A bezárt vasútvonalak kinek a tulajdonában vannak?
Itt gondolok azokra a vonalakra, ahol már enyészet van. Pl. fák nőttek ki a sínek közül, egy-két szakaszon ellopták a síneket stb. vagyis vonattal járhatatlan a pálya.
pl. Barcs-Villány, Pécs-Pécsvárad stb.
Ha van tulajdonos, akkor nem kellett volna karban tartani ezeket a vonalakat? Vagy még menthetők?
Ugyan úgy az állam tulajdonában vannak.
És igen, az lopás lenne.
Hiába hogy ott hagyták, annak az a tulaja, mint aki előtte volt.
igen, valakinek a tulajdonában van! A MÁV és/vagy az állam tulajdona a terület és a vágányzat, épületek, stb.
A Dombóvár - Lepsény vonalról beszélgetett 1 éve kb néhány mögöttem ülő vasutas a vonaton. Azt beszélték meg, hogy mikor mennek el felméri a vonalat, mert még mindig állományban van tartva és le kell leltározni mi van meg. Tamási - Pári között például kerékpárút van a nyomvonalon, szerintem sokan nem is tudják, hogy a mai napig papíron létező vasútvonalon kerékpároznak :D
Minden bezárt vasútvonalnak van tulajdonosa, üzemeltetője.
Hogy miért nem javítják meg ezeket a vonalakat? mert még azokra sincs pénz ahol van normális utasforgalom, teherforgalom.
A legtöbb az elmúlt 10-15 évben megszüntetett vasútvonal hivatalosan nem megszűnt, hanem szünetel rajta a közlekedés. Megszüntetés esetén fel kell szedni a vágányokat és rekultiválni a környezetet. Egyes vélemények szerint ez majdnem ugyanannyiba kerül, mint a felújítás és a járhatóvá tétel.
Egyébként a legjobb példa a budapesti 29-es villamos végállomása a Hungexpo területe előtt, kb. 25 éve az enyészeté, és senkit nem érdekel, hogy mondjuk odaállnak egy autóval és ellopják az egykori felsővezeték-tartó oszlopokat. A vágányzat ellopása ott nehézkesebb, mert részben burkolt, de sok olyan vidéki vasútvonal van, ahol régebben ez is megtörtént.
Tudtommal a szünetelő vasútvonalakon a sínlopásnak azzal vetettek véget, hogy a hivatalos fémhulladék átvevők vasúti eredetű fémhulladékot csak igazolással vehetnek át.
"Egyes vélemények szerint ez majdnem ugyanannyiba kerül, mint a felújítás és a járhatóvá tétel."
Vagy a rekultiváció.
A legtöbb helyen nem lehet teljesen visszaállítani az eredeti természeti környezetet vagy mocskosul sokba kerülne.
"Tudtommal a szünetelő vasútvonalakon a sínlopásnak azzal vetettek véget, hogy a hivatalos fémhulladék átvevők vasúti eredetű fémhulladékot csak igazolással vehetnek át."
így igaz!
Ha át is venné valamelyik vasas, továbbértékesíteni nem tudná... sőt legtöbb esetben szólnak a vasútnak, hogy van itt egy kis fogás :D
Mondjuk a síneket lehet otthon is hasznosítani áthidalónak, tetőgerenda helyett, stb. Csak legyen jármű amivel eltudják vinni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!