Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV (és a magyar állam) nem...

A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?

Figyelt kérdés

2021. okt. 16. 12:04
1 2 3 4 5
 21/48 anonim ***** válasza:
100%

"160 csak fővonalakon van tervben"

A Ps-Villány az fővonal csakszólok.


Lázár János lázálmában is Mohácsből Baja felé menne a vasút a Duna jobb partján (a hatvanas-hetvenes évek terveinek megfelelően). Mohácsnál nem építenének vasúti hidat.

Még a Godis - Bükkösd szakasz átépítése is rohadt drága lenne... több új alagutat kellene építeni. Nem érné meg megcsinálni.

2021. okt. 16. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/48 A kérdező kommentje:
Miért kellenének új alagutak a Mecsekben a gyors tempóhoz?
2021. okt. 16. 13:46
 23/48 anonim ***** válasza:
Mert a mostaniak 120-ra alkalmasak.
2021. okt. 16. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/48 anonim ***** válasza:
100%
Meg azért, mert másfelé menne a nyomvonal, sokat kéne egyenesíteni rajta. Az ívek 120-asok. A jelenlegi nyomvonalon nem lehet 160-at csinálni
2021. okt. 16. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/48 anonim ***** válasza:
92%

"ha futballra el lehetett tapsolni eddig legalább 1000 milliárdot, akkor a korszerű vasúti közlekedés nem érdemelne meg annyit, amekkora összeget írtál?"


Az a baj ezzel a kijelentéssel, hogy én Budapest agglomeráiójában el tudnék tapsolni gond nélkül 1000 milliárdot vasútra és ott sokkal égetőbb igény lenne erre, mint Bivalybaxnád és Mucsajröcsöge között.


"Ki kellene mondani: Magyarországon továbbra sem prioritás a korszerű vasúthálózat kialakítása, a kamionforgalom csökkentése."


A logisztikában dolgozom így nyugodtan kimondom: nem értesz hozzá ezért képzelegsz. a Vasúti logisztika az drága és rugalmatlan. Csak olyan esetekben gazdaságos ha nagy távolságok között kell pont-pont rendszerben baromi nagy terjedelmű és tömegű árut szállítani. Azok akik ekkora volumenben dolgoznak, azok ezt így is csinálják a mai napig,minden más esetben körülményesebb, lassabb és drágább mint a közút.

A megváltozott gazdasági viszonyok, a fejlettebb gazdaságok és ipar ( a rengeteg kkv), in-time fuvarozási rendszerben dolgozók mind a kisebb terjedelmű/tömegű de rugalmasabb kezelést és gyorsabb szállítást jelentő közúton dolgoznak. Ezt a forgalmat piaci alapon nem tudod a vasútra terelni.


Amikor az emberek arról álmodoznak, hogy a kamionforgalmat a vasút javára csökkentik az annyit jelent hogy ők arról álmodnak hogy egész Európa gazdasága hipp-hopp átalakul. Van egy rossz hírem: nem fog.



"És persze a nagy sebesség kiterjeszthető lenne a Murakeresztúr - Nagykanizsa - Szombathely - Sopron vonalra is. ;)"


És erről a GYSEV véleményét kikérted már? :D

2021. okt. 16. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/48 anonim ***** válasza:
100%

"Budapest agglomeráiójában el tudnék tapsolni gond nélkül 1000 milliárdot vasútra"

és még csak meg sem látszana annyira... ez a legnagyobb baj. A mostani nagy felújítások valójában nem azok, csak a 30 évvel ezelőtti színvonalat állítják vissza.

