A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?
A pályasebesség emelése Magyarországon nem jelent időbeli különbséget, mert itt nettó sz@r a vasúti infra. A kevés megállós távolsági vonatoknál A 120 <>160 is javulást hozna, ha lenne erre pálya és menetrend. Anno a BP Keleti-Miskolc IC menetideje 1:50 volt összesen egy közbeneső megállással. Ha a 80a felújításakor a belvárosi szakaszon 4 vágányra bővítettek volna és kiváltották volna az isaszegi keringőt valamint visszaálltak volna az 1 megállásos menetrendre akkor Rákostól Miskolcig mehetett volna a 160km/h ez egy megállóval belefért volna az 1:15-be ( anno ez minimum 1:40 volt ).
Zónázóknál is lenne értelme, ha a belső szakaszt 160-nal át tudnák ugrani.
A sok megállós személyvonatoknál meg nyilván teljesen értelmetlen.
Én azt is hibának találom, hogy sok esetben leragadtunk a 60-80 éves megoldásoknál és a 160km/h-nál. Az összes fővárosi fővonalat úgy kellett volna felújítani, hogy minden szintbeli keresztezést megszűntetnek. Kevesebb karbantartási kültség, üzembiztosabb megoldás és ha már úgy sincs szintbeli keresztezés, úgyi s új biztbert építünk, az ívviszonyok lehetővé teszik akkor miért 160, miért nem mondjuk 200? A 120 > 200 az már nagy lépés lenne ha adott lenne a 4 vágányos 100a és a reptéri kitérő akkor azért a Nyugati-Köki-Reptér mehetne akár 140-160-nal is, a távolsági kevés megállós vonatok meg akár Nyugati>Reptér 160+km/h..
"Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)"
Ma már minden koszfészekre raknak iperi parkot, kicsiny falumban is van meg a szomszéd faluban is.... Naés? Pontosan ismerem a környéket, mikor a mávnál dolgoztam végigjártam vonattal is az általad említett helyeket vezetőálláson utazva, kocsival is rengeteget jártam arra és még kerékpártúrákat is csináltunk. A Pécs - Bátaszék vonalon is vonatoztam meg kerékpárral is bejártuk amit lehetett.
A 160km/h-s sebesség nem indokol arrafelé még úgy sem, hogy a Pécs - Pélmonostor egy nemzetközi korridor A tehervonatok jellemzően 80-100-al mennek, az utasnak meg mindegy hogy 120 vagy 160. Arrafelé egy végig 80-as pálya amiben nincs lassúmenet már teljesen jó lenne.
A Dombóvár Kaposvár vonalaszakaszt sem csinálták meg 120ra, mert teljesen át kellett volna építeni az egészet, mert 100-ra épült annó. A Ka-Fonyód vonalat is csak az eredeti állapotra újították meg.
Nem lehetne rentábilisan üzemeltetni azt a vonalat amit mondasz... egyszerűen nincs arrafelé annyi feladott áru ami miatt megérné.
Ráadásul mint mondtam a mohácsi hídnak óriási költsége lenne.... Fel kellene vinni a Duna mellett a vasutat Pörbölyre. Ennek a nyomvonalát annak idején ki is jelölték és Pörböly - Báta kötött meg is vannak a nyomai a munkálatoknak. Bátán a zsilipnél megvannak a hídfők is!
lásd: [link]
A nagy távolság, nagy forgalom és a nemzetgazdaság miatt. A TGV/LGVnél minden francia, a japánoknál minden japán.. nálunk? :D
Az úgy nagyon más fejlesztés, ha tudsz új fejleszteni, hogy közben a saját iparodat támogatod..
"A franciáknak vagy a japánoknak miért érte meg olyan nagy sebességű vonatokat/vasútvonalakat csinálni, mint amilyen a TGV vagy a Sinkanszen? Csak a nagyobb távolságok miatt?"
A Párizs - Marseille vagy a Párizs - Bordeaux vonalat hogyan hasonlítjuk már a Délbaranyai vicinálishoz? :D
Marseille 861 ezer, Bordeaux 250 ezer
Mórahalom 6 ezer, Bóly 3,8 ezer lakossal rendelkezik!
A tehervonatok meg nem a TGV vonalain közlekedenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!