A Budapestet Csömörrel összekötő 419-es vonalon hogyhogy nem Volánbusz jár?
Arra gondolok, hogy a Weekendbus kisebb cég a volánnál. Ha annyi panasz van rájuk, hogy maradnak fent?
Hogyhogy nem a Volánbusz kék buszai járnak oda?
A '90-es évek legelején a privatizáció során néhány új buszvonal beindításakor (pl. Budapest-Csömör, Szeged-Hódmezővásárhely, Nyíregyháza-Balsa, stb.) a megrendelő nem közvetlenül a területileg illetékes volánoknak adta a feladatot, hanem koncessziós pályázatot írt ki.
Ilyen vonalak voltak:
-Budapest Örs vezér tere-Csömör (Kerék Kft. későbbi nevén Csömör-Busz Kft.)
-Budapest Déli pu.-Zalaegerszeg vá. gyorsjárat (Gratis Közlekedési Kft.)
-Dunaharaszti-Alsónémedi-Dabas (Nexus-Alfa Kft., későbbi nevén Ventona Kft.)
-Szigetújfalu-Szigetszentmárton HÉV (Stromibusz Bt.)
-Szeged vá.-Hódmezővásárhely vá. gyorsjárat (Hód-Mező Kft.)
-Nyíregyháza-Kótaj-Buj-Gávavencsellő (Trans-Tour Kft.)
2006 nyarán a koncessziós járatok szerződései lejártak, ezért új pályázatot írtak ki, koncessziós helyett már a Volánhoz hasonló, közszolgáltatási szerződés szerinti üzemeltetésre.
A fenti vonalak üzemeltetői ekkortól a következőképpen alakultak
-Budapest-Csömör:
Átvette Weekendbus Zrt., 2008-tól beindították a Csömör-Pécel vonalat is
-Budapest-Zalaegerszeg:
A Gratis Busz helyett annak leányvállalata, a G-Busline Kft. lett az üzemeltető, ma már Lentiig meghosszabbítva, Balatonszentgyörgyig a falvakat is kiszolgálva közlekedik az egykori expresszjárat.
-Dunaharaszti-Alsónémedi-Dabas:
Átvette a Weekendbus, rövid időn belül a napi két dabasi járat leállt, majd 2010 körül a kis forgalom miatt az egész vonalat megszüntették. Dunaharasztin belül helyijáratként tovább üzemelt (ma már újra a Ventona kezelésében)
-Szigetújfalu-Szigetszentmárton:
Még a 2000-es évek elején megszűnt a vonal
-Szeged-Hódmezővásárhely:
Vitatható körülmények között a Tisza Volánnak ítélték az új szerződést. Ők rövid időn belül átszervezték a vonalat és a járatok javát továbbközlekedtették a Hmv-n túli városokba, ezzel együtt sűrítve a járatokat (a sűrítést Hód-Mezőnek nem engedte az állam, hiába jártak párban-hármasával a buszok). Ma a Tram-Train miatt az egykori Hód-Mező vonal jövője kérdéses.
-Nyíregyháza-Gávavencsellő:
a Trans-Tour leányvállalata, a Trans-Vonal Kft. nyerte az üzemeltetést, a vonal pedig meghosszabbításra került Balsáig. Az újraszerződés idején az anyacég elnyerte egy Budapest-Tiszavasvári-Nyíregyháza vonal indításának lehetőségét is, ez a vonal 2020-ban átszervezésre került a Budapest-Tiszavasvári-Beregsurány útvonalra.
Valamennyi még üzemelő vonalnak 2022. december 31-ig élő szerződése van az állammal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!