5/7 anonim válasza:
Egy központi rendszer van a Kelenföld Vasútállomás végállomáson, a kocsiszín mellett, egy nagy sokemeletes épületben. Be van kötve oda az összes jármű, a rendszer ismeri a pozíciójukat, az állomások közti távolságot, meg a menetrendet, egész pontosan azt, hogy a két végállomáson mik az indulási időpontok. Az indulás előtt a kocsiszínből vagy a fordítóvágányról beállít egy szerelvényt, ajtót nyit, majd ha elérkezett az idő ajtót zár és indul. Innentől, ha nincs hibajelzés, ugyanaz ismétlődik a végállomásig, megáll, ajtót nyit, vár egy fix időt (állomásonként eltérő), ajtót zár és indul. Nincs szenzor, időalapú az egész, tehát ha a csipogás ellenére az ajtók közé lépsz, vagy ott maradsz, rádzárja. A program vége a fordítóvágány, onnan küldi a rendszer ismét a megfelelő időben a szerelvényt a következő indulásra, vagy a kocsiszínbe ha nincs több indulása a szerelvénynek. Természetesen menet közben folyamatosan figyeli a szerelvények távolságát és sebességét, ha túl közel kerülnének egymáshoz, a hátsó várakozni fog az állomáson, vagy ha az alagútban van és nem szabad a következő állomás, vészfékez. Ha bármely szerelvénnyel elveszik a kapcsolat leáll az egész rendszer, minden szerelvény megáll a következő állomáson, ajtót nyit és ott marad, amíg manuálisan tovább nem engedik a központból, miután meggyőződtek róla, hogy ez biztonságos.
6/7 anonim válasza:
"Nincs szenzor, időalapú az egész, tehát ha a csipogás ellenére az ajtók közé lépsz, vagy ott maradsz, rádzárja."
Azért ez így megtévesztő, ahogy írod. Nem fogja rád zárni, mert visszanyílik az ajtó. Elindulni meg pláne nem fog úgy a szerelvény, hogy valakire rázáródott az ajtó. Tehát mégis csak vannak szenzorok...
7/7 anonim válasza:
Olyan nincs, ami érzékeli az utascsere befejeződését, ha letelt a tartózkodási idő zárni kezd. Az orosz metrókocsin és az Ikarus buszokon is meg tudtad akadályozni az ajtó záródását kézzel, nem kell ahhoz szenzor, végállás kapcsoló ami a nyitott ajtót észleli meg már azokban is volt, természetesen nem fog elindulni amíg nem záródik teljes egészében. Nem tudom fogtad-e már meg a 4-es metró záródó ajtaját, de próbálja tolni egy darabig, aztán látja hogy nem zárult be és feladja, de addig tartanod kell. A "felújított" orosz kocsiban tényleg van szenzor, mert az azonnal megáll ha hozzáérsz és egy picit megtolod visszafelé, de az Alstom ellenkezik egy darabig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!