2021. okt. 16. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/48 A kérdező kommentje:

„0 db lényeges települést nem érintene Pécs és Szeged között”

Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)

2021. okt. 16. 14:32
 28/48 anonim ***** válasza:
100%
Kedves kérdező, nem rosszindulatból vagy gúnyolódásból mondom, de sajnos erősen a bilibe lóg a kezed. A 60-as vonalon emlékeim szerint a pályasebesség is pont 60. Persze tele van lassújellel. Kifejezetten lenne értelme foglalkozni vele, de nem azért mert a gazdasági jelentősége nagy, hálózati szempontból lenne előnyös. Én már a stabil 60-ra alkalmas pályát is előrelépésnek tartanám a jelenlegi helyzethet képest, de a jelenlegi forgalmat alapul véve egy 80/100-as felújítás több mint elég lenne. Egész "véletlenül" a GYSEV dolgaira kissé jobb rálátásom van, mint egy átlagpolgárnak, ezért elmondhatom, hogy semmi iylen nagysebességű terve nincsen az említett szakaszokon. A Sp-Sm tök jó így, ahogy van, 120-as villamosított, KÖFI-s, normális pályaállapotokkal. 160-nal kb semmit nem nyernél a megállók sűrűsége és a menetrendi struktúra miatt, kivéve a jóval nagyobb fenntartási költésget a nyakadba, így ez eszében sincsen a cégnek. A Sm-Zi része a 17-es vonalnak szintén pár lett villamosítva meg kicsit gatyába rázva, csak az a kár, hogy ezt jelenleg nem annyira lehet kihasználni, mert az alsó szakasz nincs villamosítva, így tehervonat eleve dízellel megy, ha Gs a cél és nem Hodos, az ablakos vonatoknál meg az a gáz, hogy az óránkénti pécsi interrégiók a már emlegetett 60-as vonali pályaállapotok miatt menetrend szerint késnek, még úgy is, hogy most igen ügyesen belevették az ideiglenes menetrendbe a korábbi késést, ezzel szépen szoktatják is le a vasútról a Szombathely vagy Zalaegerszeg környezetéből a napi bejárókat, illetve a Desirók, Csörgők mindennek mondhatók, csak üzembiztosnak nem. A GYSEV-et meg erről a struktúraváltásról nem annyira sikerült a minisztériumnak megkérdeznie, hanem kész helyzet elé állították. Nagyon nem a 160-as nagysebességű álmok érdekelnék a céget, hanem hogy hadd személyvonatozzon normális menetrendszerúséget nyújtva a meglévő Flirtekkel a szutyok interrégiók helyett, illetve hogy végre legyen kihúzva a drót a Zi-Kn szakaszra, lehessen villamos vontatással tehervonatozni, mert Szili az van aránylag bőven, de a 2 Ludmilla meg kissé szűkös és nem túl gazdaságos üzemeltetni. Ja, meg azt majdnem ki is hagytam, hogy haladjon a ziváni delta ügye. Igen patent lenne az a 17-es felső szakasz, ha nem az interrégiók funcionálnának személyvonatként, meg az alsó szakasz drótozással és a deltával a tehervonatozás is könnyebbé válna, szintén semmi értelme nem lenne 160-ra átépítgetni.
2021. okt. 16. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/48 A kérdező kommentje:
Jó, akkor legalább 120 km/ó legyen minden említett szakaszon. :) Már az is versenyképes lenne a közúti közlekedéssel.
2021. okt. 16. 14:54
 30/48 anonim ***** válasza:
92%

"Már az is versenyképes lenne a közúti közlekedéssel."

A fent leírt okok miatt továbbra sem lenne versenyképes.


"Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)"


Bólynak nincs 4000 lakosa, Bácsalmás 7700,Mórahalom nincs 7000 innen csak Mohács ami említésre méltó kisváros. Ha 9sszeadom ezt a 3 nagyobb települést és feltételezem hogy a lakosság 10%-a ingázna az 1900fő/nap.

Épp most megy a matekozás a H8-as hév kapcsán - aminek az utasforgalma már így is ennek a 20 szorosa! - hogy sokan szeretnének egy néhány kilométeres nyomvonalmódosítást a Hungaroring és Aquapark felé,de senki nem akarja ezt kifizetni.


Akkor ennek tükrében most gondold újra a két vonatnyi ingázód miatt felépített 150km-nyi új pályát... :D

2021. okt. 16. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!