A v63 gigantokat miért nem adja el a MÁV a magánvasútaknak vagy a V-híd-nak?
Voltak bérbeadva vasúttársaságoknak, de nem kellett nekik.
Hogy miért?
Hát mert egy ócska rozsdaboglya az összes. A tervezett teljesítménye (3600kW) alig több mint a fele egy modern mozdonynak. Emellett a szervizháttér sem az igazi és alaktrészek sincsenek már hozzá. A legtöbb Gigant már csak 5 motoros.
Sokkal jobban jár egy vasúttársaság ha bérel egy normális Vectront ami megy mint a sárkány akkor is ha 2500 tonnát kell áthúznia a Mecseken vagy a Bakonyon. Újak, garanciálisak, nem romlanak el minden második állomáson és kényelmesek.
Mellesleg az RCH piros Taurusai is olyan ótvar állapotban vannak már mint a Gigantok...
Ki mondta, hogy kizárólag tehervonati mozdony lenne? Arra használja a MÁV (MÁS-START) az eszközeit, amire akarja és tudja.
Egyébként meg láthatóan szükség van rájuk személyvonatok élén is, akkor mégis mi lenne a logika az eladásukban?
Mondjuk nem is kellene senkinek, jól írják előtte, kibérelni sem akarják már nagyon őket, inkább bérelnek Vectront.
A Gigant univerzális mozdony, mindig is hordtak személyvonatokat. Az elmúlt években volt jellemzők, hogy csak tehervonatok előtt voltak, de ennek már vége. Elsősorban azért nem adták el őket mert iszonyatos mozdony krízis van a mávnál, másrészt sokkal gyorsabban felvisz egy személyvonatot 120-ra mint egy szili, tehát sokkal hasznosabb, könnyebb vele menetrendet is tartani amiatt. Az a gond a gigantokkal is, mint a szilikkel. Nem gyártanak már hozzájuk alkatrészt, mivel a ganz megszűnt. Új alkatrészt gyártatni hozzá nem éri meg, mert már költségesebb lenne mint ahogy megéri, ezért selejtezett mozdonyokból bányásszák a jobb állapotúakat a még működökbe. Ez a fő ok amiért nem fogsz ganz mozdonyt egyáltalán úgy használva látni mint a laminátokat, vagy plehácsokat. A skoda még létezik, könyebb alkatrészeket utánpótolni, ennyi.
#3-hoz hozzá szólnék.
Azért nem gondolom, hogy ócskák lennének, korához képest felül múlja az elvárhatót.
Azért szerintem az nagyon erős kijelentés, hogy az RCH-s taurusok olyan állapotban lennének mint gigantok.
"korához képest felül múlja az elvárhatót."
Már új korukban sem emelkedtek ki a többi járgány közül... A kor színvonalának megfelelő volt akkor, mára pedig rendkívül elavult mind a hajtásrendszere, mind a mérete miatt.
Sosem volt univerzális mozdony. Tipikus tehervonati mozdony. Csakhát nem vót más, úgyhogy használták midnenre is. Ha elférne az alagútban, még metrót is pótoltak volna vele. A 160-ra átelekított gépekkel pedig egyenesen kínlódás húzni bármit. Úgy tudnám szemléltetni mint a pályakerékpárosokat. Úgy kell meglökni hogy elinduljon, aztán mennek vagy 50 kört mire fel tudnak gyorsulni. :D Ha belendül, akkor viszi a súlya, de kishazánkban sok a lassújel, úgyhogy már lehet is fékezni és fejlécezni a jelentést, hogy miért késtünk már megint?
"korához képest felül múlja az elvárhatót."
Ne vicceljünk már... Új korában sem múlta felül az elvárhatót, sőt...
"Sosem volt univerzális mozdony. " DE!
Jó... akkor az volt na!
Papíron!
A gyakorlatban meg 70 felett amikor eltűnik a külső gerjesztés, olyan mintha ledobnád a vasmacskát. Hátradőlsz aztán várod a csodát.
Manapság a 2-3 kocsis 'ícéjellegű' vonatoknál ez nem érezhető annyira, de azért régen egy 12-15 kocsis expresszvonatba bele kellett kapaszkodni rendesen! És akkor bizony hiányzott magasabb sebességeknél a vonóerő.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!