Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egyszerűbb lenne a vonatközlek...

Egyszerűbb lenne a vonatközlekedés, ha a 3-5 nagyobb budapesti pályaudvar helyett lenne, egy 2x-3x nagyobb, mint pl a Keleti?

Figyelt kérdés

febr. 12. 18:58
A kérdező szavazást indított:
Igen!
Nem!
Ki kell próbálni!
15 szavazat
 1/4 anonim ***** válasza:
85%
Pazarlás lenne egy ilyen projekt. Berlinben meglépték hogy az egyesülés után építettek egy csilivili gigantikus Hauptbahnhof-ot, szerintem túl nagyot nem nyertek vele, cserébe viszont őrült pénzeket emésztett fel.
febr. 12. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Semmi értelme nem lenne egy akkora pályaudvarnak, főleg ha fejpályaudvar.
febr. 12. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem sokkal fontosabb lenne a pályaudvarok helyett a fontosabb megállóhelyek fejlesztése, integrálása a helyi közlekedésbe.


Például amikor Észak-Pesten, vagy Dél-Budán éltem a Nyugati helyett sok esetben Kőbánya-Kispesten szálltam át metróra, vagy Zuglónál az akkori gyors 7-es járatokra.


Szerintem fontosabb lenne a körvasút fejlesztése több megállóval, integrálási lehetőséggel. Illetve a Nyugat-Kelet irányú közvetlen kapcsolat fejlesztése.

febr. 12. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Nem a pályaudvar mérete, a vágányok száma a lényeges, hanem hogy mennyi vonat tud ott megállni adott idő alatt. A fejpályaudvarok azért akkorák, amekkorák, mert egy vágányon óránként csak 1-2 vonat tud megfordulni.

A Kelenföld-Déli-Nyugati alagút nyolc földalatti vágányt adna a Nyugatiban, a felszínen pedig 4 szűnne meg, a Déli 12 vágánya helyett pedig egy négyvágányos állomás lenne, az összességében -4 vágány mégis sokkal nagyobb kapacitást jelentene, mivel a két pályaudvar össze lenne kötve.

De a térbeliség is számít - ha az öt pályaudvar alatt a Nyugatit, Keletit, Délit, Kelenföldet és Kőbánya-Kispestet érted, egész más helyein vannak a városnak. A Déli és a Köki például rettentő messze van egymástól. Egy nagy központi pályaudvarhoz pedig rengeteg odavezető vágány kellene - ez sem olyan dolog, hogy próbáljuk ki, majd kiderül, ahogy a meglévő pályaudvarok környékén sincs hely a bővítésre.

febr. 12. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!