Melyik közlekedési mód mennyire környezetbarát? (Részletek lent)
Két tanulmányt találtam erről. Kinek higyjek, az OECD-nek vagy a Lufthansának?
- Az OECD szerint a metró kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint az elektromos busz, a másik tanulmány szerint fordítva.
- Az OECD szerint a belsőégésű busz is jobb, mint a megosztásalapú e-roller, a Lufthansa szerint viszont a "városi autóbusz" szennyezőbb, mint az e-roller.
Miért vannak ekkora különbségek a számokban? Pl. a metró kibocsátása az egyik szerint 25 gramm/utaskilométer, a másik szerint 66. Nem értem, hiszen mindekettő figyelembe veszi a gyártást, az üzemeltetést, a karbantartást is.
A troli nem szerepel egyikben sem? Az hol lenne kb.?
Tudtok további tanulmányokat linkelni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Az OECD-nél "metró/városi vasút" szerepel, a másiknál csak "metró". Ha a városi vasútban benne van a villamos mellett az angolul "commuter rail"-nek nevezett dolog is, vagyis elővárosi vasút is, akkor az megdobhatja az értékeket, figyelembe véve, hogy nem csak elektromos van ilyenből (mint a HÉV vagy a RER), hanem dízelüzemű is. Sőt, ha jobban megfigyeled, a lufthansás ábránál a metró és a villamos infrastruktúrája igen jelentős részt képvisel (több mint felét), az OECD-snél meg csak a hatodát.
Persze más furcsaságok is akadnak, így egy-egy ábra további magyarázatokra szorul, hogy értelmezni, illetve összehasonlítani tudjuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mivel az elektromos áram ha ipari mennyiségben van felhasználva szinte minden esetben környezetszennyező megoldással állítható csak elő, így az alkalmazása is az. A metró esetében a kötött sínpálya nem szennyező tényező, akkumulátort is csak minimális mennyiséget visz saját tömegéhez képest, addig a felszíni közlekedés, az e-busz(nem troli) használ gumiabroncsot és saját tömegéhez képest sok aksit, ezek előállítása is környezetszennyező.
A roller picit kakukktojás, részben napelemmel is tölthető. Apró csavar a történetben, hogy a napelem előállítása sem környezetbarát dolog.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!