Egyetértetek azzal, hogy a villamosnak mindig elsőbbsége legyen a többi közlekedővel szemben, és a jelzőlámpák is úgy legyenek hangolva, hogy mindig szabad jelzésük legyen?
Balesetveszélyesebb, kisebb utcákból jövő keresztezéseknél pedig "andráskereszt" ("Vasúti átjáró kezdete" jelzőtábla) is lehetne, külföldön erre van is példa, pl. Csehországban.
A villamos elsőbbségének biztosítását a tömegközlekedés elősegítése, és a villamos hosszabb fékútja is indokolná.
A villamosra vonatkozó, és a villamospályával ellátott úttesten közlekedés szabályai nemzetközileg nagyjából egységesek, kidolgozottak, és nem is bonyolultak, ellenben, ha behoznák azt a szabályt, hogy a villamosnak mindig elsőbbsége van, abból lenne a közlekedési káosz.
Meg kell tanulni a szabályokat, nem kell félni a villamostól.
Hiába lenne ez a szabály úgyse tartanák be.
Az utakon hány ember közlekedik szabálytalanul. Itt most nem csak az autósokra gondolok, hanem a gyalogosokra, biciklisekre és motorosokra is egyaránt.
Nem támogatom. Nagyon is jól van az úgy, hogy mindenhol az adott kereszteződés , csomópont forgalmi jellemzői alapján lehet eldönteni, hogy kapjon-e előnyt a villamos vagy sem.
Épp elég baleset volt már pl Fradinál, ahol a Könyves Kálmán körút háromsávos úttestjét keresztezik a kocsiszíni menetek, a forgalom ritmusa kb 60-70-80 km/h. Amíg kétlencsés készülék volt ott, rendszeresen törtek az autók , de villamosok is. Mit gondolsz, ha semmilyen lámpa nem lenne ilyen helyeken, mik lennének ott, amikor egyszer csak jobbra bevág a belső sávban repesztő autó elé egy villamos!?
Pesten sem adják meg az elsőbbséget a villamosok a gyalogosnak, pedig kellene. Ha elkezditek, hogy több száz ember egy miatt, akkor soha nincs vége a kivételek gyártásának.
A teherautó se adjon elsőbbséget, mert dolgozik stb.
Semmiképpen. És a közúti kötöttpályás közlekedés nem hasonlítható össze a vasútival.
Szerintem nincs élő ember, aki valaha itt szabd jelzést látott:
Ez is egy rázós hely: [link]
Szerintem 4-5 óra maximum az, amikor szabad jelzés van itt.
A villamosnak sűrűn meg kell állnia a megállók miatt. Azt ritkábbra venni sincs értelme.
Ha elsőbbséget kell biztosítani számára, akkor olyan berendezéseket kellene bevetni, ami akkor is zárja számára a kereszteződést, amikor 3-4 perc múlva ér oda, vagy még később. Álla a magállóban, de három sarokkal arrébb már tilos a keresztforgalom. Közben ellenkező irányban is jönnek a villamosok.
Csúcsidőben, ahol irányonként 1-3 perces követési gyakoriság is van, a város kétfelé lenne vágva.
6os
Hát ha látom átkelés, hogy kamiom vagy villamos, vagy busz jön, még félrehúzódok, nehogy ennyi miatt megálljon a zebránál. 3 másodpercembe kerül. Ezzel lehet óvni a környezetet, nem a sok marhasággal, amivel az autógyártókat szivatják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!