Szlovéniában miért 3 kV DC áramnemmel villamosították a vasútvonalakat?
Figyelt kérdés
Ez eltér a volt Jugoszlávia többi részén (és a Magyarországon) használt 25 kV AC-től, és az Ausztriában használt 15 kV AC-től is, egyetlen szomszédja használ ugyanolyan áramrendszert, Olaszország.
Nem tudom, hogy Ausztriában, Horvátországban, Olaszországban, Magyarországon és Szlovéniában hogyan alakult a villamosítások története, de ma ez tűnik a legkevésbé kézenfekvő választásnak a három áramnem közül - ha Jugoszlávia szétesése előtt történt Szlovéniában a villamosítás, akkor is, ha utána, akkor is.
2021. szept. 30. 15:18
1/3 anonim válasza:
Olaszország a legnagyobb kereskedelmi partner, a szlovén vasúthálózat gyakorlatilag az olasz folytatása.
2/3 anonim válasza:
Mert a mai szlovén hálózaton az első vasútvillamosítások az olaszokhoz köthetők. Az ország délnyugati csücske a két világháború között az olaszokhoz tartozott (Trieszt megyéhez), és ők ott több vasutat is villamosítottak. Később, a második világháború után ezek jugoszláv kézre kerültek, és ebben a térségben egyszerűbbnek látták az olasz áramnemmel folytatni a villamosítást.
3/3 anonim válasza:
Az igen gyorsan zörömbölő vonatokat Olaszországban is 25 kV AC-ról etetik kb 15 éve.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!