Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Minek van a metróban leszállás...

Minek van a metróban leszállásjelző, ha minden ajtót kinyitnak mindig?

Figyelt kérdés
2021. máj. 14. 13:28
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
100%

Elég ha csak egy ajtónál valaki bamba, és mindig lesz egy, aki későn eszmél, hogy meg kéne nyomni a gombot, azért nem nyílik az a k.va ajtó: máris 3 másodpercet csúszik annál az ajtónál - és így az egész metrónál - az utascsere és az indulás. Az efféle menetidő növekedések összadva Kőbánya-Kispestig és vissza akár még azt is jelenthetik, hogy eggyel kevesebb metrószerelvény suvasztható be az alagútba. Annál az erőltetett követési tempónál és heringes dobozként túlterhelt módon, ahogy a metróink működnek, meggondolandó az ilyesmivel való értelmetlen játszadozás. Cekkerekkel utazó, illetve idős, nehezen mozgó emberek számára pedig egy rémálom, hogy még a leszállásjelző gombhoz is el kell nyúlni úgy, hogy közben ne kapjon combnyaktörést. Járványhelyzetben sem szerencsés, hogy ember tízezrei tapogassanak közös pontokat.


Azzal egyetértenék, ha bevezetnék, mondjuk azt a szokást, hogy szombat-vasárnap és/vagy este nyolc után használják a leszállásjelzőket a kedves utasok, mert akkor tényleg feleslegesen kopik az ajtónyitó mechanikák 95%-a, csúcsidőben viszont értelmetlen kedélyborzolás, a világ nem lesz jobb tőle. Persze az ilyen kusza megoldás se szerencsés, mert a helyiek meg tudnák szokni, de annyi a turista, aki nem értené, mi van.


Az persze alap, hogy ma már minden járműben kiépítik a leszállásjelző rendszert, akkor is, ha azzal nem kíván a vevő élni. Egy jármű hosszú életű, változnak a körülmények, bármikor eszébe juthat valakinek, hogy mégis használni akarják, ne akkor kelljen iszonyat cirkusszal szétbontani a járműveket, hogy belehúzzák a szükséges kábeleket. És nem azért nem volt a metrón, mert a metró az más, 50-60-70 éve semmin se volt leszállás jelző, sőt, ajtó se nagyon...


(Olyat meg nem lehet, hogy leszálló utas hiányában nem áll meg egy metró, mert az előtte lévő viszont megállt, és addig be se léphet a következő alagúti térközbe, míg az előző onnan ki nem ment. Nem olyan, mint a villamos, hogy benyomhatja magát 20 centire az előző mögé, tartandó követési távolság van.)

2021. máj. 14. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
68%
Volt funkciója, de az átlag pesti prolinak túl magas volt megérteni.
2021. máj. 15. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
89%
#6-os: Ezt metró szimulátorban megcsináltam régi orosz szerelvénnyel annyi különbséggel, hogy végig maximális sebességgel mentem. A Stadionok - Keleti szakasz lejtésének hála a Deák téren elértem a 110 km/h-t 😂 utána hágó következett. Közben elképzeltem, hogy ha valóság lenne, mennyire be lennének ijedve az utasok, szimulátorbna is félelmetes sebesség. Vajon a Deák téren milyen menetszelet csaphatna ott 😂😂😂
2021. máj. 15. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
81%
Amikor vették a metrókat, naivan azt gondolták, hogy az öregasszonyok képesek megnyomni egy gombot, ha le akarnak szállni. Azóta kiderült, hogy nem.
2021. máj. 15. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:
Ne nagyképűsködj, te is leszel vén, úgy, mint én!
2021. máj. 15. 14:20
 26/32 anonim ***** válasza:
100%

"Na az ilyenek miatt találták ki az automata fékezést állomásoknál. :D"


Nincs automata fékezés az állomásoknál, miért lenne?


Már a régi Ganz Integra rendszer is tudta a haladós vágányutat, KFM beállította, ha áthaladtatni tervezett egy vonatot (szerelvénymenet pl.) és akkor adta a szabad fényeket előre, és fektette az autostopokat.

Az M3 jelenleg is tudja ugyanígy az M2-n is van haladtatás.

2021. máj. 17. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 Wadmalac ***** válasza:
53%

"Nincs automata fékezés az állomásoknál"

"és fektette az autostopokat."


Akkor most van vagy nincs?

:)

2021. máj. 19. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
100%

"Akkor most van vagy nincs?"


Nincs. Csak ugye kicsit érteni kell ahhoz, amit leírtam ;-)

Automata fékezés nincsen. Azaz nincs olyan, hogy a szerelvény érzékelné az állomást, és ott *kötelezően* megállna, ha kell ha nem. Ha a KFM haladós vágányutat állít be, akkor át tud haladni az állomáson a szerelvény.


Az autostop pedig szabad fény esetén fekszik, vörös fénynél pedig áll. Függetlenül attól, hogy a szerelvény tervezett-e megállni vagy sem.

2021. máj. 19. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 Wadmalac ***** válasza:
100%

"Az autostop pedig szabad fény esetén fekszik, vörös fénynél pedig áll."

Ez csak indulási tilalmat ad, vagy fékez is?

Értem, hogy állomásnál akkor nincs fix ilyen, mármint nálunk, mert máshol van.

2021. máj. 20. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 A kérdező kommentje:
Mennyi bajotok van.
2021. máj. 20. 09:59
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!