Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Budapestet Csömörrel összekö...

A Budapestet Csömörrel összekötő 419-es vonalon hogyhogy nem Volánbusz jár?

Figyelt kérdés

Arra gondolok, hogy a Weekendbus kisebb cég a volánnál. Ha annyi panasz van rájuk, hogy maradnak fent?


Hogyhogy nem a Volánbusz kék buszai járnak oda?



2022. febr. 9. 22:48
 1/1 anonim ***** válasza:
100%

A '90-es évek legelején a privatizáció során néhány új buszvonal beindításakor (pl. Budapest-Csömör, Szeged-Hódmezővásárhely, Nyíregyháza-Balsa, stb.) a megrendelő nem közvetlenül a területileg illetékes volánoknak adta a feladatot, hanem koncessziós pályázatot írt ki.


Ilyen vonalak voltak:

-Budapest Örs vezér tere-Csömör (Kerék Kft. későbbi nevén Csömör-Busz Kft.)

-Budapest Déli pu.-Zalaegerszeg vá. gyorsjárat (Gratis Közlekedési Kft.)

-Dunaharaszti-Alsónémedi-Dabas (Nexus-Alfa Kft., későbbi nevén Ventona Kft.)

-Szigetújfalu-Szigetszentmárton HÉV (Stromibusz Bt.)

-Szeged vá.-Hódmezővásárhely vá. gyorsjárat (Hód-Mező Kft.)

-Nyíregyháza-Kótaj-Buj-Gávavencsellő (Trans-Tour Kft.)


2006 nyarán a koncessziós járatok szerződései lejártak, ezért új pályázatot írtak ki, koncessziós helyett már a Volánhoz hasonló, közszolgáltatási szerződés szerinti üzemeltetésre.


A fenti vonalak üzemeltetői ekkortól a következőképpen alakultak

-Budapest-Csömör:

Átvette Weekendbus Zrt., 2008-tól beindították a Csömör-Pécel vonalat is


-Budapest-Zalaegerszeg:

A Gratis Busz helyett annak leányvállalata, a G-Busline Kft. lett az üzemeltető, ma már Lentiig meghosszabbítva, Balatonszentgyörgyig a falvakat is kiszolgálva közlekedik az egykori expresszjárat.


-Dunaharaszti-Alsónémedi-Dabas:

Átvette a Weekendbus, rövid időn belül a napi két dabasi járat leállt, majd 2010 körül a kis forgalom miatt az egész vonalat megszüntették. Dunaharasztin belül helyijáratként tovább üzemelt (ma már újra a Ventona kezelésében)


-Szigetújfalu-Szigetszentmárton:

Még a 2000-es évek elején megszűnt a vonal


-Szeged-Hódmezővásárhely:

Vitatható körülmények között a Tisza Volánnak ítélték az új szerződést. Ők rövid időn belül átszervezték a vonalat és a járatok javát továbbközlekedtették a Hmv-n túli városokba, ezzel együtt sűrítve a járatokat (a sűrítést Hód-Mezőnek nem engedte az állam, hiába jártak párban-hármasával a buszok). Ma a Tram-Train miatt az egykori Hód-Mező vonal jövője kérdéses.


-Nyíregyháza-Gávavencsellő:

a Trans-Tour leányvállalata, a Trans-Vonal Kft. nyerte az üzemeltetést, a vonal pedig meghosszabbításra került Balsáig. Az újraszerződés idején az anyacég elnyerte egy Budapest-Tiszavasvári-Nyíregyháza vonal indításának lehetőségét is, ez a vonal 2020-ban átszervezésre került a Budapest-Tiszavasvári-Beregsurány útvonalra.


Valamennyi még üzemelő vonalnak 2022. december 31-ig élő szerződése van az állammal.

2022. febr. 10. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!