A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?
"160 csak fővonalakon van tervben"
A Ps-Villány az fővonal csakszólok.
Lázár János lázálmában is Mohácsből Baja felé menne a vasút a Duna jobb partján (a hatvanas-hetvenes évek terveinek megfelelően). Mohácsnál nem építenének vasúti hidat.
Még a Godis - Bükkösd szakasz átépítése is rohadt drága lenne... több új alagutat kellene építeni. Nem érné meg megcsinálni.
"ha futballra el lehetett tapsolni eddig legalább 1000 milliárdot, akkor a korszerű vasúti közlekedés nem érdemelne meg annyit, amekkora összeget írtál?"
Az a baj ezzel a kijelentéssel, hogy én Budapest agglomeráiójában el tudnék tapsolni gond nélkül 1000 milliárdot vasútra és ott sokkal égetőbb igény lenne erre, mint Bivalybaxnád és Mucsajröcsöge között.
"Ki kellene mondani: Magyarországon továbbra sem prioritás a korszerű vasúthálózat kialakítása, a kamionforgalom csökkentése."
A logisztikában dolgozom így nyugodtan kimondom: nem értesz hozzá ezért képzelegsz. a Vasúti logisztika az drága és rugalmatlan. Csak olyan esetekben gazdaságos ha nagy távolságok között kell pont-pont rendszerben baromi nagy terjedelmű és tömegű árut szállítani. Azok akik ekkora volumenben dolgoznak, azok ezt így is csinálják a mai napig,minden más esetben körülményesebb, lassabb és drágább mint a közút.
A megváltozott gazdasági viszonyok, a fejlettebb gazdaságok és ipar ( a rengeteg kkv), in-time fuvarozási rendszerben dolgozók mind a kisebb terjedelmű/tömegű de rugalmasabb kezelést és gyorsabb szállítást jelentő közúton dolgoznak. Ezt a forgalmat piaci alapon nem tudod a vasútra terelni.
Amikor az emberek arról álmodoznak, hogy a kamionforgalmat a vasút javára csökkentik az annyit jelent hogy ők arról álmodnak hogy egész Európa gazdasága hipp-hopp átalakul. Van egy rossz hírem: nem fog.
"És persze a nagy sebesség kiterjeszthető lenne a Murakeresztúr - Nagykanizsa - Szombathely - Sopron vonalra is. ;)"
És erről a GYSEV véleményét kikérted már? :D
"Budapest agglomeráiójában el tudnék tapsolni gond nélkül 1000 milliárdot vasútra"
és még csak meg sem látszana annyira... ez a legnagyobb baj. A mostani nagy felújítások valójában nem azok, csak a 30 évvel ezelőtti színvonalat állítják vissza.
„0 db lényeges települést nem érintene Pécs és Szeged között”
Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)
"Már az is versenyképes lenne a közúti közlekedéssel."
A fent leírt okok miatt továbbra sem lenne versenyképes.
"Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)"
Bólynak nincs 4000 lakosa, Bácsalmás 7700,Mórahalom nincs 7000 innen csak Mohács ami említésre méltó kisváros. Ha 9sszeadom ezt a 3 nagyobb települést és feltételezem hogy a lakosság 10%-a ingázna az 1900fő/nap.
Épp most megy a matekozás a H8-as hév kapcsán - aminek az utasforgalma már így is ennek a 20 szorosa! - hogy sokan szeretnének egy néhány kilométeres nyomvonalmódosítást a Hungaroring és Aquapark felé,de senki nem akarja ezt kifizetni.
Akkor ennek tükrében most gondold újra a két vonatnyi ingázód miatt felépített 150km-nyi új pályát... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!