Egyesek miért nyomkodják a budapesti metrókon a fel- és leszállásjelző gombokat? Központi vezérléssel működtetik az ajtókat jelenleg mindegyiken, nem csinál a gomb semmit.
Ne távolítsák el, hátha egyszer megjön az illetékesek esze és legalább a felszíni állomásokon használatba veszik a szelektív ajtónyitást.
Egyébként pedig honnan is tudná a kedves utas, hogy nem kell nyomni a gombot, ha ritkán utazik vagy egyszerűen csak nem nyit azonnal ajtót a vezér / automatika?
Sőt, néhány hete egy esti járaton szelektív nyitást engedélyezett a vonatvezető, ha nem nyomom meg a gombot, nen tudok leszállni. Ez ritka, de ilyen is van!
azért nyomja meg, mert ott van, és rá van írva hogy ajtónyitó.
nem kéne ott lennie
Nyilván nem csúcsidőben a Deakon kell szelektív nyitást használni. De télen és nyáron az Örsön baromi felesleges tárva-nyitva hagyni minden ajtót. Ezért nem támogatnám a gombok leszerelését.
Érdekes módon a hannoveri villamosokon is sikerült felülkerekedni a kezdeti idegenkedésen - ott évekig le volt tiltva az automatikus visszazárás, mert nem tudta megszokni a nép. Ehhez képest ma már azzal rendelik az új járműveket. Van lehetőség a fejlődésre.
Az új szerelvények minden típusán (M2, M3, M4) van mód szelektív nyitásra is. Döntés (utasítás) kérdése.
Az M2-ön pár hónapig használatban is volt. A régi szerelvényeken nem volt ajtónyitó. Egy ideig nem értették, miért nem nyílik az ajtó előtte, máshol meg igen. Lassan a törzsutasok hozzászoktak. Most már jó ideje használaton kívül van. Most meg az előző reflex él még azokban, akik rászoktak.
Mi magyarok egyébként is szeretünk gombot nyomogatni. Pl. a "rendőrlámpánál" van aki veszettül nyomogatja, megszakítás nélkül, mintha az bármit is befolyásolna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!