetve Budapestnek ezzel együtt is jobb a tömegközlekedése, nem csak mert a villamoshálózat sokkal hosszabb, de azért is, mert Szófiában ahol egyik sincs, ott a buszok járatszáma alacsony, és nagyon hamar, kb. 20 óra után már nem is járnak.
Még mindig 9-ea vagyok. Ezzel együtt annyiban jogos a felvetés, hogy a 80-as évek óta ezen a téren szinte semmit nem fejlődött Budapest, egyedül egy csonka metró vonal épült, miközben persze tervek vannak bőven, de semmi nem valósult meg. Máig nincs kötöttpályás tömegközlekedés a reptérre, nincs meg a 3-as metró Káposztásmegyerig, a 4-es Bosnyák térig, illetve Gazdagrétig (sőt inkább Budaörsig kéne), a gödöllői hév nincs összekötve a 2-es metróval, az 5-ös metró sehol, sőt még a ráckevei hév sincs behozva a borárosig sem, nem hogy a két hév a Kálvin térig.
Eközben az említett városokban fejlődött a metróhálózat. 2004-ben voltam szüleimmel Szófiában, mindenhol ki volt rakva egy szép nagy metróhálózat térkép, aztán lementünk a föld alá, ahol volt pár megálló, és ennyi volt kész. 2017-ben feleségemmel jártunk ott, akkorra már megépült a teljes 8-as alakzat, azóta ahogy látom még egy vonal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!