Minek van a metróban leszállásjelző, ha minden ajtót kinyitnak mindig?
Elég ha csak egy ajtónál valaki bamba, és mindig lesz egy, aki későn eszmél, hogy meg kéne nyomni a gombot, azért nem nyílik az a k.va ajtó: máris 3 másodpercet csúszik annál az ajtónál - és így az egész metrónál - az utascsere és az indulás. Az efféle menetidő növekedések összadva Kőbánya-Kispestig és vissza akár még azt is jelenthetik, hogy eggyel kevesebb metrószerelvény suvasztható be az alagútba. Annál az erőltetett követési tempónál és heringes dobozként túlterhelt módon, ahogy a metróink működnek, meggondolandó az ilyesmivel való értelmetlen játszadozás. Cekkerekkel utazó, illetve idős, nehezen mozgó emberek számára pedig egy rémálom, hogy még a leszállásjelző gombhoz is el kell nyúlni úgy, hogy közben ne kapjon combnyaktörést. Járványhelyzetben sem szerencsés, hogy ember tízezrei tapogassanak közös pontokat.
Azzal egyetértenék, ha bevezetnék, mondjuk azt a szokást, hogy szombat-vasárnap és/vagy este nyolc után használják a leszállásjelzőket a kedves utasok, mert akkor tényleg feleslegesen kopik az ajtónyitó mechanikák 95%-a, csúcsidőben viszont értelmetlen kedélyborzolás, a világ nem lesz jobb tőle. Persze az ilyen kusza megoldás se szerencsés, mert a helyiek meg tudnák szokni, de annyi a turista, aki nem értené, mi van.
Az persze alap, hogy ma már minden járműben kiépítik a leszállásjelző rendszert, akkor is, ha azzal nem kíván a vevő élni. Egy jármű hosszú életű, változnak a körülmények, bármikor eszébe juthat valakinek, hogy mégis használni akarják, ne akkor kelljen iszonyat cirkusszal szétbontani a járműveket, hogy belehúzzák a szükséges kábeleket. És nem azért nem volt a metrón, mert a metró az más, 50-60-70 éve semmin se volt leszállás jelző, sőt, ajtó se nagyon...
(Olyat meg nem lehet, hogy leszálló utas hiányában nem áll meg egy metró, mert az előtte lévő viszont megállt, és addig be se léphet a következő alagúti térközbe, míg az előző onnan ki nem ment. Nem olyan, mint a villamos, hogy benyomhatja magát 20 centire az előző mögé, tartandó követési távolság van.)
"Na az ilyenek miatt találták ki az automata fékezést állomásoknál. :D"
Nincs automata fékezés az állomásoknál, miért lenne?
Már a régi Ganz Integra rendszer is tudta a haladós vágányutat, KFM beállította, ha áthaladtatni tervezett egy vonatot (szerelvénymenet pl.) és akkor adta a szabad fényeket előre, és fektette az autostopokat.
Az M3 jelenleg is tudja ugyanígy az M2-n is van haladtatás.
"Nincs automata fékezés az állomásoknál"
"és fektette az autostopokat."
Akkor most van vagy nincs?
:)
"Akkor most van vagy nincs?"
Nincs. Csak ugye kicsit érteni kell ahhoz, amit leírtam ;-)
Automata fékezés nincsen. Azaz nincs olyan, hogy a szerelvény érzékelné az állomást, és ott *kötelezően* megállna, ha kell ha nem. Ha a KFM haladós vágányutat állít be, akkor át tud haladni az állomáson a szerelvény.
Az autostop pedig szabad fény esetén fekszik, vörös fénynél pedig áll. Függetlenül attól, hogy a szerelvény tervezett-e megállni vagy sem.
"Az autostop pedig szabad fény esetén fekszik, vörös fénynél pedig áll."
Ez csak indulási tilalmat ad, vagy fékez is?
Értem, hogy állomásnál akkor nincs fix ilyen, mármint nálunk, mert máshol van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!