Egyszerűbb lenne a vonatközlekedés, ha a 3-5 nagyobb budapesti pályaudvar helyett lenne, egy 2x-3x nagyobb, mint pl a Keleti?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem sokkal fontosabb lenne a pályaudvarok helyett a fontosabb megállóhelyek fejlesztése, integrálása a helyi közlekedésbe.
Például amikor Észak-Pesten, vagy Dél-Budán éltem a Nyugati helyett sok esetben Kőbánya-Kispesten szálltam át metróra, vagy Zuglónál az akkori gyors 7-es járatokra.
Szerintem fontosabb lenne a körvasút fejlesztése több megállóval, integrálási lehetőséggel. Illetve a Nyugat-Kelet irányú közvetlen kapcsolat fejlesztése.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem a pályaudvar mérete, a vágányok száma a lényeges, hanem hogy mennyi vonat tud ott megállni adott idő alatt. A fejpályaudvarok azért akkorák, amekkorák, mert egy vágányon óránként csak 1-2 vonat tud megfordulni.
A Kelenföld-Déli-Nyugati alagút nyolc földalatti vágányt adna a Nyugatiban, a felszínen pedig 4 szűnne meg, a Déli 12 vágánya helyett pedig egy négyvágányos állomás lenne, az összességében -4 vágány mégis sokkal nagyobb kapacitást jelentene, mivel a két pályaudvar össze lenne kötve.
De a térbeliség is számít - ha az öt pályaudvar alatt a Nyugatit, Keletit, Délit, Kelenföldet és Kőbánya-Kispestet érted, egész más helyein vannak a városnak. A Déli és a Köki például rettentő messze van egymástól. Egy nagy központi pályaudvarhoz pedig rengeteg odavezető vágány kellene - ez sem olyan dolog, hogy próbáljuk ki, majd kiderül, ahogy a meglévő pályaudvarok környékén sincs hely a bővítésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!